Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Administratief onderzoek

Gestart door Danny, donderdag 9 juni 2011, 22:31:14

Vorige topic - Volgende topic

pvgossum

Eventjes voor duidelijkheid elke instantie (DVZ, ambassade of stad/gemeente) hebben hun eigen bevoegdheid bij schijnhuwelijkonderzoek:
- ambassade: bij visumaanvraag gezinshereniging
             * interview van de Filipijnse en daarna kunnen ze beslissen of ze visum geven (zoals bij Phile gebeurt is) of het dossier verdacht vinden en naar DVZ sturen
- stad/gemeente: bij registratie huwelijk (Gent, Antwerpen doen dan steeds een onderzoek omdat ze een gemengde relatie bij voorbaat wensen te onderzoeken)
           * wanneer echtgenoot in Fil: enkel interview van de Belgische partij en dan wachtte ze in Gent op visumaanvraag
           * wanneer beide in belgie: beide op interview en dan beslissing
           *wanneer verdacht kunnen z het doorsturen naar parket
- DVZ:
     * verzamelpunt, dus wanneer stad/gemeente of ambassade dossier doorstuurt
     * bij verdacht doorsturen naar parket of eigen administratief onderzoek
- wijkagent
       * gewoon woonstcontrole bij vestiging
       * extra controle soms bij verdacht huwelijk
- Parket
     * schijnhuwelijkonderzoek + mogelijkheid om het koppel, familie, vrienden te interviewen
DE instanties kunnen van mening verschillen

Amice

Citaat van: Rich op woensdag 15 juni 2011, 09:08:19
Citaat van: Amice op woensdag 15 juni 2011, 00:05:19
Wel je gooit dus n paar vuile onderbroeken in de wasmand, legt n paar pikante slipjes in de kast en zie daar er is geen schijnhuwelijk. :ikkeniebegrijp:

Hoe onnozel zijn jullie belgen eigenlijk?

Het komt mij voor dat er(en dan ook nog eens binnen de privacywet) manieren genoeg zijn om een schijnhuwelijk te controleren, daar is die wasmand en slipjes enz. echt niet voor nodig.

Daarmee sta je niet boven de wet maar denken die ambtenaren dat dus wel te staan. Volstrekt een onacceptable situatie en ontwikkeling.


Het controleren van die wasmand zal gewoon een klein onderdeel zijn van meerdere controles Amice, dat weet jij net zo goed als een ander, dus laten we daar niet in overdrijven.
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daar zo'n heisa van maken. Wat is daar nou zo verschrikkelijk aan eigenlijk?  :weetikniet:

Die controles zijn naar mijn mening een goeie zaak. Men is lang genoeg te tolerant geweest met al de gevolgen vandien.


Ik zeg ook niet dat het geen goede zaak is maar dan wel binnen de normen van de wet en dat gebeurd dus blijkbaar niet.

Als jij te hard rijdt dan overtreedt je de wet en krijgt een bekeuring, die moet je wel betalen anders breekt de hel los, diezelfde ambtenaren zeggen dan heus niet ,ach laat maar zitten, dat bedoel ik maar.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

ik denk dat de enigste schijnhuwelijken die ze kunnen traceren,zijn degene waarvan ze allebei weten dat het een schijnhuwelijk . als een man of vrouw haar eigen heeft voorgenomen dat ze weg wil uit het land vasn herkomst en een vent/vrouw heeft gestrikt ,dat ze het echt wel 5 jaar volhoud bij je , om daarna als ze een verblijfsvergunning heeft te  :benweg:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Phille

Citaat van: boldy op woensdag 15 juni 2011, 13:03:25
ik denk dat de enigste schijnhuwelijken die ze kunnen traceren,zijn degene waarvan ze allebei weten dat het een schijnhuwelijk . als een man of vrouw haar eigen heeft voorgenomen dat ze weg wil uit het land vasn herkomst en een vent/vrouw heeft gestrikt ,dat ze het echt wel 5 jaar volhoud bij je , om daarna als ze een verblijfsvergunning heeft te  :benweg:

Krijg je in Nederland pas een verblijfsvergunning na 5 jaar, en wat dan daarvoor? Is dat dan een andere soort vergunning?

pvgossum

in vlaanderen is de eerste 2 jaar (en misschien binnenkort 3) ook onder voorwaarden

boldy

ik d8 dat je eerst een verblijfsvergunning krijgt voor bepaalde tijd en daarna pas voor onbepaalde tijd . het zou ook eknne dat ik in de war bent met het nerderlanderschap . so correct me iff i'm wrong .
verhaaltje van jaren geleden : vriendin van me moeder krijgt wat met een tamil of ze wonen of waren getrouwd dat weet ik niet meer pecies , maar na 5 jaar had ie zijn verblijfsverging (bij mijn weten) en was ie pleite  want ja toen kon ie gaan en staan waar hij wou zonder uitgezet te worden .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

innka3

Citaat van: boldy op woensdag 15 juni 2011, 15:50:41
ik d8 dat je eerst een verblijfsvergunning krijgt voor bepaalde tijd en daarna pas voor onbepaalde tijd . het zou ook eknne dat ik in de war bent met het nerderlanderschap . so correct me iff i'm wrong .
als je samemwoond/getrouwd kan jij na 3 jaar het nl schap aanvragen voor je partner
en  na 5 jaar kan ze het zelf aanvragen zonder dat ze je nodig heeft  :jajaja:

Budgie

Citaat van: innka3 op woensdag 15 juni 2011, 16:15:06
Citaat van: boldy op woensdag 15 juni 2011, 15:50:41
ik d8 dat je eerst een verblijfsvergunning krijgt voor bepaalde tijd en daarna pas voor onbepaalde tijd . het zou ook eknne dat ik in de war bent met het nerderlanderschap . so correct me iff i'm wrong .
als je samemwoond/getrouwd kan jij na 3 jaar het nl schap aanvragen voor je partner
en  na 5 jaar kan ze het zelf aanvragen zonder dat ze je nodig heeft  :jajaja:

Je partner krijgt eerst een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd (1 jaar) en daarna een tot maximaal 5 jaar bij partner Als ze niet slaagt voor de inburgering kan je die telkens verlengen en kan ze hem zonder probleem zelfstandig krijgen
Als ze eerder bij je vandaan gaat ligt het er aan Na 3 jaar geeft het nooit een probleem en krijgt ze er een
Indien eerder ligt het er aan wat de reden is Als ze na anderhalf jaar 2 blauwe ogen heeft en naar de politie gaat en zegt dat partner het heeft gedaan  Geen probleem alles zo geregeld inclucief scholing en bijstand.Krijgt partner mischien nog een rekening als het tegenzit Wij Nederlanders zorgen goed voor onze buitenlandse profiteurs

Getting older beats the alternative -dying young

Amice

Het kan ook zonder blauwe ogen hoor  :jajaja:

Als ze werk heeft of n andere partner kan ze gewoon wijziging verblijfsdoel aanvragen, dan looopt haar visum gewoon door.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Danny

Veel verschillen met Nederland en Belgie blijkt,is het in Nederland ook zo dat ze elk koppel een andere behandeling geven,hangt het er ook vanaf hoe hun "klak" staat,in het Antwerps gezegd?