Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Breaking news!

Gestart door Michaela, donderdag 17 juli 2014, 17:30:51

Vorige topic - Volgende topic

ganda

Citaat van: boldy op donderdag 17 juli 2014, 19:47:33
een jaar of 20 geleden is er tog ook al eens een passagiersvliegtuig neergehaald bj RUSLAND door een straaljager ?

Tis wel weer een zeer trieste gebeurtenis dit  :negatief:

Ik veronderstel dat u het heeft over het Koreaans burgervliegtuig dat op 1 september 1983 per vergissing in het Russisch luchtruim was terecht gekomen.Op dat moment hing er ook een Amerikaans spionagevliegtuig ( vlakbij ) in de lucht. De Russen dachten dat dit het Amerikaans spionagevliegtuig was.
De Russen hebben de zwarte dozen van het Koreaans vliegtuig gevonden en die in een kluis gestopt.
De ware toedracht van het voorval is pas aan het licht gekomen na de val van de Berlijnse muur.


Rich

Rich de Nederbelg.


Ronny55

Onder de doden zijn al zeker 154 Nederlanders, 4 Belgen, 27 Australiërs, 23 Maleisiërs, 11 Indonesiërs, 6 Britten, 4 Duitsers, 3 Filippijnen en een Canadees.

Veschrikkelijk...Mijn innigedeelneming voor de families en vrienden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

walkingtree

Verschrikkelijk, voor de betrokkenen en nu vooral voor de nabestaanden.
R.I.P.

Een van onmacht en droevenis bevangt me.

ganda

Citaat van: ganda op donderdag 17 juli 2014, 22:17:22
Citaat van: boldy op donderdag 17 juli 2014, 19:47:33
een jaar of 20 geleden is er tog ook al eens een passagiersvliegtuig neergehaald bj RUSLAND door een straaljager ?

Tis wel weer een zeer trieste gebeurtenis dit  :negatief:

Ik veronderstel dat u het heeft over het Koreaans burgervliegtuig dat op 1 september 1983 per vergissing in het Russisch luchtruim was terecht gekomen.Op dat moment hing er ook een Amerikaans spionagevliegtuig ( vlakbij ) in de lucht. De Russen dachten dat dit het Amerikaans spionagevliegtuig was.
De Russen hebben de zwarte dozen van het Koreaans vliegtuig gevonden en die in een kluis gestopt.
De ware toedracht van het voorval is pas aan het licht gekomen na de val van de Berlijnse muur.



Het was 1 september 1983, en de eenheid van luitenant-kolonel Osipovitsj was die ochtend haastig opgestegen van de geheime basis op het eiland Sachalin om een binnendringer te onderscheppen. Nadat hij het niet-geïdentificeerde vliegtuig honderd kilometer had geschaduwd, ging de Sovjet-piloot langszij vliegen om het eens met eigen ogen te bekijken. Aan de knipperende lichten en de raampjes kon hij zien dat het een burgervliegtuig was.

'Ik zag twee rijen raampjes en toen wist ik dat het een Boeing was. Dat was een burgervliegtuig, dat wist ik. Maar dat zei me niets. Het is niet moeilijk om een burgervliegtuig geschikt te maken voor militair gebruik.' Een paar minuten later schoot hij twee granaten af. Korean Airlines vlucht 007 verdween met man en muis in de golven.

President Jeltsin heeft het inmiddels de grootste ramp van de Koude Oorlog genoemd. Maar de overtuigde communist Osipovitsj houdt nog steeds vol dat de Boeing een spionagevlucht uitvoerde en dat er geen burgerpassagiers aan boord waren. Hij prijst zich zelfs gelukkig dat hij een zekere faam geniet als de man die vlucht 007 neerhaalde.


janvanderijt

154 nederlanders mensen  ze hebben hem neergehaald
en ze geven elkaar de schuld
wat een zooitje on de werekd zeg
vraag me af hoe lang dit blauwe bolletje van on het nog volhoud

daf105paccar

Net op het radionieuws van VRT.
:belgiesmiley: al .
Aantal  :nederlandsevlag: blijft op 154.

Mijn innige deelneming aan alle betrokkenen.

gosternokke

Voor de Oekraiense regering is de crash een geschenk uit de hemel, hun president zei het al het conflict in nu geinternationaliseerd, en misschien hoeven we zelf het vuile werk niet allemaal zelf op te knappen.

Uit afgeluisterde gesprekken tussen seperatisten in het gebied, heeft men gehoord dat er sprake is van een vergissing van de seperatisten. Het werd door hun abusievelijk aangezien voor een Antonov militair transport vliegtuig.  De geavanceerde raketten die de separatisten hebben ,werden enkele weken geleden buitgemaakt, bij de verovering van een militair complex , en de raketten behoorden aan het reguliere Oekraiense leger toe, en zijn dus in handen van de opstandelingen gevallen.

Seperatisten hebben een bestand van 3 dagen afgekondigd , om internationale onderzoekers toegang tot de rampplek te geven.   De seperatisten beweren inmiddels de zwarte dozen in handen te hebben, en hebben gezegsd deze aan Moskou te zullen overdragen.


Opmerkelijk ook dat vliegmatschappijnen als Quantas en anderen al weken niet over Oekraiene vlogen, maar er omheen, terwijl Malaisia en ook KLM daar nog dagelijks overheen vlogen  :negatief:

Lager dan 7000 meter was het luchtruim overigens wel gesloten voor passagiersvuchten, maar de grote afstandsvluchten zitten op 10 of 11 kilometer hoogte.

Blauwvinger

Het is een spelletje  tussen Amerika / Rusland.
Wat? :confused2:  De koude oorlog was toch verleden tijd?  :ikkeniebegrijp: Mooi niet!

Poetin haalde afgelopen week flink uit naar Amerika.
Met dreigementen. Zou die dit bedoelen?

Volgens laatste berichten ook 3  :smiley-philippines: omgekomen.