Nederlands paspoort vernieuwen in de Filipijnen

Gestart door Kano, zondag 27 februari 2022, 06:22:36

Vorige topic - Volgende topic

folkertjong

Ik dacht ooit gelezen te hebben dat ze een service deden voor een paar dagen ergens anders dan Manila.

Kan het niet terugvinden in internet.

Wel iets gevonden in Cebu? Informeren?

Zeker de moeite om ook  Manila te bellen en vragen of ze ergens een service dag hebben in Mindanao of Visayas.

https://www.embassy-worldwide.com/embassy/consulate-of-netherlands-in-cebu-philippines/

Antonio

OK, een heel lijstje goede tips, ik ga eens snuffelen op die sites. En, als het zover is, contact opnemen met de Ned. ambassade.
Ik las dat je ook pasfoto'd moet mee moet brengen, die strict aan de eisen moeten voldoen.
Mogelijk kan ik die hier in Davao al laten maken. Hopelijk geen afwijzing vanwege de foto's, heb ik in NL wel een keertje gehad. Maar daar zat de fotograaf op 200 m astand van het gemeentehuis, en ik kon daar de foto's gratis opnieuw laten maken.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

folkertjong


Luke

Als je hulp nodig hebt in Manila (Ambassade Makati), geef maar een seintje.
Of als je dorst krijgt met die hete dagen...  :atyourservice:

folkertjong

Toch wel erg, 300.000 huur per maand betalen voor dat plekje  aan de Paseo de Roxas in de BDO equitable tower maar geen geld voor een fotocamera. :lachen:
LTO en Bureau immigration Filipijnen etc hebben wel gewoon een cameraatje....

https://www.lamudi.com.ph/office-space-for-rent-in-bdo-equitable-tower-makati-city.html

Netjes van je Luke om hulp te bieden. :applaus:

Antonio

Het lijkt er op dat ik op mijn wenken word bediend...
Er is sinds een paar dagen een Nederlands consulaat in Davao.



Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

folkertjong

Goed nieuws voor jou en natuurlijk de andere Nederlanders welke dichterbij Davao zitten dan Manila. :thumb:

Ps ze heben in Manila geloof ik met koningsdag Nederlandse hapjes, misschien ook in Davao, kun je toch frikandellen eten.

Kano

Die honorary consuls doen in het algemeen geen zaken als paspoorten en visa.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Antonio

Citaat van: folkertjong op zaterdag  9 april 2022, 10:28:55Goed nieuws voor jou en natuurlijk de andere Nederlanders welke dichterbij Davao zitten dan Manila. :thumb:

Ps ze heben in Manila geloof ik met koningsdag Nederlandse hapjes, misschien ook in Davao, kun je toch frikandellen eten.

YESSSS !!!  :happy:
dat zou mooi zijn...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Citaat van: Kano op zondag 10 april 2022, 03:05:26Die honorary consuls doen in het algemeen geen zaken als paspoorten en visa.
Zit je nou m'n frikandellen pret te torpederen ?     :dontknow:

Citaat van: Antonio op maandag 11 april 2022, 05:53:56
Citaat van: folkertjong op zaterdag  9 april 2022, 10:28:55Goed nieuws voor jou en natuurlijk de andere Nederlanders welke dichterbij Davao zitten dan Manila. :thumb:

Ps ze heben in Manila geloof ik met koningsdag Nederlandse hapjes, misschien ook in Davao, kun je toch frikandellen eten.

YESSSS !!!  :happy:
dat zou mooi zijn...
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde