Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevraagd scooters te huur

Gestart door Dreelien, woensdag 12 november 2014, 15:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Blauwvinger

Oosten en Noorden van Mindanou  is safe.
k `Kom eral 5 jaar met vakantie en kan rustig rond touren  :atyourservice:
Soms wel veel militairen en politie  op de been, maar dat is overal in  :smiley-philippines: verneem ik.


Amice

Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 19 november 2014, 11:55:29
Oosten en Noorden van Mindanou  is safe.
k `Kom eral 5 jaar met vakantie en kan rustig rond touren  :atyourservice:
Soms wel veel militairen en politie  op de been, maar dat is overal in  :smiley-philippines: verneem ik.



:ikkeniebegrijp: Nou waar ik kom zie ik anders zelden militairen en politie zie ik doorgaans enkel op momenten waar ze niet echt nodig zijn.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lorre

Citaat van: Ronny55 op woensdag 19 november 2014, 10:30:32
:lachen: :lachen: Juist ja , er zijn nu al 2x zoveel buitenlanders in CDO in vergelijking met 7 jaar geleden

Jullie zijn er dus nu al met z'n tweetjes?  :biggrinn:  :biggrinn:

jiggy

Citaat van: boldy op woensdag 19 november 2014, 06:05:25
Wat ik mezelf nu dan afvraag is of de meeste mensen wel lezen wat de topic starter schrijft.
Jullie waarschuwen hem/haar wel elke keer dat het o zo gevaarlijk rijden is maar ik denk dat hun in meer aziatische landen hebben deel genomen aan het verkeer dan de meeste, Cambodja, Thailand, Indonesie.
Die mensen zijn heus wel gewend aan het verkeer in Azie en het is tog allemaal een beetje van hetzelfde laken een pak in zulke landen.
De topic starter vraagt of ze ergens scooters kunnen huren en hij krijgt meteen een hele  preek van hoe gevaarlijk het al dan niet is. (DAAR VRAGEN ZE NIET OM)
Sorry maar moest dit even kwijt.
Helaas heb ik zelf ook geen waardevolle info voor jullie maar gelukkig zijn er een paar die dat wel hadden.
Ik wens jullie alvast een mooie vakantie toe.


:thumb: :thumb: :thumb:
Kan dit bericht enkel bijtreden. En ook van mij : een mooie trip toegewenst !!
Ben zelfs een beetje jaloers  :biggrinn:

Bulldozer

Citaat van: Ronny55 op woensdag 19 november 2014, 09:53:05
Citaat van: Bulldozer op woensdag 19 november 2014, 06:31:18

Om eerlijk te zijn ben ik nog nooit in Mindanau geweest. Ik kijk wel uit. Veeeel te gevaarlijk.
Ik volg je even niet. Eerst wil je topicstarter een aantal keer een trap verkopen omdat ze niet goed bij hun hoofd zijn omdat het zo gevaarlijk is om in Mindenau motor te rijden en nu is het weer heel veilig daarzo?

Je moet wel eerst eens goed leren lezen, ik heb niet geschreven dat het alleen in Mindanao gevaarlijk is, De hele trip is link, twee witneuzen die de streek gaan verkennen zonder dat er eentje in geval van nood met de mensen die geen engels spreken kan communiseren. Als ze zich verwachten aan wegwijzers , die zijn er wel, maar niet overal. Nu , het tanken is geen probleem meer , veel tankstations bijgekomen en waar geen zijn kan hier of daar wel een coca cola fles benzine kopen  :jajaja: want die tankjes , 4 a 5 liter , meer gaat er niet in, een kleine 200 km mss.

Laatst vroeg een Amerikaan mij of we in Belgie met getrokken messen tegenover de walen staan? Hij had op nieuws gehoord dat er altijd gevochten werd tussen walen en vlamingen.....Dat is zo ongeveer hetzelfde als wat jij gehoord hebt over Mindanao....Er zijn uiteraard streken waar je beter wegblijft , maar die heb je overal in de  :smiley-philippines: . De jongens die in Manila wonen kennen de buurten waar ze beter wegblijven, ben nooit veel in Manila geweest , dus voor mij is het af te raden zonder begeleiding in Manila rond te lopen, moet ik nu hier gaan zeggen dat Manila levensgevaarlijk is  :floet: . Dat heb je overal wel , onveilige buurten,  :weetikniet:

Ja, misschien overdrijf ik wel een beetje hoe gevaarlijk mindenau is... Vind het altijd wel grappig hoe fel er door sommige beweerd wordt hoe veilig het er is.
En ik vind dat jullie ook heeeeeel erg overdrijven met hoe gevaarlijk het verkeer en de trip op zich zijn.
Mijn ouders, 55+ spreken slecht Engels, voor de eerste keer buiten europa naar de Filippijnen gingen na een week ook alleen op stap met de auto in Manilla en de provincie.

Ik zie niet zo goed waarom jij niet zonder begeleiding in Manilla rond kan lopen Ronny. Ik neem aan dat je slim genoeg bent om de krotte wijken te ontwijken.

Ik woon nu meer dan 7 jaar op de Filippijnen, ben met de auto van Manilla naar Bohol gereden via de westelijke route en de oostelijke route terug. Heb verder in bijna iedere provincie deel genomen aan het verkeer met auto/motor, behalve Mindenou dus. Rijd regelmatig overdag en snachts, zowel in de provincie als in Manilla.

Ik ben van mening dat het reuze meevalt en wens de topic starters een leuke trip. Hopelijk schrijven ze hier een verslag van hun route en belevenissen.

Er wordt genoemd dat wegwijzers missen. Dat klopt. De bewegwijzering is belabberd in de Filippijnen als het er al is. Maar we leven wel in 2014. Ik rijd al 5 jaar met gps in de auto. Op internet kan je goede digitale kaarten van de Filippijnen downloaden. Ik zelf gebruik altijd de kaarten van www.openstreetmap.org. In de wiki op hun website kan je lezen hoe je die kaarten legaal gratis kan downloaden op je gps, telefoon of tablet.

Slecht Engels? Ik vind het Engels hier in de Filippijnen nog altijd een stuk beter dan in Frankrijk of Spanje. Daar gaan mensen toch ook zonder begeleiding heen? Ik heb de ervaring dat Filippijnen buitenlanders juist altijd vriendelijk behandelen en altijd proberen te helpen. Spreekt er niemand engels dan wordt er iemand bij gehaald en anders kan je met handen en voeten ook een boel duidelijk maken. Als je gas vraagt en naar de tank van je scooter wijst lijkt me dat niet echt moeilijk.

En inderdaad kan je in de provincie als er geen tankstations zijn in de provincie bij sari sari stores wel een cola fles benzine krijgen. Misschien handig om een extra fles/jerrycan mee te nemen voor het geval dat.

Volgens mij staan er in dit topic nu wel genoeg tips om de topic starters op weg te helpen.

Ronny55

Citaat van: Bulldozer op donderdag 20 november 2014, 01:34:29

Ja, misschien overdrijf ik wel een beetje hoe gevaarlijk mindenau is... Vind het altijd wel grappig hoe fel er door sommige beweerd wordt hoe veilig het er is.
En ik vind dat jullie ook heeeeeel erg overdrijven met hoe gevaarlijk het verkeer en de trip op zich zijn.
Mijn ouders, 55+ spreken slecht Engels, voor de eerste keer buiten europa naar de Filippijnen gingen na een week ook alleen op stap met de auto in Manilla en de provincie.

Ik zie niet zo goed waarom jij niet zonder begeleiding in Manilla rond kan lopen Ronny. Ik neem aan dat je slim genoeg bent om de krotte wijken te ontwijken.

Ik woon nu meer dan 7 jaar op de Filippijnen, ben met de auto van Manilla naar Bohol gereden via de westelijke route en de oostelijke route terug. Heb verder in bijna iedere provincie deel genomen aan het verkeer met auto/motor, behalve Mindenou dus. Rijd regelmatig overdag en snachts, zowel in de provincie als in Manilla.

Ik ben van mening dat het reuze meevalt en wens de topic starters een leuke trip. Hopelijk schrijven ze hier een verslag van hun route en belevenissen.

Er wordt genoemd dat wegwijzers missen. Dat klopt. De bewegwijzering is belabberd in de Filippijnen als het er al is. Maar we leven wel in 2014. Ik rijd al 5 jaar met gps in de auto. Op internet kan je goede digitale kaarten van de Filippijnen downloaden. Ik zelf gebruik altijd de kaarten van www.openstreetmap.org. In de wiki op hun website kan je lezen hoe je die kaarten legaal gratis kan downloaden op je gps, telefoon of tablet.

Slecht Engels? Ik vind het Engels hier in de Filippijnen nog altijd een stuk beter dan in Frankrijk of Spanje. Daar gaan mensen toch ook zonder begeleiding heen? Ik heb de ervaring dat Filippijnen buitenlanders juist altijd vriendelijk behandelen en altijd proberen te helpen. Spreekt er niemand engels dan wordt er iemand bij gehaald en anders kan je met handen en voeten ook een boel duidelijk maken. Als je gas vraagt en naar de tank van je scooter wijst lijkt me dat niet echt moeilijk.

En inderdaad kan je in de provincie als er geen tankstations zijn in de provincie bij sari sari stores wel een cola fles benzine krijgen. Misschien handig om een extra fles/jerrycan mee te nemen voor het geval dat.

Volgens mij staan er in dit topic nu wel genoeg tips om de topic starters op weg te helpen.

Voor zover ik weet gaan ze het met de Motto of Scooter op weg. Met de auto of met de motto, een hemelsbreed verschil. Je bent al beperkt in wat je zoal kan meenemen, Weet niet wat of hoevel km ervaring jij met de motto hebt met meerdagentrippen op de  :smiley-philippines: , maar veel zal het niet zijn, want dan reed je niet rond op slipper of met de korte broek. Na zo,n 20000 km rondgetoerd te hebben op de motto in de  :smiley-philippines: weet ik zo ongeveer waarover ik het heb. Ben enkele malen onderuit gegaan , gelukkig zonder veel erg(op een gebroken sleutelbeen na) maar dat dank zij mijn veiligheids kledij....ik draag dat echt niet om mij aan de wet te houden , maar voor mijn eigen veiligheid. Daarbij is de hoofdvereiste een goed passende helm. Wat je hier doogaans vind heeft maar 1 of 2  maten en das L en XL . Bij een serieuze schok vliegt die zo van je hoofd.

Trouwens, ik had ook voorgesteld dat de auto een veiligere keuze was, maarja , als zij luchtig gekleed willen rondtoeren in weer en wind , de zon schijnt hier hard maar het regent hier ook hard , voor mij niet gelaten. Na een paar dagen komen ze daar wel achter.

Je kan Frankrijk en Spanje niet vergelijken met de  :smiley-philippines: , de meeste van ons spreken frans  :lachen: :lachen: allee de  :belgiesmiley: teminste.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bulldozer

Volgens mij gaf ik juist de tip dat het met slippers / open schoenen niet zo lekker schakelt...
Als jij in je zware warme motorkleding op de motor naar het strand of een waterval wilt gaan doe je dat toch lekker. Ik verklaar je alleen voor gek en doe het op mijn slippers en korte broek.

Ronny55

#77
Citaat van: Bulldozer op donderdag 20 november 2014, 06:57:05
Volgens mij gaf ik juist de tip dat het met slippers / open schoenen niet zo lekker schakelt...
Als jij in je zware warme motorkleding op de motor naar het strand of een waterval wilt gaan doe je dat toch lekker. Ik verklaar je alleen voor gek en doe het op mijn slippers en korte broek.

Naar het strand of naar een waterval is nog geen rondreis over een viertal eilanden. Of jij met slippers rijd en met korte broek en T-shirt of singlet dat moet jij weten.


, niet zo zwaar of warm , maar wel veilig voor langere trippen. BTW voor 800 peso.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

boldy

De topic starter geeft aan dat hun zo rond de 40 km per uur te gaan rijden, nou dan rij ik lekker in t-shirt en korte broek rond.
Ja maar as je dan valt, ja, as is verbrande turf. Vallen kan altijd en overal, ook hier in Nederland, Belgie of waar dan ook.
Mijn punt is of je nou op de motor 100 km per uur kachelt of je toert lekker 40 km per uur maakt nogal een verschil.

Ieder doet wat hij wilt.
Ik denk nu wel dat de topic starter denkt wat een gezeik hier  voor 1 simpele vraag whahaha.
Ik wens de topic starter nogmaals een goeie en veilige trip en doe wat je zelf wilt. Jullie zijn per slot van rekening oud en wijs genoeg en bereist genoeg in zulke landen. :thumb:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Amice

Citaat van: boldy op donderdag 20 november 2014, 09:49:03
De topic starter geeft aan dat hun zo rond de 40 km per uur te gaan rijden, nou dan rij ik lekker in t-shirt en korte broek rond.
Ja maar as je dan valt, ja, as is verbrande turf. Vallen kan altijd en overal, ook hier in Nederland, Belgie of waar dan ook.
Mijn punt is of je nou op de motor 100 km per uur kachelt of je toert lekker 40 km per uur maakt nogal een verschil.

Ieder doet wat hij wilt.
Ik denk nu wel dat de topic starter denkt wat een gezeik hier  voor 1 simpele vraag whahaha.
Ik wens de topic starter nogmaals een goeie en veilige trip en doe wat je zelf wilt. Jullie zijn per slot van rekening oud en wijs genoeg en bereist genoeg in zulke landen. :thumb:

Maar daarmee hebben ze nog steeds geen scooter die ze kunnen huren waar ze heel de Filippijnen mee door mogen reizen .

Ik blijf maar even bij mijn voorstel van de Eco scooter, daarmee zijn ze vrij en blij en hoeven verder niets met regelementen hier. Accu leeg dan kunnen ze er nog mee fietsen ook.  :thumb:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent