Wat mis je nou het allermeeste als je in het buitenland zit?

Gestart door Kano, woensdag 7 december 2011, 23:42:57

Vorige topic - Volgende topic

Lenn


yepyep

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  7 mei 2013, 03:41:24
Citaat van: yepyep op dinsdag  7 mei 2013, 03:33:42
Citaat van: Ronny55 op dinsdag  7 mei 2013, 03:20:29
Citaat van: MrJean op maandag  6 mei 2013, 23:05:25
Jonge kaas zelf vind ik niet erg lekker: te weinig smaak. Ik hou vooral van belegen, extra belegen en oude kaas, waar bij die van Old Amsterdam toch wel één van de lekkerste is, omdat je echt de zoutkristallen kunt zien en proeven. Die van de Lidl hier bij mij heeft dat niet en is volgens mij in Polen nagemaakt, alhoewel goudse kaas nu wel een oorsprongsbescherming heeft gekregen.

Als je het met de kaas van de  :smiley-philippines: moet doen , dan smaak mij iedere hollandse kaas overheerlijk,  :jajaja:

Als mensen echt willen, dan kan ik Jonge kaas leveren vanuit Manila. Santis verkoopt namelijk Nederlandse Double cream cheese.



Lijkt me intressant .

Ik heb net even geinformeerd en de kosten voor double cream cheese zijn: 802 pesos per kilo + 20 pesos om vacuum te laten verpakken.

vvjoris

Citaat van: Fail_over op maandag  6 mei 2013, 18:48:31
1 ding wat ik speciaal in  :nederlandsevlag: ga halen omdat die in België niet of heel moeilijk is te verkrijgen, of dat hij stervens duur is. En dat is de gewone jonge kaas!

a Kaas is in  :belgiesmiley: duur
b het smaakt nergens naar, zoutloze gele plastic.


Blijkbaar hebben ze dar op 1.5 km van de  :nederlandsevlag: niet veel degelijke winkels ...

Denk dat niet alleen 'gewone' jonge kaas uit  :nederlandsevlag: naar  :belgiesmiley: geimporteerd wordt maar nog ettelijke andere variëteiten. De meeste supermarkten hebben alleen al voor 'jong' 3, 4 of meerdere kwaliteiten, gaande van (meestal korstloze) in plastiek verpakte en naar plastiek smakende rommel (prijsindicatie 3 - 4 euro) tot smaakvolle (meestal 'vers afgesneden') tot zo'n 12 euro, waar bij de betere kwaliteit wel eens promotioneel verkocht wordt aan zo'n 9 euro....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Fail_over

Hier zitten: de lahaize, GB, Colryt en Aldi.
Net over de grens: c1000, AH en de Plus.
onze voorkeur gaat toch uit naar de NL wunkels. zowel voor het assortiment als de prijs.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

vvjoris

Citaat van: Fail_over op dinsdag  7 mei 2013, 11:03:39
Hier zitten: de lahaize, GB, Colryt en Aldi.
Net over de grens: c1000, AH en de Plus.
onze voorkeur gaat toch uit naar de NL wunkels. zowel voor het assortiment als de prijs.

In  :nederlandsevlag: is voeding goedkoper dan in  :belgiesmiley:. Wij hebben intussen ook AH hier, en de reden voor het succes ervan is niet ver te zoeken, het is gewoon goedkoper, maar het assortiment is beperkt (in  :belgiesmiley: zijn er enkel relatief kleine AH, in  :nederlandsevlag: heb je mega-grote dacht ik ...)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

De AH in Beveren (Waas) is even groot dan de AH die ik ken uit NL   :thumb:
Het succes van AH in België komt ook omdat het personeel degelijk is opgeleid en uitermate klantvriendelijk is.  Echt een groot verschil met de GB om de hoek bijvoorbeeld.
Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: Rich op dinsdag  7 mei 2013, 11:28:36
De AH in Beveren (Waas) is even groot dan de AH die ik ken uit NL   :thumb:
Het succes van AH in België komt ook omdat het personeel degelijk is opgeleid en uitermate klantvriendelijk is.  Echt een groot verschil met de GB om de hoek bijvoorbeeld.

In NL heb je ook AH XL, zon'n beetje zoals je hier Carrefour Market en Carrefour Hyper hebt .... In degelijke opleiding en klantvriendelijkheid zijn er enorme verschillen tussen de verschillende Carrefours, de ene is ook veel rommeliger dan de andere, en sommige hebben bvb folderaanbiedingen gewoon niet in huis .... Ik ken de AH in Beveren niet, enkel die van 't Kiel en die op de groenplaats, en dat zijn toch niet zo'n grote hoor ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  7 mei 2013, 03:20:29
Citaat van: MrJean op maandag  6 mei 2013, 23:05:25
Jonge kaas zelf vind ik niet erg lekker: te weinig smaak. Ik hou vooral van belegen, extra belegen en oude kaas, waar bij die van Old Amsterdam toch wel één van de lekkerste is, omdat je echt de zoutkristallen kunt zien en proeven. Die van de Lidl hier bij mij heeft dat niet en is volgens mij in Polen nagemaakt, alhoewel goudse kaas nu wel een oorsprongsbescherming heeft gekregen.

Als je het met de kaas van de  :smiley-philippines: moet doen , dan smaak mij iedere hollandse kaas overheerlijk,  :jajaja:
ja daar kan ik mij wel in vinden , hehe
heb eens een maal een kilo kaas meegenomen naar de fils , netjes verpakt in plastiek geseald. bij aankomst was het net elastiek en zo vet als de pleuris .
tis daar dan ook veel te warm voor echte kaas , behoeft direct koeling. 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

TheDolphin

Dat is inderdaad het eerste wat ik heb gegeten toen ik weer thuis kwam in Holland. Een bruine boterham met jong belegen kaas. En dat heeft gesmaakt jonge. Gek genoeg heb ik daar ontdekt dat de M&M's met pindas daar nog lekkerder zijn dan in west Europa. Je betaald er alleen wel 230 peso voor een familiezak. Dat is ongeveer 4euro60 en een flinke prijs voor in de Filippijnen lijkt me. 

LMBen

Er zijn al vele kiloos kaas meegenomen voor mij uit holland nooit last was altijd nog goed.
Hier in Cebu kan je Frico jonge kaas kopen in de supermarkt.
En als alternatief de Coon van jong tot oude kaas, komt volgens mij uit Nw Zeeland.



[/quote]ja daar kan ik mij wel in vinden , hehe
heb eens een maal een kilo kaas meegenomen naar de fils , netjes verpakt in plastiek geseald. bij aankomst was het net elastiek en zo vet als de pleuris .
tis daar dan ook veel te warm voor echte kaas , behoeft direct koeling. 
[/quote]
Na 8jaar philipijnen weer terug europa