Gunmen kidnap tourists and local woman in Philippines

Gestart door Ifugao, dinsdag 22 september 2015, 07:53:34

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

,,"We are waiting for contact from the kidnappers so we will know their demands," Aquino said.,,


 jaja , Aquino weet het lekker te regelen, gewoon wachten op de eisen, en de  regeringen van ontvoerden mogen met geld over de brug komen  :negatief:



,, The impoverished regions of Mindanao have proved fertile recruiting grounds and sanctuary for both groups.,,


Dan is het onbegrijpelijk dat   :smiley-philippines: regering  nog geen mensen daar heeft gerecruteerd, die konden infiltreren bij Abu  Sayaf , ik weet daar gaan jaren overheen voor dat iemand goed is geinfiltreerd, maar aangezien Sayyaf sind begin jaren 90 aktief is , hadden ze daar 15 jaar tijd voor gehad.

En een infiltrant kan ook ontvoeringen voorkomen , al is de kans dan groter dat hij tegen de lamp loopt .

  Italie  deed het bij de maffia, en Israel bij de Palestijnen dat infiltreren middels een spion,  en is vaak de enige manier bij gesloten kleine groepereng te kunnen bestrijden effectief

jamietagabundok

Citaat van: josv op woensdag 23 september 2015, 14:59:13
Citaat van: jamietagabundok op dinsdag 22 september 2015, 16:03:02

Nou ik zie dat politieke voordeel niet, als de daders inderdaad NPA zijn, heeft Duterte heel wat uit te leggen, waarom hij zo bevriend is met NPA.


 Is trouwens Duterte nou wel of niet kandidaat voor presidents verkiezingen ?   Want dat blijft ook maar onduidelijk ?  Tenminste voor mij   :biggrinn:



Bevriend is een groot woord. Hij heeft in het verleden al vaker onderhandelt om gijzelaars vrij te krijgen en met goed gevolg.

Uitleggen ? dacht het niet. Hij heeft gewoon schijt aan iedereen die commentaar op 'm heeft, incl. de minister van justitie  :happy2:

President ?  :weetikniet: :weetikniet: Van mij hoeft het niet.


  Wat heb je tegen Duterte als President Jos ?      Wat ik heb gelezen over hem is dat niet alleen peace en order in Davaocity tot ongekende hoogte zijn gestegen, maar ook het vermogen van  Duterte zelf  tijdens zijn burgemeesterschap  :negatief:

maar misschien mag ik hem dat niet aanrekenen want alle politici in  :smiley-philippines:  zijn zo ?

Hij staat wel op eerste plaats bij diverse peilingen zag ik .

En een goede burgemeester hoeft nog geen goede president te zijn.  In  :smiley-philippines:  zelf komt Duterte wel weg  met zijn banden met doodseskaders die alle ongewenste elementen in de stad elimineren,  word hij president dan komt hij ook in buitenland onder het vergrootglas te liggen, en daar komt hij niet weg met zijn banden met de doodseskaders.

Zeker in  :eu:  niet. Dus ben ik bang dat het een president word als Bouterse destijds in Suriname en die president  van Soedan,  die zich bij iedere buitenlandse reis moeten vergewissen  of het te bezoeken land hun onschendbaarheid respecteerd. En dus ook niet naar een heleboel landen toe kunnen omdat hij daar gelijk achter slot en grendel gaat.  Zal in azie wel meevallen, maar Europa tild hier zwaar aan.

Amice

CitaatHij staat wel op eerste plaats bij diverse peilingen zag ik .

Nou ik zag anders vanmorgen in de krant dat grace Poe nr 1 staat op 26%, binay op 19% en Duterte op 14%, dan waren er nog andere die de overige koek verder deelde.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Grace Poe still poll front runner, Mar Roxas No. 2

Poe at 47%
Roxas at 39%
Binay at 35%

Davao City Mayor Rodrigo Duterte, who had announced that he would not seek the presidency, was fourth with 16%, from 20% in June.

http://www.rappler.com/nation/politics/elections/2016/106555-grace-poe-mar-roxas-sws-survey-september-2015

jamietagabundok

Nou ik zag paar weken terug op facbook een rijtje cijfers waar Duterte  met rond de 34 % eerste stond. Maar ik kan het zo snel niet meer terugvinden.

  Dat het allemaal zeer onbetrouwbaar is blijkt wel uit de getallen die Pinoccio en Amice aandragen, met respectievelijk  47% en 26 % voor Grace Poe, zit maar liefts meer dan 20 % verschil tussen de ene en andere peiling  :negatief:

Snap niet dat dat mens zo populair is, afgezien dat ze senator is geen enkele bestuurlijke ervaring

Mja , dat is een van de dingen waar  :smiley-philippines:  heel goed in is, een foute president kiezen   :lachen:

Blauwvinger

Citaat van: jamietagabundok op donderdag 24 september 2015, 11:43:18
Nou ik zag paar weken terug op facbook een rijtje cijfers waar Duterte  met rond de 34 % eerste stond. Maar ik kan het zo snel niet meer terugvinden.

  Dat het allemaal zeer onbetrouwbaar is blijkt wel uit de getallen die Pinoccio en Amice aandragen, met respectievelijk  47% en 26 % voor Grace Poe, zit maar liefts meer dan 20 % verschil tussen de ene en andere peiling  :negatief:

Snap niet dat dat mens zo populair is, afgezien dat ze senator is geen enkele bestuurlijke ervaring

Mja , dat is een van de dingen waar  :smiley-philippines:  heel goed in is, een foute president kiezen   :lachen:
aaaaaahhh in  :nederlandsevlag: niet!!!???
Rutte had beter advocaat kunnen worden.
Elke probleem wimpelt tie af met een grap en big smile :biggrinn:

Amice

Citaat van: Blauwvinger op donderdag 24 september 2015, 11:54:34
Citaat van: jamietagabundok op donderdag 24 september 2015, 11:43:18
Nou ik zag paar weken terug op facbook een rijtje cijfers waar Duterte  met rond de 34 % eerste stond. Maar ik kan het zo snel niet meer terugvinden.

  Dat het allemaal zeer onbetrouwbaar is blijkt wel uit de getallen die Pinoccio en Amice aandragen, met respectievelijk  47% en 26 % voor Grace Poe, zit maar liefts meer dan 20 % verschil tussen de ene en andere peiling  :negatief:

Snap niet dat dat mens zo populair is, afgezien dat ze senator is geen enkele bestuurlijke ervaring

Mja , dat is een van de dingen waar  :smiley-philippines:  heel goed in is, een foute president kiezen   :lachen:
aaaaaahhh in  :nederlandsevlag: niet!!!???
Rutte had beter advocaat kunnen worden.
Elke probleem wimpelt tie af met een grap en big smile :biggrinn:

Zelfs daar is hij niet gekwalificeerd genoeg voor. Hij deed er 11 jaar over om  Nederlandse geschiedenis te studeren en heeft daarna voor Unilever gewerkt.

@jamietagabundok

Zo zie je maar weer hoe ook hier het volk beduveld en gemanipuleerd wordt. Mijn info kwam van manila bulletin. Waar ik nog steeds niet achter ben is of het nu Nederland is die het van de Filippijnen geleerd heeft of andersom.  :weetikniet:

:lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op donderdag 24 september 2015, 11:43:18
Nou ik zag paar weken terug op facbook een rijtje cijfers waar Duterte  met rond de 34 % eerste stond. Maar ik kan het zo snel niet meer terugvinden.

  Dat het allemaal zeer onbetrouwbaar is blijkt wel uit de getallen die Pinoccio en Amice aandragen, met respectievelijk  47% en 26 % voor Grace Poe, zit maar liefts meer dan 20 % verschil tussen de ene en andere peiling  :negatief:

Snap niet dat dat mens zo populair is, afgezien dat ze senator is geen enkele bestuurlijke ervaring

Mja , dat is een van de dingen waar  :smiley-philippines:  heel goed in is, een foute president kiezen   :lachen:

Look if you people really insist... I can run again?....... :denk: :denk: :run: :run:


bananacreek

Citaat van: bananacreek op donderdag 24 september 2015, 13:50:23
Citaat van: jamietagabundok op donderdag 24 september 2015, 11:43:18
Nou ik zag paar weken terug op facbook een rijtje cijfers waar Duterte  met rond de 34 % eerste stond. Maar ik kan het zo snel niet meer terugvinden.

  Dat het allemaal zeer onbetrouwbaar is blijkt wel uit de getallen die Pinoccio en Amice aandragen, met respectievelijk  47% en 26 % voor Grace Poe, zit maar liefts meer dan 20 % verschil tussen de ene en andere peiling  :negatief:

Snap niet dat dat mens zo populair is, afgezien dat ze senator is geen enkele bestuurlijke ervaring

Mja , dat is een van de dingen waar  :smiley-philippines:  heel goed in is, een foute president kiezen   :lachen:

Look if you people really insist... I can run again?....... :denk: :denk: :run: :run:



And he is my Big Daddy and I can even run this country from my jail cell...... :jajaja: :jajaja: :thumb: :happy:

josv

Citaat van: jamietagabundok op donderdag 24 september 2015, 05:32:14
  Wat heb je tegen Duterte als President Jos ? 

Je geeft eigenlijk het antwoord zelf al. In een stad als Davao City kan ie doen en laten wat ie wil. Als je hem te keer hoort gaan in z'n wekelijkse tv-praatje lach je je rot. Meer TUUT TUUT dan in een stand-up comedian show van Eddy Murphy als die hier uitgezonden zou worden :D

'n President is voor mij ook 'n beetje 'n volksvertegenwoordiger. Moet er niet aan denken dat die man ooit de VN mag toespreken. Aan de andere kant zou het eigenlijk ook wel leuk zijn. Beetje opschudding in die tent daar.

Btw, hij is ook de jongste niet meer, volgend jaar z'n dochter als mayor, dan heeft ie toch ook weer een vinger in de dinastie-pap.

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....