Effecten en stand van zaken coronavirus

Gestart door O.B.Bommel, zondag 2 februari 2020, 08:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Chowking


tjenn

Mijn schoonbroer woont omgeving  Meycauayan Bulacan hij is 66jaar. Nu mag hij op die leeftijd niet meer buiten de barangay om bv inkopen te doen maar hij is de enige die kan autorijden woont samen met zijn vrouw geen kinderen. Familie kan ook niet op bezoek komen want die wonen in een andere barangay. Enkel 1persoon kan gaan winkelen op bepaalde dagen met een uitgaan pasje,  zijn vrouw is 62 die mag dus gaan maar kan niet auto rijden geen vervoer om naar de mall te gaan verboden wegens corona maatregelen. De echtgenoot kan niet mee krijgt geen pasje. Het loopt wel uit de hand daar in Manila.
En dan zitten ze hier te klagen in BelgiĆ« omdat ze niet naar de fitness kunnen gaan.  :denk:

Herbie

In CovidBelgicstan zijn het allemaal mietjes. Altijd maar zagen en klagen.

Hier is er ook zo'n geval, vrouw kan niet auto rijden. Man 68 jaar :nederlandsevlag: . Heeft toch een Monitoring Pass Household gekregen :thumb: En mijn vrouw en ik hebben ook een :thumb: zo zijn we alle twee vrij om rond te toeren :happy:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

tjenn

In Manila is het blijkbaar een stuk strenger.  :ikkeniebegrijp:

Herbie

Ja dat klop in Manila nog alles in lock-down tot de 15 mei, hier in Mindanao Carage rijden de bussen zelfs weer since deze morgen. De wetmarket weer open voor iedereen :run: ze lopen zoals mieren door elkaar, niet te doen. Alcohol en drank en sigaretten gisteren weer vrij gegeven. Een grote storm loop, niets voor mij om daar tussen te lopen :benweg:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

tjenn

Ik zou me ook wat afzijdig houden, meeste dragen wel een masker veronderstel ik. Hier in Belgie hebben ze miljoenen maskers uitgevoerd terwijl de bevolking er zelf moeten maken willen ze nog de trein of een bus nemen want dan is het dragen van een masker verplicht. Blijf maar zo lang je kunt ginder want in een derde wereld land als Belge wil je niet zijn voor het moment. :negatief:

Ton Hasselt


stijn54

Maar als  het virus je te pakken heeft ben je toch veel beter in ons derde wereldlandje Belgie hoor. :lachen:

tjenn

Ik weet het niet als de tellingen kloppen van het aantal doden staat BelgiĆ« toch hoger dan de Phills.  Maar je hebt gelijk ik zou ook kiezen liever te sterven in een hospitaal bij ons dan ginder.  :lachen: Just in case.