Filipijnse president Duterte kondigt 'scheiding' van VS aan

Gestart door QuantumPix, donderdag 20 oktober 2016, 20:55:21

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Ik vraag me af hoe het zal worden als hij visum picht in gaat voeren en misschien niet alleen voor US
Hoe zal dat dan gaan met de mensen die hier op toeristen basis zitten om dat ze niet getrouwd zijn of kunnen trouwen met een Filipina
Als je dan na 3 jaar een keer het land uit moet en dan een visum moet hebben om er weer in te komen wordt dat lastig
Ik ben er ook niet gerust op
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

peldoman


Lenn

Domme aandachtsidioot.

En voor pjotr.Er bestaat toch al een visumplicht.Als je niet getrouwd bent is daar nog altijd de retirement visa.

En voor Opinie, ikzelf beschouw Japan ook als een tokkie country.Ze hebben daar zulke rare gewoontes die niet meer in de wereld passen.Outdated?Of het nieuwe begin?
Noblesse oblige.Ga dat maar eens uitleggen aan een Japanner.En zo goed gaat het niet met de Japanse economie.De staatsschuld is torenshoog.
Du30 zal ook daar geld ophalen.En laten we niet vergeten hoeveel OFW's daar werkzaam zijn in de prostitutie.

peldoman

Lenn, je moet zijn hele video beluisteren niet alleen de foto's, die zet hij er maar voor de lol bij.
Hij heeft anders al heel wat goeds gedaan voor menig Filippino, een weeshuis opgezet, voedsel uitdelen,
enzovoort.
Dit is nu eens een Amerikaan met Geen grote bek, ik heb hem al een paar maal gesproken en hij valt mij reuze mee.
Spreekt zich niet uit over Duerte zijn doen en laten, want ik ben een toerist hier zegt hij.
Probeert de Amerikanen die hier wonen te informeren en te waarschuwen, wat  :nederlandsevlag: nooit zullen doen.



innka3

Citaat van: peldoman op woensdag 26 oktober 2016, 14:54:58

Probeert de Amerikanen die hier wonen te informeren en te waarschuwen, wat  :nederlandsevlag: nooit zullen doen.
oh heb je dan de info van de vorige forum beheerder gemist  :confused2:

oeps dat was van het n :nederlandsevlag: forum, sorry  :belgiesmiley:

kristof19


R.deJong

Wat een sukkels...zaken doen met corrupte geschorste Chinezen.

En plotseling zijn het geen investeringen meer, alleen studies?

Hoe houd je de Filipijnse mensen aan het lijntje met mooie verhalen.

''No contracts, just memorandums of understanding (MOUs) with Chinese companies for feasibility studies, said the Bases Conversion and Development Authority (BCDA) chief, as a senator called on MalacaƱang to investigate how Chinese firms with tainted track records were tapped for major Philippine infrastructure projects during President Duterte's state visit to China.

But BCDA president and CEO Vince Dizon did not give a categorical answer when asked if he knew the companies he was dealing with were banned by the World Bank from participating in all road and bridge projects funded by the international financial institution.''

Read more: http://newsinfo.inquirer.net/834792/just-memos-not-contract-with-chinese-firm-says-bcda#ixzz4OFI5Tf6l
Follow us: @inquirerdotnet on Twitter | inquirerdotnet on Facebook

Adik

Er is sinds pak em beet een jaar de Asian Infrastructure investment bank opgericht. Had niet gehoeven want er is ten slotte de Asian Development Bank al (zetelt toevallig in Phils). Dit zijn een zelfde soort instellingen als de wereldbank. Met dit verschil dat in de eerste de Chinezen een hele grote stem hebben. Waar in de laatste twee de Amerikanen invloedrijker zijn.

China heeft natuurlijk ook een president die een flinke anti corruptie campagne heeft, maar ik schat zo in dat wat betreft de infrastructuur werken in Phils de rol van de wereldbank vrij klein (of kleiner) wordt.

Met alle respect voor de bannen voor corruptie, ik denk dat phils er alles aan gelegen is om de boot niet te misschien met de "new silk road". Of-te-wel een 'belt' tussen europa en azie waarbij spoor infrastructuur aan elkaar geschakelt wordt tussen china en West europa, en anderzijds de wegen overzee ook nog Afrika meepakken en voorzien worden van goede havens. Bij dat laatste heeft Phils ook een flinke kans maar moet natuurlijk als containers eenmaal zijn gearriveerd het niet met een derde wereld infrastructuur worden afgehandeld terwijl omringenende landen flink verbeteren op dit gebied.

Tot zover mijn glazen bol  :atyourservice:


Mawibata

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Cosyns Guy

Citaat van: kristof19 op donderdag 27 oktober 2016, 03:10:42
Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 25 oktober 2016, 09:09:25
Blijkbaar zitten er hier een hoop helderzienden....sigh

en ook een hoop blinden..... sigh :run:
Tja,appels met peren vergelijken.
Als men blijkbaar al weet hoe het allemaal zal uitdraaien noem ik dat helderziendheid.
Men kan het weer voor 3 weken nog niet voorspellen,hoe kan men dan de toekomst voorspellen van een land hoe het er zal aan toegaan over x aantal maanden of jaren met wat men nu weet of denkt te weten.
Is iets anders dan blind zijn mij dunkt.En als er iets is dat met blindheid te zien heeft is het wel de haat t.o.v Duterte....