Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hollander gestoken

Gestart door LMBen, vrijdag 1 augustus 2014, 14:34:58

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

In Dumaguete  100.000 inwoners dus geen grote stad.
Gemiddeld 12 moorden in de week.
Hoorde ik gisteren van een landgenoot die daar woont.

Dat zet je dan toch wel ff aan het denken.
12 in de week , dat betekend dat als je er gaat wonen , ff rekenen, 12 x 52 = 624 per jaar
euh, is % : door maal  euh, je grote kans loopt om er ook een keer aan te gaan. :ripba8:

Pinocchio

Citaat van: peldoman op maandag  4 augustus 2014, 17:44:58
In Dumaguete  100.000 inwoners dus geen grote stad.
Gemiddeld 12 moorden in de week.
Hoorde ik gisteren van een landgenoot die daar woont.

12 moorden per week is wellicht wat overdreven, en bovendien gebeuren er nogal wat moorden in de aanpalende gemeenten, wat het aantal van 100.000 dus verhoogd.
90 % van die moorden hebben bovendien met drugs te maken, dus als je geen drug dealer of koper bent is de kans al een stuk kleiner om vermoord te worden.

Laat ons dus zeggen 3 moorden / week waar geen drugs mee gemoeid zijn.

3 op 100.000 = 0,00003 % per week of 0,0015 % kans per jaar.

Dit cijfer is vergelijkbaar met zowat elke grootstad ter wereld.

Wel opletten, als je er 10 jaar woont stijgt de kans tot (10 X 0,0015) = 0,015 % en dan wordt het tijd om te verhuizen.

Misschien kan Bananacreek deze rekening nog eens controleren want ik ben niet zo goed in rekenen. :lachen:

nils

De kans blijft procentueel natuurlijk relatief klein,
maar als buitenlander kan je jezelf denk ik niet met een gemiddelde Filipino vergelijken.
Ik woon zelf niet op de Filippijnen, dus ik heb geen ervaring met wat verkeerd volk aantrekt.
Maar lijkt mij toch enige voorzichtigheid geboden met wie je in huis haalt of hoe je je huis beveiligd.

opinie

Citaat van: nils op maandag  4 augustus 2014, 19:01:45
De kans blijft procentueel natuurlijk relatief klein,
maar als buitenlander kan je jezelf denk ik niet met een gemiddelde Filipino vergelijken.
Ik woon zelf niet op de Filippijnen, dus ik heb geen ervaring met wat verkeerd volk aantrekt.
Maar lijkt mij toch enige voorzichtigheid geboden met wie je in huis haalt of hoe je je huis beveiligd.

Niemand gaat in een sloppenwijk inbreken in de hoop veel geld te vinden.

Feit dat buitenlanders als altijd rijk gezien worden, maakt ze betere doelen.

Voorzichtig met wie je in huis haalt?  :denk: Dat is mijn idee ook als ik lees dat men, eens in de  :smiley-philippines: een kok, schoonmaakster, chauffeur, tuinman en wat nog meer moet hebben.

Hoe meer mensen je huis binnen en buiten kennen, de dagdagelijkse routine, je financiën, kortom alles wat je zelf weet of meer; hoe hoger de kans dat het misloopt. Niet noodzakelijk de personen zelf maar ze praten tegen familie, vrienden, kennissen en daar kan de verkeerde tussen zitten.

Doe je op je oude dag niets anders dan achter de  :smiley-philippines: geraniums zitten? Om een huishouden van twee te runnen is toch zoveel werk niet? Kokkerellen, tuinieren is toch goed tegen verveling.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Citaat van: Pinocchio op maandag  4 augustus 2014, 18:40:54
Citaat van: peldoman op maandag  4 augustus 2014, 17:44:58
In Dumaguete  100.000 inwoners dus geen grote stad.
Gemiddeld 12 moorden in de week.
Hoorde ik gisteren van een landgenoot die daar woont.

Dit cijfer is vergelijkbaar met zowat elke grootstad ter wereld.






http://www.unodc.org/documents/gsh/pdfs/Chapter_1.pdf
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

CitaatDoe je op je oude dag niets anders dan achter de  smiley-philippines geraniums zitten? Om een huishouden van twee te runnen is toch zoveel werk niet? Kokkerellen, tuinieren is toch goed tegen verveling.

je hebt absoluut een punt aangaande hoe meer mensen hoe gevaarlijker het kan worden.
Maar een huishouden van 2 runnen is even iets anders hier dan in  :nederlandsevlag: :belgiesmiley:, aangezien je veel meer moet doen om hetzelfde te verkrijgen, Filippijnse inefficientie zal ik het maar noemen.

Ik heb het me afgeleerd om maar te proberen om alles in orde te houden want je wordt stapelgek en nog moe ook.
Iets zegt me dat Filipino's een natuurlijke gave hebben om alles tegen te werken, vooral door het stug altijd op hun manier te doen, waardoor ze zichzelf weer werk verschaffen aangezien het binnen de kortste keren weer kapot is. Voeg daar aan toe de regelmatige corrupte brown outs etc. en ze hebben een perfecte mix om je het leven zuur te maken.

Achter de geraniums zitten kan hier niet, die hebben ze niet en als je, je verveelt moet je volgens mij al braindead zijn anders heb je er weinig kans op. Persoonlijk kom ik niet aan alle hobbies toe die ik zou kunnen/willen doen, de dagen zijn daar te kort voor. De warmte danwel de typhoons spelen uiteraard ook een belangrijke rol.

Desondanks zou ik ook geen personeel er op na houden voor een 2 persoons gezin al was het maar om high blood te voorkomen.  :happy2:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Pinocchio op maandag  4 augustus 2014, 18:40:54
Citaat van: peldoman op maandag  4 augustus 2014, 17:44:58
In Dumaguete  100.000 inwoners dus geen grote stad.
Gemiddeld 12 moorden in de week.
Hoorde ik gisteren van een landgenoot die daar woont.

12 moorden per week is wellicht wat overdreven, en bovendien gebeuren er nogal wat moorden in de aanpalende gemeenten, wat het aantal van 100.000 dus verhoogd.
90 % van die moorden hebben bovendien met drugs te maken, dus als je geen drug dealer of koper bent is de kans al een stuk kleiner om vermoord te worden.

Laat ons dus zeggen 3 moorden / week waar geen drugs mee gemoeid zijn.

3 op 100.000 = 0,00003 % per week of 0,0015 % kans per jaar.

Dit cijfer is vergelijkbaar met zowat elke grootstad ter wereld.

Wel opletten, als je er 10 jaar woont stijgt de kans tot (10 X 0,0015) = 0,015 % en dan wordt het tijd om te verhuizen.

Misschien kan Bananacreek deze rekening nog eens controleren want ik ben niet zo goed in rekenen. :lachen:

3/100.000 = 0,3/10.000 = 0,03/ 1000 = 0,003/ 100 .....0,003 %

150/100.000=15/10.000=1,5/1.000=0,15/100 ........0,15 %
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Citaat van: peldoman op maandag  4 augustus 2014, 17:44:58
In Dumaguete  100.000 inwoners dus geen grote stad.
Gemiddeld 12 moorden in de week.
Hoorde ik gisteren van een landgenoot die daar woont.

Dat zet je dan toch wel ff aan het denken.
12 in de week , dat betekend dat als je er gaat wonen , ff rekenen, 12 x 52 = 624 per jaar
euh, is % : door maal  euh, je grote kans loopt om er ook een keer aan te gaan. :ripba8:


Nou daar ben ik het helemaal NIET mee eens............misschien 2-3 per maand (ook dat is gemiddeld)................12 moorden per week in "The city of Gentle People"?......... :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee: :lachen: :lachen:

Cosyns Guy

Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 augustus 2014, 14:20:02
Citaat van: peldoman op maandag  4 augustus 2014, 17:44:58
In Dumaguete  100.000 inwoners dus geen grote stad.
Gemiddeld 12 moorden in de week.
Hoorde ik gisteren van een landgenoot die daar woont.

Dat zet je dan toch wel ff aan het denken.
12 in de week , dat betekend dat als je er gaat wonen , ff rekenen, 12 x 52 = 624 per jaar
euh, is % : door maal  euh, je grote kans loopt om er ook een keer aan te gaan. :ripba8:


Nou daar ben ik het helemaal NIET mee eens............misschien 2-3 per maand (ook dat is gemiddeld)................12 moorden per week in "The city of Gentle People"?......... :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee: :lachen: :lachen:
Misschien word een mug doodmeppen aldaar ook gezien als moord.. :lachen:  :lachen:

peldoman

Het zijn serieus 12 moorden in de week alleen in de stad.
Had hem net nog aan de Phone.
Zijn vriendin zit bij de politie dus (betrouwbare)  bron??
Mag, en is niet openbaar in de media om wat voor reden dan ook?  (toerisme misschien)?
Het is een serieuze vent dus ik geloof hem.

Misschien willen wij het gewoon niet horen, of weten, zou kunnen. :biggrinn: