Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kosten inburgeringscursus lenen

Gestart door PHwaarde, woensdag 2 januari 2013, 20:32:04

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

http://nos.nl/artikel/457591-kosten-inburgeringscursus-te-lenen.html

Asielzoekers met een verblijfsvergunning moeten vanaf 1 januari 2013 hun inburgeringscursus zelf organiseren. Als ze die niet kunnen betalen, kunnen ze maximaal 10.000 euro lenen van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Als de asielgerechtigde slaagt, wordt de lening omgezet in een gift.

Moet mijn Filippijnse vrouw die moet gaan inburgeren dan wél de volle mep betalen? Zij kan die namelijk ook niet zelf betalen. 

Quezonboy


PHwaarde

Citaat van: Quezonboy op woensdag  2 januari 2013, 22:50:40
Ja want ze is geen asielzoeker.

Klopt, ze is geen asielzoeker. (wellicht wel vluchteling in verband met typhoon gevaarlijk land ;)

Lekker eerlijke regeling weer van onze Nederlandse overheid. Komt er op neer dat asielzoekers dus alles vergoed krijgen (gift als ze slagen voor hun inburgering), terwijl een Nederlands staatsburger & belastingbetaler met een Filippijnse vrouw zelf voor de kosten mag opdraaien.

O.B.Bommel

Citaat van: PHwaarde op woensdag  2 januari 2013, 20:32:04
...Als de asielgerechtigde slaagt, wordt de lening omgezet in een gift.
...  
Ook als ze niet slagen is het in de praktijk een gift, tenzij mij iemand misschien kan uitleggen hoe een kansloze asielzoeker die 10000 gaat terugbetalen. Of ben ik nu gek?

Maar van dit soort regelingen word ik sowiezo al langdurig ziek.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Marinero

Cursus koekhappen en hulpverleners verrot schoppen voor gevorderden?

Ik hoorde al van een onfortuinlijke achterblijver dat er 9000 euro aan een Nederlandse instantie moest worden betaald om nog wat banen te redden, onder het mom van een inburgeringscursus. Is dit een noodzakelijk kwaad of mag je ook gewoon zelf je lesmateriaal samenstellen (want het is immers maar Nederlands - geen rocketscience)

Oh.. ik denk dat ik het antwoord al weet! Nou ja, je moet er wat voor over hebben om het laatste end van de neerwaartse spiraal te willen meemaken! Het romeinse rijk was ook niet in 1 dag gebouwd en in 1 dag afgebroken.

En als het innen maar netjes gebeurd zonder wapens en met een factuur, dan zit het wel snor natuurlijk!

O.B.Bommel

Citaat van: Marinero op donderdag  3 januari 2013, 09:25:13
..... Nou ja, je moet er wat voor over hebben om het laatste end van de neerwaartse spiraal te willen meemaken! Het romeinse rijk was ook niet in 1 dag gebouwd en in 1 dag afgebroken.
...
De Maya's, Azteken en de Inca's wisten er alles van hoe dat voelt.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

her

WAAAAAAAAk 10.000 euro Maken jullie nu een grapje of hebben jullie het over de munt eenheid in peso?

Marinero

Hij is getrouwd met een zuid amerikaanse en die moet nederlands op NT2 niveau doen. Dus niet het inburgerexamending die op de ambassade gedaan moet worden.

Ronny55

Citaat van: PHwaarde op donderdag  3 januari 2013, 08:13:19
Citaat van: Quezonboy op woensdag  2 januari 2013, 22:50:40
Ja want ze is geen asielzoeker.

Klopt, ze is geen asielzoeker. (wellicht wel vluchteling in verband met typhoon gevaarlijk land ;)

Lekker eerlijke regeling weer van onze Nederlandse overheid. Komt er op neer dat asielzoekers dus alles vergoed krijgen (gift als ze slagen voor hun inburgering), terwijl een Nederlands staatsburger & belastingbetaler met een Filippijnse vrouw zelf voor de kosten mag opdraaien.
Geen probleem , breng ze maar naar hier , we folteren ze en mishandelen zo een beetje en laten ze dan ontsnappen naar :nederlandsevlag:....En hup asiel zoeker status.  :lachen: :lachen: :lachen: of ze zegt gewoon dat ze van het NPA is , diene leider zit ook in nederland op kosten van de regering
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Deep Throat

Citaat van: Ronny55 op zondag 14 april 2013, 04:15:48
....of ze zegt gewoon dat ze van het NPA is , diene leider zit ook in nederland op kosten van de regering
Ik heb laatst gehoord dat hij wel asiel heeft maar geen uitkering meer, maar wellicht is dat nu weer wel en dan lezen dat vaak niet meer.
Ik weet niet meer waarom, misschien omdat hij op de terroristenlijst van de USA stond  :weetikniet:

Misschien zou hij nu geen asiel meer krijgen, de status van NPA is wat gewijzigd. Adres van Sison is voor bezoekers nog wel een toeristische trekpleister.

Ach ik kan mij nog herinneren dat mijn vrouw tussen de asielzoekers zat (er zat maar EEN echte tussen), breek me de bek niet open.
Toen mijn vrouw bezig was met haar naturalisatie speelde dat geval met ene Kalou die zo nodig voor NL moest spelen, bijdrage aan de NL-samenleving heette dat en hij wilde zo graag.

Mijn correspondentie met ene Harry Been van de KNVB en alle kopieen naar instanties ernaar verwijzend kostte veel porto maar schrijven doe ik graag. Ik weet niet of het de zaak versneld heeft maar het was een bezigheid.
Uiteindelijk bleek de binding van Kalou niet groot zoals ik voorspeld had, die ging naar Engeland voor nog meer poen. En mijn vrouw werkt nog steeds in NL, nu wel met NL-paspoort.

her

Zelfstudie is geen enkel probleem meer.Dit is omdat je nu zelf voor de inburgeringscursus moet zorgen.Hoe je dat regelt mag je zelf weten zolang diegene maar zal slagen voor staats examen of het inburgerings examen waarvan je inhoud op het net kan vinden en waar je de deelexamens aan kan vragen a 180 per examen is 360 euro max en dan je zelf studie materiaal a 150 euro totaal inclusief cd roms etc.

Ronny55

Citaat van: her op zondag 19 mei 2013, 00:50:23
Zelfstudie is geen enkel probleem meer.Dit is omdat je nu zelf voor de inburgeringscursus moet zorgen.Hoe je dat regelt mag je zelf weten zolang diegene maar zal slagen voor staats examen of het inburgerings examen waarvan je inhoud op het net kan vinden en waar je de deelexamens aan kan vragen a 180 per examen is 360 euro max en dan je zelf studie materiaal a 150 euro totaal inclusief cd roms etc.
Amaai , ik heb de indruk dat het hier meer om geld handeld dan iets anders.  :weetikniet:
Wat verantwoord zulke hoge kosten  :confused2:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.