vergunning nodig voor tricycle

Gestart door boldy, woensdag 25 mei 2011, 20:42:17

Vorige topic - Volgende topic

boldy

@josv de trike kostte geen 120000 peso maar 70000 das wel een wezenlijk verschil  en 1 rit is op zijn minst 20 peso .
zo een line kan je iedergeval gewoon verkopen als je daar niet meer wilt rijden .

@robert  de trike gaat rijden op of in mountainview
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Phille

Citaat van: boldy op maandag 13 juni 2011, 12:37:40
@josv de trike kostte geen 120000 peso maar 70000 das wel een wezenlijk verschil  en 1 rit is op zijn minst 20 peso .
zo een line kan je iedergeval gewoon verkopen als je daar niet meer wilt rijden .

@robert  de trike gaat rijden op of in mountainview

Ik geloof er geen woord van, als we nu is even rekenen, alleen die 120.000 betekent aan 6 dagen de week werken (=312 dagen), dat men aan 20 pesos de rit, 20 ritjes moet doen om aan de kosten aan uit te geraken ... maar dan is er nog niks uitgegeven aan brandstof en mogelijke herstellingen, dat zal zeker paar liter per dag zijn, aan 55 pesos de liter, neem twee, dan moet men nog 5 ritjes extra doen om aan de kosten te geraken, en dan pas begint men iets te verdienen  :jajaja: maar 25 ritjes is al veel hoor, laat staan er 50 op een dag te doen (en die 50 zijn nodig om ook nog iets te kunnen verdienen) ... kortom ik geloof er geen woord van dat die gangbaar is voor de filipijnen! We mogen niet vergeten dat de tricycle ook nog geld gekost heeft!

Met alle respect Boldy, maar dit is naar mijn bescheiden mening niet realistisch  :neeneenee:

Maar tis de zot die het wilt betalen zekers! No offence Boldy.


balikbayan

#42
Tricycle kost idd ronde de 70 maar das alleen de motor een bakkie los kost nieuw ongeveer tussen de 15 en 20.000.

Maar zo'n vergunning is gewoon teveel van het goed en ik zou eerst heel goed rondvragen wat heb jij betaald en jij meestal is het beter om zelf te informeren is mijn ervaring want Filipino's hebben het te vaak van horen zeggen.

Scheelt mij een hoop centen.

Mijn vrouw roept ook vaak van zoveel maar als ik iets groters ga kopen ga ik meestal met der zus op stap want die is zakelijk veel sterker qua inzicht en veel harder in het onderhandelen tot het vuur uit der ogen komt.

Zalig om te zien.

Maar kijk hier een mooie aanbieding

http://www.sulit.com.ph/index.php/view+classifieds/id/2785374/Tricycle+with+Muntinlupa+Line+Market+site+for+sale?referralKeywords=tricycle+price

callebaut

Even iets anders ... op vele plaatsen worden tricycle's verhuurd aan +/- 180 php per dag .
Het gebeurt hier te Dumaguete en ook te Toledo ....
Sommige investeren enkel in de aankoop van tricycle's die ze dan op hun beurt verhuren
Ken zelfs enkele witneuzen met een 10 tal = 1800 php inkomsten per dag , want de huurder moet voor de kosten opdraaien .
Misschien was dat ook een mogelijk .....
In ieder geval wens ik U veel suc6 en de toekomst zal het uitwijzen ..... :congratualtionsis0: 

boldy

#44
the tricycle was 70 en de line 50 dus totaal 120000 . je heb ook nog goedkopere line 20000 maar ook nog veel duurdere .ik vroeg me vriendin net hoeveel hij verdiende,gisteren was dat 480 peso  ik weet niet of dat met aftrek van de benzine is dat ging ze nog na . maargoed volgend jaar zal ik het allemaal met me eigen ogen kenne zien .
ze had aan een driver gevraagd hoeveel hij ongeveer verdiende op die lijn waar hij reed (20000 line) en dat was rond de 200 peso want lopen weinig mensen . dat er dus veel verschil tussen zit is me wle duidelijk  en ik vind het zelf ook veel geld hoor om daar legaal mensen op te mogen pikken .

het leven is net een lul keihard en veel te kort

balikbayan


josv

Citaat van: balikbayan op maandag 13 juni 2011, 14:11:10
Zonder meer een mooi ding  :denk:

Zeker weten, en 70.000 pesos is geen geld ( en dat meen ik echt ! ) !! Boldy, vraag eens of ze 'n foto van de nummerplaat kunnen maken !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

De tricycle ziet er echt goed uit. Het geld is al uitgegeven dus gewoon maar afwachten wat er van terecht komt denk ik. Wel goed in de gaten houden natuurlijk en af en toe een foto van van de tricycle laten opsturen. :thumb:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

balikbayan

#48
De tricycle ziet er ook leuk uit ja mooi gemaakt  :lachen:

Maar even serieus valt me wel op dat het er 1 is voor max 3 personen.

Vind ik persoonlijk beter want je kan er wel 10 opladen maar dan slijt alles ook 10 keer zo snel.

Ik zou dat wel willen gewoon voor in het dorp  :denk:

Emigrant

Alleen voor de koplampen had ik het al gedaan.  :lachen: