Het Cebu consulaat strijdplan - wie heeft hier een toeristenvisum aangevraagd?

Gestart door Marinero, zaterdag 28 juli 2012, 04:59:13

Vorige topic - Volgende topic

Marinero

Hallo allemaal.

Wat zijn de extra dingen waarmee het consulaat in Cebu u geconfronteerd heeft toen u de aanvraag voor een C - toeristenvisum indiende, en wat zijn goede alternatieven voor het als uw verloofde/vriendin geen werk heeft, geen grond bezit, geen kinderen heeft?

Het ticket is al geboekt!!! Ook al raadt men dit af, ik had GEEN mogelijkheid een ticket te reserveren. Het reisbureau waar ik zaken mee deed moest iets "in" en "uit" en "in" het systeem doen. En de prijs ging 200 euro per week omhoog. Fraaie reservering!!!!! Daarom moet je reisbureaus ook mijden als de pest, ze zijn dus echt helemaal nergens goed voor. CANCEL..
Dus ik heb het ticket gewoon geboekt, en als het visum wordt afgewezen zal ik moeten proberen het geld terug te krijgen conform de voorwaarden... maar we weten natuurlijk allemaal dat die schurken dat niet zomaar 123 doen. Ander verhaal.

Wat zijn jullie ervaringen met het consulaat in Cebu, wat hebben jullie meegenomen, want NIET vermeld stond op de website van de IND.

Het is namelijk dat ik via via en zelf heb ontdekt dat er extraatjes zijn die ze in Cebu willen hebben (dus bovenop IND requirements):

- Een zogenaamd schengen visa application form.
- Een handgeschreven (!) brief van de referent,
- Geboortecertificaat van mijn verloofde

- Mijn verloofde is in heel veel landen in het buitenland geweest, dus stempels waaruit blijkt dat ze niet bij elke gelegenheid de illegaliteit in is gedoken. Dit wil ik als bewijs gebruiken dat ze het aannemelijk is dat ze terugkeert naar de  :smiley-philippines: want ze bezit geen land, heeft geen werk, en geen kinderen.

- En kunt u meer verzinnen? Laat het me weten! Ik wil alle valkuilen ontwijken. Elke opmerking is welkom. Hoe meer ik hoor hoe beter, want ik vertrouw niet uitsluitend op want met op het consulaat zegt. Ik wil het van zoveel mogelijk mensen horen.

Nog een prettige dag allemaal!

vvjoris

Citaat van: Marinero op zaterdag 28 juli 2012, 04:59:13
Mijn verloofde is in heel veel landen in het buitenland geweest, dus stempels en een hoop andere meuk waaruit blijkt dat ze niet bij elke gelegenheid de illegaliteit in is gedoken, zoals men per definitie verwacht van de pinoy.

Als ze al ergens in een Shengenland geweest is, laten ze ze toch zowiezo binnen in eender welk land van de Shengen zone? Ik ben gestopt met de papierwinkel voor visa, toen ik in januari besliste dat het toch niet aangewezen is dat Janice naar  :belgiesmiley: komt, en het veel beter is dat ik naar  :smiley-philippines: kom, waar ik nu ook zit (al is het nog niet definitief), dus weet ik ook niet zogoed hoe uw probleem aan te pakken, en het gaat ook over  :nederlandsevlag: consulaat, niet over het  :belgiesmiley:

In ieder geval is het voor mij en Janice zo, dat we eerst zullen zien te trouwen, volgend jaar ergens, we zullen de papierwinkel daarvoor dan ook eens in gang zetten, en eens we zowat gesettled zijn, ben ik Janice wel eens naar  :belgiesmiley: brengen voor een soort van 'holiday'-visit...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Marinero

Citaat van: vvjoris op zaterdag 28 juli 2012, 05:19:48
Citaat van: Marinero op zaterdag 28 juli 2012, 04:59:13
Mijn verloofde is in heel veel landen in het buitenland geweest, dus stempels en een hoop andere meuk waaruit blijkt dat ze niet bij elke gelegenheid de illegaliteit in is gedoken, zoals men per definitie verwacht van de pinoy.

Als ze al ergens in een Shengenland geweest is, laten ze ze toch zowiezo binnen in eender welk land van de Shengen zone? Ik ben gestopt met de papierwinkel voor visa, toen ik in januari besliste dat het toch niet aangewezen is dat Janice naar  :belgiesmiley: komt, en het veel beter is dat ik naar  :smiley-philippines: kom, waar ik nu ook zit (al is het nog niet definitief), dus weet ik ook niet zogoed hoe uw probleem aan te pakken, en het gaat ook over  :nederlandsevlag: consulaat, niet over het  :belgiesmiley:

In ieder geval is het voor mij en Janice zo, dat we eerst zullen zien te trouwen, volgend jaar ergens, we zullen de papierwinkel daarvoor dan ook eens in gang zetten, en eens we zowat gesettled zijn, ben ik Janice wel eens naar  :belgiesmiley: brengen voor een soort van 'holiday'-visit...

Het probleem is, ze is alleen in de US, Mexico, Fiji, (en allerlei andere pacific island meuk - eilandjes) Vietnam, China, Hongkong, Singapore, Thailand..

Ik hoop dat het US visum wat ze heeft gaat helpen... maar ja, probeer het allemaal maar eens te doorgronden.

dolfijn76

Marinero ik weet niet hoe het zit voor het Nederlands consulaat maar als het voor nederland ook een ereconsul is net zoals voor België nu ja dan ben je zoiezo de lul want dan moet je alsnog naar Manila voor een "facecheck".  Daar de ere consul daar niet bevoegd voor is.  Dat heb ik zo in de tijd te horen gekregen.  Stoom kwam ook uit mijn oren, maar heb het nog netjes bij de deftige kant van het woordenboek gehouden.  In ieder geval kwam het erop neer dat ze de aanvraag wel doorsturen maar dat je dan alsnog persoonlijk op de ambassade moet komen alvorens men het visum kan bekomen. Een ere consul is eigenlijk maar een naam en 'that's it'

Wat toeristenvisum betreft voor België kan je dat met een uitnodigingsbrief doen (akte 3 bis genaamd) en ik dacht dat er ook zoiets bestond voor Nederland.  Het komt erop neer dat je zegt dat jij alle kosten op u neemt.  Anders moet je zien dat je genoeg geld op haar boekje hebt staan, een reisschema hebt en een hotel hebt geboekt enz.


vvjoris

Ergens staat ook op dit forum (wel van een hele tijd geleden) dat het makkelijker is een visum vast te krijgen voor Spanje, en eens in Spanje OK, zou ze ook probleemloos naar BE of NL moeten kunnen. Misschien was het ook beter geweest in de NL ambassade van de US een visum voor NL te vragen. Ma ja, nu zit ze niet meer in de States, veronderstel ik....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

josv

Marinero, je vraagt om advies :

Leg een bom onder dat reisburo van je ! Reserveren KAN ALIJD !!

Met een terugkeer-garantie kan ik je niet helpen. Als jouw verloofde zo bereisd is als jij zegt zit daar misschien een kans in. Zoek een goed reisburo waar ze je kunnen adviseren en begeleiden. Toen mijn vrouw voor de 1e keer naar NL. ging ( toen nog als m'n vriendin ) heeft ze dat ook gedaan omdat we beiden totaal onwetend waren. Maar zij had toen wel 'n vaste baan.

Ik kan hier wel een lijstje opnoemen wat wij vorige week maandag hebben ingeleverd maar daar schiet jij niks mee op omdat je ze toch hebt.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Marinero

Citaat van: dolfijn76 op zaterdag 28 juli 2012, 05:27:58
Marinero ik weet niet hoe het zit voor het Nederlands consulaat maar als het voor nederland ook een ereconsul is net zoals voor België nu ja dan ben je zoiezo de lul want dan moet je alsnog naar Manila voor een "facecheck".  Daar de ere consul daar niet bevoegd voor is.  Dat heb ik zo in de tijd te horen gekregen.  Stoom kwam ook uit mijn oren, maar heb het nog netjes bij de deftige kant van het woordenboek gehouden.  In ieder geval kwam het erop neer dat ze de aanvraag wel doorsturen maar dat je dan alsnog persoonlijk op de ambassade moet komen alvorens men het visum kan bekomen. Een ere consul is eigenlijk maar een naam en 'that's it'

Wat toeristenvisum betreft voor België kan je dat met een uitnodigingsbrief doen (akte 3 bis genaamd) en ik dacht dat er ook zoiets bestond voor Nederland.  Het komt erop neer dat je zegt dat jij alle kosten op u neemt.  Anders moet je zien dat je genoeg geld op haar boekje hebt staan, een reisschema hebt en een hotel hebt geboekt enz.



Heel goed dolfijn, bedankt.

Het nederlandse consulaat is ondergebracht in een bedrijf, het lijkt me niet dat er een nederlands ambtenaar achter het bureau zit. Dit is inderdaad weer zo'n landmijn op het voetpad. De facecheck geldt voor mijn verloofde dan neem ik aan?

En ja, de akte bis 3 / in nederland de garantstelling ben ik nu al expert van geworden, ondanks dat ik aan alle voorwaarden voldoe kan ik die niet indienen en moet mijn vader dat doen omdat ik voor lange tijd niet in nederland terugkeer. Je kan een adequaat salaris hebben, een huis, een vaste baan, maar die garantstelling waar je naam en adres opstaat moet je niet te vroeg aanvragen zoals ik. Headshot!!! Want dan bederft 'ie....

dolfijn76

Marinero lijkt mij dat het dan ook een ere consul betreft.  Dan is het inderdaad geen nederlandse beambte maar een Filippijn die je advies kan geven over Nederland enz.  Maar best niet te veel vragen hoor.

Het kan geen kwaad hoor als je vader het garantpapier doet.  Wij hebbe het in de tijd ook zo gedaan daar ik ook vaarde en hebben we geen problemen mee gehad. Nu ja is ook al bijna 10 jaar geleden ondertussen (de tijd vliegt 2002 - 2003)

Marinero

#8
Citaat van: josv op zaterdag 28 juli 2012, 05:37:27
Marinero, je vraagt om advies :

Leg een bom onder dat reisburo van je ! Reserveren KAN ALIJD !!

Met een terugkeer-garantie kan ik je niet helpen. Als jouw verloofde zo bereisd is als jij zegt zit daar misschien een kans in. Zoek een goed reisburo waar ze je kunnen adviseren en begeleiden. Toen mijn vrouw voor de 1e keer naar NL. ging ( toen nog als m'n vriendin ) heeft ze dat ook gedaan omdat we beiden totaal onwetend waren. Maar zij had toen wel 'n vaste baan.

Ik kan hier wel een lijstje opnoemen wat wij vorige week maandag hebben ingeleverd maar daar schiet jij niks mee op omdat je ze toch hebt.

Fraai centen verdienen, zo'n reisbureau.

Ik zal voortaan naar een andere gaan als het blijkbaar toch kan. Nu heb ik het ticket al geboekt, en in de voorwaarden staat dat je je geld terugkrijgt als je visum (buiten jouw schuld om) wordt afgewezen. Maar we weten allemaal.... het is per definitie "jouw" schuld als hij wordt afgewezen. Als het visum wordt afgewezen, dan ben ik gewoon een vliegticket kwijt. Weer een reden om lekker te emigreren naar een land waar een zeeman geen belasting betaalt. Ik heb dan al genoeg poen over de balk gegooid.

Ik wil ook alvast een bezwaarschrift klaarmaken voor het geval het met de terugkeergarantie wordt afgewezen.


josv

Citaat van: Marinero op zaterdag 28 juli 2012, 05:39:08


Heel goed dolfijn, bedankt.

Het nederlandse consulaat is ondergebracht in een bedrijf, het lijkt me niet dat er een nederlands ambtenaar achter het bureau zit. Dit is inderdaad weer zo'n landmijn op het voetpad. De facecheck geldt voor mijn verloofde dan neem ik aan?

Groot misverstand ! Het NL consulaat is voor alles gemachtigd, geen extra landmijn dus  !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....