Wilhelm Geertman neergeschoten: (roof)moord

Gestart door Kano, dinsdag 3 juli 2012, 11:49:42

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Marinero op dinsdag  3 juli 2012, 15:19:16
Dat is je plek dus als buitenlander... je mag je geld uit geven maar als je je met de politiek bemoeit....

Erg voor zijn organisatie en zijn familie.

En inderdaad een wonder dat iemand met zo'n bedrag over straat gaat zonder enige vorm van beveiliging. En dan een gevecht aangaan... zoveel risico nemen keer op keer...

Jammer, het moet wel een hele goede vent zijn geweest. als je zo naar de feiten en verhalen kijkt.

en nu  :offtopic:

Mag je een kogelvrij vest bezitten / dragen in  :smiley-philippines:  En dat vraag ik uit pure nieuwsgierigheid.


Geen probleem, maar waarom?
Gewoon proberen geen vijanden te maken............




Kano

@Marinero  :offtopic: Het zal wellicht niet verboden zijn om een kogelvrijvest te dragen, maar het zal zeer ongemakkelijk zijn om zo'n vest om je lijf te hebben in de hitte en het weerhoudt de crimineel er niet van om nog een paar blauwe bonen in je bovenkamer te schieten.

@Creek, ik denk dat het geen vijanden waren, maar criminelen ingeseint door een bankbediende of een security guard.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

#12
Citaat van: Kano op dinsdag  3 juli 2012, 15:02:53
Wat ik niet begrijp is, dat als je al 30 jaar in de Filipijnen werkt, je met 1,2 miljoen pesos over straat gaat.  Dat is vragen om problemen. Zulke bedragen moet je NOOIT in cash bij je hebben  :ikkeniebegrijp

Volgens het onderstaande bericht zou deze 1,3 miljoen pesos afkomstig zijn van een  bankrekening die hij gesloten had. Hij had beter een managerscheque kunnen vragen, kost maar een paar peso's of het bedrag naar een andere rekening kunnen laten overboeken. Het zal niet de eerste keer zijn dat een bankbediende of een security guard criminelen inseint dat er iemand met een groot bedrag de bank gaat verlaten.



Ja, dat is vaak het probleem, je moet je cellphone uitzetten in de bank als klant maar je moet uitkijken voor het bankpersoneel, maar als je eerst tegen de bank gaat zeggen: "morgen kom ik 1,2 miljoen opnemen" dan is het nog gevaarlijker om ze tijd te geven om wat te organiseren.

Ga je zo'n bedrag opnemen zonder iemand vooruit op de hoogte te stellen dan loop je veel minder risico neem ik aan.
Maar ook kan het gevaarlijk zijn als iemand op zijn kantoor zou weten op welke dag en bij welke bank hij het geld zou opnemen.
Ik vertrouw gewoon zeeeer weinig mensen hier en ik ben in de 36+ jaar op de  :smiley-philippines: nog nooit overvallen........

Dat ik mijn geld moest opnemen bij de PNB omdat mijn ex erachter kwam dat ik daar een time-deposit had nam ik het gewoon mee naar cebu city in een plastic zak, maar NIEMAND wist daarvan.
Ik ken ook een blanke hier die zat te bluffen op een buurtfeestje dat hij de volgende dag even 600 duizend pesos zou ophalen bij de bank als aanbetaling voor materialen voor zijn nieuwe huis.

De beste man kwam niet verder dan 150 meters van de bank en toen hadden ze hem al, maar hij eas gelukkig dat hij het overleefde.........

Maar natuurlijk een managers-check is het veiligste en daar betaal je misschien hoogstens een paar honderd pesos voor, maar daar koop je een hoop "peace of mind" voor.........



Mawibata

Citaat van: bananacreek op dinsdag  3 juli 2012, 15:40:34

maar als je eerst tegen de bank gaat zeggen: "morgen kom ik 1,2 miljoen opnemen" dan is het nog gevaarlijker om ze tijd te geven om wat te organiseren.

Ga je zo'n bedrag opnemen zonder iemand vooruit op de hoogte te stellen dan loop je veel minder risico neem ik aan.

Sommige banken moet men grote bedragen reserveren.    :jajaja:    :jajaja:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

bananacreek

Citaat van: Mawibata op dinsdag  3 juli 2012, 15:49:36
Citaat van: bananacreek op dinsdag  3 juli 2012, 15:40:34

maar als je eerst tegen de bank gaat zeggen: "morgen kom ik 1,2 miljoen opnemen" dan is het nog gevaarlijker om ze tijd te geven om wat te organiseren.

Ga je zo'n bedrag opnemen zonder iemand vooruit op de hoogte te stellen dan loop je veel minder risico neem ik aan.

Sommige banken moet men grote bedragen reserveren.    :jajaja:    :jajaja:

Dan is de managers check een eenvoudige oplossing, ik heb het artikel niet geheel gelezen waarvoor hij dat bedrag nodig had want als het salarissen geld zou zijn dan heeft een managers check natuurlijk geen enkele zin....

Marinero

Citaat van: bananacreek op dinsdag  3 juli 2012, 15:28:10

Geen probleem, maar waarom?
Gewoon proberen geen vijanden te maken............





Citaat van: Kano op dinsdag  3 juli 2012, 15:31:27
het weerhoudt de crimineel er niet van om nog een paar blauwe bonen in je bovenkamer te schieten.

Mee eens.... Maar stel iemand heeft het wel op je gemunt, en je bent op de vlucht ofzoiets, ik noem maar wat... Dit is een beetje een speelfilmachtig scenario in mijn hoofd...  :crazy:

Citaat van: bananacreek op dinsdag  3 juli 2012, 15:40:34
Ik ken ook een blanke hier die zat te bluffen op een buurtfeestje dat hij de volgende dag even 600 duizend pesos zou ophalen bij de bank als aanbetaling voor materialen voor zijn nieuwe huis.
De beste man kwam niet verder dan 150 meters van de bank en toen hadden ze hem al, maar hij eas gelukkig dat hij het overleefde.........
[/quote]


In Chili lopen mensen rond bij de pin automaten, en als de spotter daar ziet dat je een hoop geld pint, doet hij een stukje tape, of kauwgom op je jas. Verderop, soms wel drie blokken, word je dan overhoop geslagen en ....

Indrukwekkend hoe toegespitst de criminelen zijn op dit soort praatjes en geruchten! En indrukwekkend vooral, dat iemand zich ZO veilig voelt dat hij dat rond bazuint!

In de SM hier in cebu zag ik laatst twee geldlopers... voorop een gewapende guard en achter ook één, die zijn hand op zijn pistool heeft in zijn geopende holster. Toch behoorlijk risicovol blijkbaar. Want dit was voorbij de security bij de ingang.... maar dat zijn natuurlijk ook maar amateurs die je totaal niet controleren.

Mij een raadsel waarom mensen niet voor de cheque gaan inderdaad.  :confused2: Het moet een soort koppigheid zijn.

Kano

Ik heb begrepen dat de man een bankrekening heeft gesloten. Hij zou dan beter een managercheque kunnen vragen (dacht dat ik niet zo lang geleden daarvoor P 30  heb betaald bij een PNB filiaal) en die bij een andere bank presenteren of het bedrag naar een andere bank laten overboeken. Als het echt zou gaan om salarissen, dan zou hij personal cheques kunnen uitschrijven dan wel de bedragen kunnen laten overboeken naar de bankrekeningen van de medewerkers. Grotere bedrijven openen vaak een rekening met ATM kaart voor hun medewerkers, omdat die ook niet veel geld in huis willen hebben.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Fail_over

Citaat van: xav op dinsdag  3 juli 2012, 14:54:53
tja... 1,2 miljoen... maakt al het 1 en ander duidelijk zo...

idd. na 30 jaar nog niets geleerd.

Maar ja. bijt nooit de hand die je voedt.

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Digos

Citaat van: Marinero op dinsdag  3 juli 2012, 15:19:16
En dan een gevecht aangaan...


Dat is proberen te overleven.....ik ga er vanuit bij een robbery in de phils dat ik/of ons beide het loodje leggen.

Lees de berichten hier maar eens na.....getuigen laten ze nooit niet na.

LIVE ONCE - LIVE IT

josv

Citaat van: xav op dinsdag  3 juli 2012, 14:54:53
tja... 1,2 miljoen... maakt al het 1 en ander duidelijk zo...

Tja, ALS het 1.2 miljoen is kan je dat niet zomaar onaangekondigd effe pinnen.... Hoeveel mensen wisten er dus van ?? Ik denk dat Willem iets van z'n ( na zoveel jaar denk ik gezonde ) wantrouwen kwijt was in de Filipijnse burgerij door een actie als deze. Nummer 2 al deze week geloof ik in Angeles ??
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....