Registreren vluchtaanbieders internetgebruik ?

Gestart door Kano, maandag 18 april 2011, 13:07:51

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Even een vraag.

Weet iemand of vluchtaanbieders gebruik maken van internet cookies en/of ip-adressen om lagere of hogere ticketprijzen aan te bieden. En ook of het in dat geval gunstig kan zijn om cookies te wissen of -indien mogelijk- van ip adres te veranderen.   :confused2:

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

MadRed

Ik heb dit verhaal wel eens gehoord over de budget maatschappijen hier in europa. Zoals easyjet en ryan air.
Het verklaarde wel gelijk waarom ik het zelf ook merkte bij easyjet. Thuis kijken = prijs x. Even later nogmaals kijken prijs x+. Op werk kijken en prijs was weer x.
Erg vervelend als je afhankelijk bent van internet cafee's denk ik.

Luke

Aan je IP address weten ze waar je ISP is gelokaliseerd.
Tenzij je een Proxy server gebruikt ergens in een ander land.

De cookies is vooral om gekozen opties te onthouden. (taal, de vertrek-locatie die je opgegeven had de laatste keer, etc)

Uit ervaring zijn er maatschappijen die de prijs bepalen aan de hamd van de gekozen vertrekplaats....

Luc

Met Ryanair krijg ik zo te zien 3 cookies

Xiti

xiti.com is a spyware cookie that tracks your personal information and browsing habits, as you surf the web. This information can be retrieved by the parent company. http://www.xiti.com/

DoubleClick

DoubleClick is a subsidiary of Google that develops and provides Internet ad serving services

SpecificClick

Specificclick cookies store information about a PC user's interaction with a specific website.


Met Firefox blokkeer ik al die cookies door de add-on "Ghostery"
er is ook een plugin voor Internet Explorer

http://www.ghostery.com/download
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

Bij mij detecteerd AVG deze cookies onmiddelijk en vraagt of het tot de exeptions behoort of direct gedelete moet worden, volgens mij zit daar de ghostery al in het program verwerkt  :weetikniet:.  IE kun je vervolgens ook instellen om na sluiting van de browser direct de history te deleten.

Verder heb ik bij Zestair de laatste tijd vaker gekeken en constateerde de eerste keer ook het probleem van hogere prijzen bij de 2e check.
Daarna gaf het gewoon de promo prijzen meerdere keren weer.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

yepyep

#5
Bij mijn weten schommelen de prijzen op intercontinentale vluchten omdat tickets worden gecancelled en ze weer vrijkomem (in een lagere prijsklasse).

Of bedoel je dat bezoekers uit de Filippijnen van de website andere prijzen zien dan bezoekers uit Nederland?

Ook komt het weleens voor dat hotel websites gebruik maken van een cookie en de informatie die je op website A hebt gebruikt automatisch op een andere hotel zoek site wordt gebruikt. Hetzelfde geld voor websites waar je kunt zoeken naar vliegtickets. In principe mag dit laatste i.v.m. wet privacy niet.


callebaut

Doe gewoon de test , boek op de website van etihad lokatie Belgium  Bru - Mnl - Bru  wordt weergegeven in euro's  daarna Mnl - Bru - Mnl  en lokatie Phills   wordt weergegevn in dollars ....en er zit al een wezelijk verschil .  :jajaja: