Wat mis je nou het allermeeste als je in het buitenland zit?

Gestart door Kano, woensdag 7 december 2011, 23:42:57

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Bezijdens hagelslag, frikandellen en haring is hier veel te verkrijgen.

Haring eten we dan meestal enkel maar tijdens de koninginnedag bij de ambassade, zo ook bitterballen en kaas enz.

Dit jaar was het overigens triest droef, zeker t.o.v verleden jaar waar de oude ambassadeur zelfs voor hele haringen had gezorgd en echte bitterballen.

Dit jaar was het in penisula hotel en zeer bedroefend gesteld, bitterballen uit eigen keuken gemaakt van corned beef, smaakte van geen kant en de haring werd in kleine blokjes geserveerd meestal op toast, enkel kaas was er dan wel weer in miniscule blokjes gesneden van toch echte hollandse volle ronde kazen.

Volgend jaar hopelijk toch weer in de tuin van de ambassadeur en hopelijk heeft hij er iets van geleerd.

En voor de rest het zal mij niet jeuken, ik heb verder toch wel wat ik nodig heb en wil hebben, maar ik heb dan ook makkelijk praten met n poot in n  frituurkeuken.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lenn

Die kroketten, bitterballen, frikandellen maak ik gewoon zelf.
De kaas bestel ik bij pronki, want het is een beetje moeikijk om verse melk te krijgen hier.
Moet er niet aan denken dat mijn bitterbal de smaak heeft van corned beef.

Amice

Citaat van: Lenn op maandag  6 mei 2013, 13:14:52
Die kroketten, bitterballen, frikandellen maak ik gewoon zelf.
De kaas bestel ik bij pronki, want het is een beetje moeikijk om verse melk te krijgen hier.
Moet er niet aan denken dat mijn bitterbal de smaak heeft van corned beef.

Inderdaad en dan praat je toch over een gerenomeerd hotel hier.
Maar goed, onze keuken maakt dat ook wel (bezijdens de frikandellen, want het echte recept is niet zomaar te verkrijgen(ik hou me aanbevolen dus als je die hebt?)
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lenn

Kijk eens bij natural spices.Ikzelf heb de kruiden van verstegen, maar dan de pro, alleen verkrijgbaar voor slagers, meteen een bak kruiden goed voor 25kg.

yepyep

Citaat van: Amice op maandag  6 mei 2013, 13:04:10
Bezijdens hagelslag, frikandellen en haring is hier veel te verkrijgen.

Haring eten we dan meestal enkel maar tijdens de koninginnedag bij de ambassade, zo ook bitterballen en kaas enz.

Dit jaar was het overigens triest droef, zeker t.o.v verleden jaar waar de oude ambassadeur zelfs voor hele haringen had gezorgd en echte bitterballen.

Dit jaar was het in penisula hotel en zeer bedroefend gesteld, bitterballen uit eigen keuken gemaakt van corned beef, smaakte van geen kant en de haring werd in kleine blokjes geserveerd meestal op toast, enkel kaas was er dan wel weer in miniscule blokjes gesneden van toch echte hollandse volle ronde kazen.

Volgend jaar hopelijk toch weer in de tuin van de ambassadeur en hopelijk heeft hij er iets van geleerd.

En voor de rest het zal mij niet jeuken, ik heb verder toch wel wat ik nodig heb en wil hebben, maar ik heb dan ook makkelijk praten met n poot in n  frituurkeuken.

Was je daar ook?

Ik heb de bitterballen niet geproefd, maar wel de haring.


vvjoris

Citaat van: Amice op maandag  6 mei 2013, 13:23:27
Citaat van: Lenn op maandag  6 mei 2013, 13:14:52
Die kroketten, bitterballen, frikandellen maak ik gewoon zelf.
De kaas bestel ik bij pronki, want het is een beetje moeikijk om verse melk te krijgen hier.
Moet er niet aan denken dat mijn bitterbal de smaak heeft van corned beef.

Inderdaad en dan praat je toch over een gerenomeerd hotel hier.
Maar goed, onze keuken maakt dat ook wel (bezijdens de frikandellen, want het echte recept is niet zomaar te verkrijgen(ik hou me aanbevolen dus als je die hebt?)

Het 'echte' recept?

Daar zijn wel 1000 recepten voor, dacht ik .... maar uiteraard maak ik de beste  :lachen:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

Jawel, maar was vroeg weer weg moet ik zeggen.
Zelfs de springrolls waren met corned beef gevuld, dat had jou toch moeten aanspreken.  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

Citaat van: Amice op maandag  6 mei 2013, 13:58:59
Jawel, maar was vroeg weer weg moet ik zeggen.

Heel vroeg? Wij kwamen om 20.00 uur binnen.

Kleine impressie:





Amice

denk zoiets van 9.30 pm dat we vertrokken.

We bevonden ons bijna vooraan.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep