Het Cebu consulaat strijdplan - wie heeft hier een toeristenvisum aangevraagd?

Gestart door Marinero, zaterdag 28 juli 2012, 04:59:13

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


vvjoris

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek


Argao

Kan je geen geld overmaken naar haar bankrekening zodat jij niet meer garant hoeft te staan?

En beter vraag je de toeristenvisum aan bij de ambassade in manila, aangezien die dame in cebu niks anders doet dan jouw papierhandel naar manila te sturen.

Marinero

Citaat van: Argao op zondag 29 juli 2012, 15:19:59
Kan je geen geld overmaken naar haar bankrekening zodat jij niet meer garant hoeft te staan?

En beter vraag je de toeristenvisum aan bij de ambassade in manila, aangezien die dame in cebu niks anders doet dan jouw papierhandel naar manila te sturen.

Nee... dat geld heb ik voor tickets en dat soort gedoe nodig... kan het allemaal net aan elkaar breien zo!

Argao

Stuur een email naar de ambassade misschien kunnen zij je aan een garantverklaring helpen, het is immers niks anders dan bewijs van voldoende inkomen voor de komende 12 maanden. Als dat niet kan dan een familielid garant laten staan of anders je ouders naar de filipijnen laten komen dan kunnen ze elkaar daar leren kennen  :biggrinn:


bloem

volgens mij zie je door de bomen het bos niet meer..

een visa aanvragen is geen probleem met de juiste papieren, ook kan je broer, zus, vader, moeder, oom, vriend/vriendin etc gewoon garant staan, t is maar een formaliteit (die wel moet worden na gekomen)

dat je (neem ik aan ) zeeman bent, is geen probleem, die er even een contract en/of en een brief van je baas bij dat je als zeeman aan het werk bent..

regarding je ticket, je moet gewoon naar een ander reisburau gaan, en een reservering maken, dan krijg je dus een print-out van die reservering. dat is genoeg om bij je aanvraag te doen.
die hoef je nog niet te betalen...zij kunnen dat ten alle tijden annuleren (binnen een bepaalde tijd)
gewoon de situatie uitleggen, zeggen dat je pas op het allernaaste moment wil betalen.... meestal kost het een beetje meer maar daar kan je je zelf geen bult aan vallen..

ook kan je zelf bij een Airline boeken, dan kun je dat voor 50 dollar of zo iets ten allertijde annuleren...(even zoeken online of gewoon de Airline bellen en je requirements bekent maken)

en dan even een verzekering afsluiten voor haar,.....

t is niet zo moeilijk, waarom je dan ook de weg een beetje kwijtraakt met het consulaat is voor mij een (onbelangrijk) raadsel...
kan het zijn dat je je spullen niet voorelkaar had??

(ik vel geen oordeel over jou en/of jouw situatie, maar mijn ervaringen zijn perfect met het consulaat in Cebu) en ER IS GEEN HAND-OUT nodig daar...

Marinero

Citaat van: bloem op zondag 29 juli 2012, 17:30:41
t is niet zo moeilijk, waarom je dan ook de weg een beetje kwijtraakt met het consulaat is voor mij een (onbelangrijk) raadsel...
kan het zijn dat je je spullen niet voorelkaar had??

Nee mijn spullen klopte geen hol van, ik had mijn garantstelling te vroeg opgehaald. Ook al druipt het cynisme eraf, ik kan zelf ook weinig slechts over het consulaat zeggen.

Jammer want op het gemeentehuis heb ik het verhaal duidelijk verteld, ik dacht dat de garantstelling dus geldig moet zijn op het moment dat je aanvraag wordt beoordeelt. Maar hij moet nog geldig zijn totdat je vriendin terugkomt. Ze hadden het te druk met mijn volgens hen gefraudeerde handtekening.

Wat betreft een vliegticket reserveren, ik ben gewoon naar een reisbureau gegaan waar ze geen flauw benul hebben van hun eigen vakgebied. Daar kom ik ook nooit weer. Maakt nu niet meer uit, ik heb uit wanhoop maar gewoon een ticket geboekt.

kamperman

Volgende keeer gewoon even met de klm bellen, en v ragen voor een reservering,
kost niets en vervalt naar drie dagen kosteloos, maar dat weten ze op het consulaat niet,
staat namelijk nergens vermeld dat het om een reservering gaat

Marinero

Ok, dus bij de klm kun je nog gewoon een reservering doen zonder dat het geld kost.. Ze worden dan vast vaak gefopt daar!