Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

12 containers hulpgoederen

Gestart door Ronny55, zaterdag 16 augustus 2014, 03:14:46

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Bedankt voor de uitleg Johan.   Ik word hier zo treurig van.   Snapt men nou werkelijk niet in  :smiley-philippines:   dat men dit niet kan maken.    Buitenlanders die zich uit de naad hebben gewerkt voor hulpgoederen,     en dan vervolgens dit.

Maar kennelijk hebben ze er schijt aan hoe er in buitenland tegenaan gekeken word  :negatief:   

Ronny55

Bedankt Johan voor het antwoord, het is uit ervaring altijd beter om alle kanten van het verhaal te kennen en te aanhoren.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

#12
Citaat van: Ronny55 op woensdag  1 oktober 2014, 02:04:12
Bedankt Johan voor het antwoord, het is uit ervaring altijd beter om alle kanten van het verhaal te kennen en te aanhoren.


Ik heb al jaren en jaren gehoord en gezien van de praktijken van de Customs in Cebu city bijvoorbeeld van iemand hier in Bacong ( een gekke Duitser (Manfred Rhuska) die het allemaal beter wist en zijn container even in Cebu ging ophalen maar hij moest wel tienduizenden pesos betalen (in de jaren 80 of 90) om de zaak los te krijgen....en toen ik las van al die containers voor de Yolanda victims....... die werden vastgehouden....was ik helemaal niet verbaasd omdat men (bepaalde corrupte custom officials met close links to Malacanang) hier over de rug van al die slachtofffers rijk wilden worden....en later na een aantal maanden kraait er (hier) geen mens meer om (normaal gesproken) en ik moet het toch ergens met Amice eens zijn:....Help degenen die je kent zoveel mogelijk...........

Ook de weg van de brandweermensen in Haarlemmermeer waaronder het forumlid AB heeft het toch op één of andere manier klaargespeeld om al hun gereedschappen daar te krijgen...........hoe?... :weetikniet: :weetikniet:
Maar die hebben dan weer politieke links in Cebu Mandauwe City (ERUF)

De verzending van deze brandweerwagen naar Cebu city heeft niets van doen met Yolanda.......


Ome Ab in Mandauwe city als instructor.......... :thumb:

Johan En Elvie

Ja zeker volgende keer zal ik gans België alvast niet meer mobiliseren om hulpgoederen bij elkaar te krijgen maar inderdaad zelf met eigen middelen mensen ter plaatse gaan helpen die het nodig hebben.
Want de gewone mensen kunnen hiervoor niet boeten een volgende keer hé.
Niets meer doen waarbij de douane of andere regering instanties of zelfs brgy. Kapiteins hun zegje moeten over hebben want dan loopt het verkeerd.
Zelf dus goederen ter plaatse gaan kopen en zelf uitdelen is de boodschap een volgende keer.

Had nooit gedacht dat dit zo zou gaan bij de opstart en dacht werkelijk dat ze dit door de omvang van deze ramp wel zouden toelaten om hun mensen te helpen, ik hoopte op goedhartigheid van de mensen ter plaatse. Maar als ze beginnen met kleine lettertjes aan te halen en wetten naar boven te halen die alle hulpverlening onmogelijk maakt om er zelf beter van te worden dan begrijp ik dit niet meer. Dat er zoveel slechtheid in de mensheid kan schuil gaan had ik nooit verwacht.
Waarschijnlijk is dit de cultuur en is dit eigenlijk te wijten aan het gebrek aan opvoeding en normen van bij de scholing op jonge leeftijd.
Ze groeien op in corruptie en denken zelfs dat dit indien ze iets of wat een positie bekleden dat dit nog allemaal gerechtvaardigd is ook en ze trekken het hun zelfs niet aan dat de hele westerse Wereld er daar anders over denkt.

Spijtig voor de plaatselijke bevolking die nu nog steeds met de gebakken peren zit. Ze komen ook niet echt op voor hu rechten en laten alles maar over zich gaan omdat ze denken het systeem toch niet te kunnen veranderen en ze hebben misschien nog gelijk ook.

Sinds jaar en dag gaat het presidentschap steeds naar dezelfde 4 families (Aroyo, Estrada, Aquino en Binay) en zolang het in dit select groepje blijft zal er nooit iets veranderen, ze delen de lakens onder elkaar uit.
De bevolking zou moeten eisen dat hun volgende president niet tot één van deze families behoord en dan zal het misschien ooit eens beter worden maar ze zullen het niet toestaan.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Amice

Tja de wereld verhard stelselmatig en dat is niet beperkt tot de  :smiley-philippines:
Ik kan me de teleurstelling wel voorstellen en had het zo erg ook niet verwacht hier maar je leert er meteen van.

Overigens doet de regering hier toch wel iets voor de getroffenen het gaat enkel zo langzaam.
In IloIlo krijgen ze per getroffen huis P70000 om het huis weer op te knappen. Daar komen ze rijkelijk laat mee maar voor de gezinnen is het toch weer een opsteker om iets extra's te kunnen doen. De getroffen huizen zijn veelal reeds door familie weer opgeknapt uiteraard.

Als ze dan denken het zelf te kunnen doen moeten ze dat ook maar doen dan.

het is enkel jammer dat de bekende goede doelen net zo corrupt zijn als de regering hier en bij de volgende ramp weer volop aan het collecteren slaat om zichzelf te verrijken.
Laten ze die maar eens aan banden leggen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

CitaatSinds jaar en dag gaat het presidentschap steeds naar dezelfde 4 families (Aroyo, Estrada, Aquino en Binay) en zolang het in dit select groepje blijft zal er nooit iets veranderen, ze delen de lakens onder elkaar uit.
De bevolking zou moeten eisen dat hun volgende president niet tot één van deze families behoord en dan zal het misschien ooit eens beter worden maar ze zullen het niet toestaan.

Dat zal waarschijnlijk NOOIT veranderen...............

Pinocchio

Citaat van: Johan En Elvie op woensdag  1 oktober 2014, 14:46:41
Sinds jaar en dag gaat het presidentschap steeds naar dezelfde 4 families

Dat is dan nog altijd 4 keer zoveel als een koning of koningin voor het leven.

innka3

nu het toch over gulle gevers gaat, even  :offtopic: wat is er gebeurt met de 130 miljoen uit  :nederlandsevlag:
met die aktie 555 voor die slachtoffers van yolande typhoon in de :smiley-philippines:.daar hoor/zie/lees ik niets meer over :denk:

Amice

Citaat van: innka3 op donderdag  2 oktober 2014, 05:48:31
nu het toch over gulle gevers gaat, even  :offtopic: wat is er gebeurt met de 130 miljoen uit  :nederlandsevlag:
met die aktie 555 voor die slachtoffers van yolande typhoon in de :smiley-philippines:.daar hoor/zie/lees ik niets meer over :denk:

Het laatste wat ik daarvan vernomen heb ( ik heb dat nog ergens gepost hier op het forum) is dat er â,¬ 36 mlj was besteed en bij de slachtoffers terecht was gekomen, veelal voor wederopbouw van huizen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Johan En Elvie

Er zijn zeer zeker dingen gebeurd met het geld die gezonden is dat staat buiten twijfel ze konden toch ook niet anders hé ze moeten iets doen anders zou het nogal opvallen.
Er is momenteel 0,14 % geïnvesteerd van het ontvangen geld heb ik eens ergens op een Filippijnse nieuwssite gelezen met een ganse uitleg wat er allemaal reeds is gebeurd en vooral wat niet.

http://rise.ph/where-did-the-billion-dollar-foreign-aid-for-haiyan-survivors-go/

Er is te weinig transparantie van hoe ze het ontvangen geld besteden.

Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.