wou graag een buitenlandse liefde,maar twijfel over de echtheid..

Gestart door richard1910, zondag 14 oktober 2012, 13:15:17

Vorige topic - Volgende topic

Amice

 :welcome: Richard

Door eerst op dit forum de zaken eens rustig door te lezen, krijg je al een indruk over de filippijnen en filipina's, en kan meehelpen als voorbereding om eens naar hier af te reizen.
bereid je echter voor p een cultuur schok, want als je nooit in Azie geweest bent dan zijn de verschillen erg groot met nederland en het westen.

Ik woon er nu 9 jaar en ben nog steeds van mening dat de filippijnen in de jaren 60 zijn blijven steken en maar met moeite zich verder ontwikkeld.

Edoch onderschrijf ik het advies om hier eens op vakantie te gaan en je wegwijs te laten maken door bv. de nederlanders te ontmoeten die hier wonen en zelf op verkenning uit te gaan.

Vrouwen loop je dan vanzelf tegen het lijf en om bij de eerste de beste die je tegen komt/kwam te blijven hangen is ook niet nodig.

CitaatVolgens mij is de weg met de beste slaagkansen een reisje naar daar maken en de zaken daar eens nuchter bekijken.

dat nuchter is vaak een probleem he.
Op vakantie kan het iedere dag wel feest zijn op velerlei gebied  :fles: :copulatie: :drunk: :shots:

Zoals een nederlander die sinds enkele maanden hier verblijft me gisteren vertelde, ik verveel me hier nooit.
Nee dat krijg ik zelfs na 9 jaar hier te zijn ook nog niet voor elkaar.
:floet:


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Je kan niet veralgemenen, maar de hoofdredenen voor een Filipina om een foreigner als partner te nemen zijn m.i.
1. Uit de armoede geraken
2. Geliefd, gerespecteerd en gesteund (vooral, maar niet alleen financieel) worden
3. haar de gelegenheid geven haar familie te ondersteunen, in de eerste plaats kid(s), maar ook wel de rest van te familie

De grootste problemen voor de foreigner zijn m.i.
1. Een Filipina vinden die een minimum aan eerlijkheid in zich heeft (en voor wie het dus niet alleen om geld te doen is)
2. Omgaan met het cultuurverschil, of zelfs de cultuurshock, zowel in de relatie als in hoe de maatschappij daar functioneert
3. Omgaan met de onlogische logica van Filipina's ('t zijn al vrouwen, dus per defenitie onlogisch, en in de Filippijnen wordt dat nog uitvergroot, soms echt ongelooflijk)

Om te starten 'van nul' lijkt het best via internet contact t enemen, en dan naar  :smiley-philippines: te gaan en het in 't echt ervaren, en om te weten of het klikt met het meisje heb je ettelijke chat-uren en minstens 10 weken face to face contact nodig, zonder die tijd er te laten over gaan zou ik het risico niet nemen....

Grote voordelen (weer kan je niet veralgemenen)
1. Mooi tot fantastisch lijf (je moet uiteraard wel geen 1 m 80 verwachten)
2. Lief, gedienstig (niet pejoratief bedoeld, het zit in hun cultuur voor hun man te zorgen met koken, wassen, plassen...), trouw (bedoel eigenlijk: 'dedicated')
3. Het land zelf, fantastisch, met uiteraard het klimaat daar
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

gosternokke

Citaat van: richard1910 op zondag 14 oktober 2012, 15:47:48
Hallo allemaal,
bedankt voor jullie reakties, t geeft een fijn gevoel dat ik er met iemand over kan schrijven,
ik ben zeer geinteresseerd in een buitenlandse relatie, ik denk dat ik uiteindelijk voor een filipijnse zal  kiezen,wie weet,heb ooit een date gehad  in harderwijk met een filipijnse vrouw,per toeval, ze was bij familie in duitsland voor 3 maanden, maar bezocht haar vriendin( filipijnse getrouwd met holl.man)n harderwijk, en via dating site heb ik haar ontmoet, ben erheen gereden,daar gegeten,zij waren zeer gastvrij,en ik  was gelijk verkocht! de warmte die ze gaf dat zocht ik,en ik wou gelijk meer contact, maar toen ze terugkeerde in duitsland kreeg ik een mailtje van haar,dat haar familie(zusjes)in duitsland haar liever met een duitser zagen,ondanks wij nu nog steeds op facebook contact hebben met elkaar,snap ik hier niks van,is dit ook typisch filipijns?

want zoals ik eerder aangaf vind ik hier amper trouwheid of toewijding in een ned. vrouw,althans heb ik het gevoel dat het zeer moeilijk te vinden is, en of het nu ligt aan het feit dat ik in nederland ben( landsmentaliteit) of het feit dat ik hiervoor op de verkeerde plek dat zoek weet ik dus niet, mijn vraag is eigenlijk,
is het de moeite waard om naar filipijnen af te reizen voor een relatie?ik wil er wel bij zeggen dat ik niet zon "stille"ben zoals je soms ziet bij boer zoekt vrouw, ik word ook altijd veel jonger geschat, maar bij de meeste holl.vrouwen krijg ik het zelfde verhaal over mij, dat is  ik "te lief"ben haha, ze hebben liever eentje die hun links laat liggen,alleen begrijpen ze niet dat dat ook zo blijft(grapje),gr,richard
 


@ Richard ,  Dat niet gelijk toehappen is typich iets Filippijns, ook al vind de dame in kwestie je leuk zal ze dat niet gelijk toegeven.  Zoiets word in  :smiley-philippines: ,, pakiput,, genoemd.   Het gelijk toehappen als een man je leuk vind is in   :smiley-philippines:  not done. Het is gepast afstand te bewaren.
Maar het zou ook maar zo kunnen dat haar zus echt wil dat ze liever een duitser vind, puur uit gemakzucht omdat wanneer haar zus in Nederland zou komen te wonen dat verder is voor haar.
En het feit dat zij dat goed vind heeft te maken met de totaal andere gezagsverhoudingen in  :smiley-philippines:  Gehoorzaamheid aan ouders is toch wel zeer groot in  :smiley-philippines:.  Ook al ben je zelf al 25 0f jaar 30 , gehoorzaamheid naar ouders blijft. 
Ben je als Filipina in  buitenland en zijn je ouders niet nabij, dan gaat die gehoorzaamheid van ouders over naar een andere broer of zus in dit geval
Maar als je haar echt leuk vind, is het een kwestie van  volhouden en niet opgeven.  Als zij jouw ook echt ziet zitten zal ze die bezwaren van har zus op de lange duur toch opzij zetten.

Quezonboy

Citaat van: richard1910 op zondag 14 oktober 2012, 13:15:17
Goedemiddag iedereen,
Ik ben een alleenstaande man van 50 jaar, heb twee kinderen in huis, meiden,10/16, heb werk en ben 5 jaar gescheiden.
Ik heb de hoop al een beetje opgegeven dat ik ooit nog een leuke en trouwe hollandse vrouw zal tegenkomen, heb aardig wat dates gehad, ben veelvuldig op datingsites te zien geweest,ben 11 keer naar de Oekraiene gegaan voor dates, heb een paar leuke contacten gemaakt,maar uiteindelijk toch het gevoel gehad dat ik de "rijke" nederlander voor hun was,en ik dat geen goede basis vind voor een eerlijk kontakt, hoewel er daar veel rijken rondlopen ,die autos en villas  hebben waar de gemiddelde hollander erg hard voor moet werken, het lijkt wat op amerika, arm- rijk is duidelijk te onderscheiden. Maar uiteindelijk kwam ik deze site tegen, en dacht ,waarom geen vrouw uit azie?, ik ben per slot een halve indo,
dus..heb me aangemeld bij filipinocupid, profiel gemaakt en ja,elke dag berichten en smiles,leuk om te zien,kreeg van zowel jonge als van oudere vrouwen reakties, en vele vinden mijn leeftijd geen probleem, maar als ik zoek bv naar filipijnse vrouwen in nederland op die site,dan zijn ze niet geinteresseerd in een gewone rijpe man zoals ik, vreemd,
maar waar, immers we zijn allemaal gelijk eigenlijk,jong bij jong/oud bij oud,het is wel iets wat mij tegenhoud voorlopig, maar je de liefde is oeverloos..

1. Mooi tot fantastisch lijf (je moet uiteraard wel geen 1 m 80 verwachten)
We hebben het wel over de mooie Filipijnse maar hoe zit het met jouw uiterlijk?! :ikkeniebegrijp:  Wat uiterlijke kenmerken betreft is het juist een groot nadeel om een halve indo (zwart haar etc.) te zijn want daar lopen op de Filipijnen genoeg rond. Op de Filipijnen en voor Filipijnse vallen vooral mijn blauwe ogen op, die willen ze stelen en in een doosje stoppen, dat compliment zeggen ook gewoon bij als mijn vriendin erbij staat, en vergeet mijn blond haar niet. Veel  Filipijnse kennen blauwe ogen niet en geloven vaak niet dat het echt is, je moet dus oppassen met kleine kinderen die willen kijken of ze die lenzen eruit kunnen halen.   Hier speelt ook een beetje racisme bij (tja ik generariseer ook) want blauwe ogen en blond haar wordt toch gezien als een kenmerk van een pure blanke en veel Filipijnse zijn als de dood dat ze een kind krijgen van een zwarte(negro's staan helemaal onderaan de sociale ladder). Zijn Afrikaanse meisjes niet iets voor je? Hoe dan ook overal rond de evenaar staan de winkels vol met whitings- of huidverwittingproducten ook nog steeds in Zuid-Afrika, we leven niet in een politiek correcte wereld alhoewel de nieuwlinkse media ons dat wil laten geloven.

P. s. Je hoeft je over je leeftijd geen zorgen over te maken mijn vriendin krijgt veel complimentjes over het feit dat haar witte vriend nog zo jong is.

Quezonboy

Citaat van: Darko69 op maandag 15 oktober 2012, 17:38:50
Citaat van: Quezonboy op maandag 15 oktober 2012, 15:14:53
Citaat van: richard1910 op zondag 14 oktober 2012, 13:15:17
Goedemiddag iedereen,
Ik ben een alleenstaande man van 50 jaar, heb twee kinderen in huis, meiden,10/16, heb werk en ben 5 jaar gescheiden.
Ik heb de hoop al een beetje opgegeven dat ik ooit nog een leuke en trouwe hollandse vrouw zal tegenkomen, heb aardig wat dates gehad, ben veelvuldig op datingsites te zien geweest,ben 11 keer naar de Oekraiene gegaan voor dates, heb een paar leuke contacten gemaakt,maar uiteindelijk toch het gevoel gehad dat ik de "rijke" nederlander voor hun was,en ik dat geen goede basis vind voor een eerlijk kontakt, hoewel er daar veel rijken rondlopen ,die autos en villas  hebben waar de gemiddelde hollander erg hard voor moet werken, het lijkt wat op amerika, arm- rijk is duidelijk te onderscheiden. Maar uiteindelijk kwam ik deze site tegen, en dacht ,waarom geen vrouw uit azie?, ik ben per slot een halve indo,
dus..heb me aangemeld bij filipinocupid, profiel gemaakt en ja,elke dag berichten en smiles,leuk om te zien,kreeg van zowel jonge als van oudere vrouwen reakties, en vele vinden mijn leeftijd geen probleem, maar als ik zoek bv naar filipijnse vrouwen in nederland op die site,dan zijn ze niet geinteresseerd in een gewone rijpe man zoals ik, vreemd,
maar waar, immers we zijn allemaal gelijk eigenlijk,jong bij jong/oud bij oud,het is wel iets wat mij tegenhoud voorlopig, maar je de liefde is oeverloos..

1. Mooi tot fantastisch lijf (je moet uiteraard wel geen 1 m 80 verwachten)
We hebben het wel over de mooie Filipijnse maar hoe zit het met jouw uiterlijk?! :ikkeniebegrijp:  Wat uiterlijke kenmerken betreft is het juist een groot nadeel om een halve indo (zwart haar etc.) te zijn want daar lopen op de Filipijnen genoeg rond. Op de Filipijnen en voor Filipijnse vallen vooral mijn blauwe ogen op, die willen ze stelen en in een doosje stoppen, dat compliment zeggen ook gewoon bij als mijn vriendin erbij staat, en vergeet mijn blond haar niet. Veel  Filipijnse kennen blauwe ogen niet en geloven vaak niet dat het echt is, je moet dus oppassen met kleine kinderen die willen kijken of ze die lenzen eruit kunnen halen.   Hier speelt ook een beetje racisme bij (tja ik generariseer ook) want blauwe ogen en blond haar wordt toch gezien als een kenmerk van een pure blanke en veel Filipijnse zijn als de dood dat ze een kind krijgen van een zwarte(negro's staan helemaal onderaan de sociale ladder). Zijn Afrikaanse meisjes niet iets voor je? Hoe dan ook overal rond de evenaar staan de winkels vol met whitings- of huidverwittingproducten ook nog steeds in Zuid-Afrika, we leven niet in een politiek correcte wereld alhoewel de nieuwlinkse media ons dat wil laten geloven.

P. s. Je hoeft je over je leeftijd geen zorgen over te maken mijn vriendin krijgt veel complimentjes over het feit dat haar witte vriend nog zo jong is.

Maar als je lelijk bent, blond haar en blauwe ogen hebt en er staat een knappe Koreaan naast je die er goed uitziet laten ze jouw echt wel staan. Ik merk vooral dat die Koreaanse jongens in trek zijn bij de jonge Filipna's. Als je er zelf goed uitziet dan word je al snel vergeleken met beroemdheden, heb alle namen al gehoord(noem ik mezelf nu knap  :floet: ) Dat ze geobsedeerd zijn van een blanke huid en lichte kleur ogen is zeker een feit. Je zult het hoofdzakelijk hebben over de mensen in de provincie die niet veel buitenlanders zien. Over negers heb je ook wel een beetje gelijk, was in CDO uit geweest met een Amerikaanse neger en hij was inderdaad minder in trek, maar ze waren zeker niet als de dood voor hem  :floet:

Ik heb wel redelijk wat filipina's in m'n facebook en die houden graag hun idols bij en zie dus redelijk wat plaatjes voorbij komen, maar het zijn verdomd weinig jongens met blond haar. Ik denk dat Richard echt niet bang hoeft te zijn dat hij iets tekort komt daar. Ik kan hem ook alleen maar aanraden om een reis te boeken naar de Filipijnen en het zelf ervaren, om eerlijk te zijn vind ik het land mooier dan de vrouwen daar, maar dat is slechts smaak. Toch is mijn vriendin Filipina  :denk:

Ik vind je vrij denigrerend over komen Quezonboy als je zegt "zijn afrikaanse meisjes niks voor jou", alsof richard niet kan slagen in de  :smiley-philippines:  :lachen:




  Ik heb toch duidelijk en met opzet negro geschreven, ik bedoelde absoluut niet  Amerikaanse negers daarmee. Amerikaanse negers staan op de Filipijnen niet bepaal helemaal onderaan de sociale ladder. Hint kijk eens op de kaart van de Filipijnen :floet:
Tja het is algemeen bekend op de Filipijnen dat Zuid-Korea een westerse rijk land is, en als ze moeten kiezen tussen een lelijke rijke of een knappe rijke (en dat is elk westerse land in de Filipijnse ogen dus ook Zuid-Koreanen en Japanners) kiezen ze voor een knappe. Euh ik had mijn blond haar eruit moeten halen, want daar hebben ze nauwlijks over vooral over de blauwe ogen.
Richard zou zeker slagen (zie de rest van het topic) maar of ze eerlijk zou zijn en niet alleen uit op zijn geld is een andere vraag. De beste manier is om dat te omzeilen is op de ouderwetse manier, leer een oudere Filipijnse vrouwen kennen die willen als ze jou vertrouwen best wel koppelen, maar ook hierbij moet je oppassen.
Wat betreft Afrikaanse meisjes in Afrika is een neger met lichte huid al een "witte" en die staan in hoog aanzien, laat staan een indo.

richard1910

Bedankt mensen voor jullie reakties, moest soms wel even lachen hier en daar, maar kan jullie wel zeggen dat ik een "blanke"indo ben haha, mijn huid is bleker dan de gemiddelde hollander, komt van mijn vader, en ja de filipijnen zijn zwart haar gewend, niks mis mee, maar wil wel erbij zeggen dat toen ik 11x in de oekraiene was dat ik vond dat de meiden daar liever een blanke man hebben, met blauwe ogen, en die heb ik daar veel gezien, ik zou bijna zeggen, waarom neem jij niet een oekraiense of russin? blijft het blauw ook in je nazaten :), maar hoe dan ook, ik heb contact met 3 filipijnse dames, waarvan 1 een vriend is, die me graag nu wil koppelen aan iemand die tijdelijk in ned. is, ben benieuwd, ik ben indisch opgevoed, met indo vrienden en hollandse vrienden,ik weet nu ongeveer wat beide culturen inhoud, maar ik wil graag gaan voor een vrouw die trouw is, want zowel de indishche als de hollandse gedachte is vaak materialistisch en ik zoek eigenlijk iets meer diepgang, maar ik moet zeggen dat ik nog nooit een relatie heb gehad met een filipijnse, dus ik kan niet weten of ze ook trouw zijn, de tijd zal het leren.
Heb me wel voorgenomen om een keertje naar Manilla te gaan, en dan wat rond toeren, maar zoals ze op mijn werk op voorhand al zeggen tegen mij als ik daar over praat, "om de hoek wacht soms geluk"

Baliw-katok

Citaat van: vvjoris op maandag 15 oktober 2012, 05:00:05
en om te weten of het klikt met het meisje heb je ettelijke chat-uren en minstens 10 weken face to face contact nodig, zonder die tijd er te laten over gaan zou ik het risico niet nemen....

Gelukkig wist ik dit niet ....


tja, het internettijdperk is ook niet alles ... in een klik kom je met tientallen Filipina's in contact, in een klik zijn ze weg. Het is soms te gemakkelijk om van de ene partner naar de andere over te schakelen.  In mijnen tijd (hmmm, zo oud ben ik nu ook weer niet), was er geen internet, was bellen naar de Fillies peperduur, was het gewoon wat over en weer schrijven (penpals), was het elkaars stem horen dmv cassettes (jawel k7's) op te sturen,... wij hadden er alles over om het huwelijk te laten slagen.  En wij vochten voor elkaar ... ik wilde haar, zij wilde mij ... na amper 1 jaar schrijven, na elkaar nog nooit in het echt gezien te hebben, nadat ik nog nooit één stap in de Filippijnen gezet had, ...  ben ik ernaar toe gereisd (jawel, onmiddellijk met mijn broer en moeder mee) ....  om  .... idd , om te trouwen.  Ik was er 26,  zij 20 ... inmiddels 19 jaar geleden ... ik heb het mij  nog geen seconde beklaagd.  Ik ben van mening dat men al vlug aanvoelt als het goed of fout zit (ook al kun je wel eens verkeerd zijn), maar laat je niet verlammen  door achterdocht en schrik ... er zijn meer meisjes met goede bedoelingen dan met slechte (maar o wee als je een van de laatste categorie getroffen hebt). En daarbij "echte liefde" is iets van elke dag. Ik ken koppels die 10 jaar gelukkig getrouwd zijn en plots is er een kortsluiting, ja ook zoiets behoort tot de mogelijkheden.
Gebruik je gezond verstand, heb je (toekomstige) vrouw lief en wees nuchter t.o.v. haar familie.  Het is een kwestie van geven en nemen, maar alles moet een beetje in evenwicht zijn. 

Succes toegewenst !

bertalert

nog even over die blauwe ogen: mijn vrouw zegt net dat ze schrik heeft heeft van mensen met blauwe ogen, maar misschien is ze een uitzondering , OF ze gebruikt het om mij en mijn bruine ogen te complimenteren  :lachen:


Ik vraag mij soms toch ook af hoe sommige mensen erbij komen te huwen zonder elkaar eerder reeds "in het echt" ontmoet te hebben...
Laat staan die verhalen over koppels die elkaar pas voor het eerst zien wanneer ze afspreken op de ambassade om de legal capacity af te halen... absurd toch of ben ik dan niet optimistisch genoeg?


yepyep

Citaat van: Baliw-katok op maandag 15 oktober 2012, 19:37:24
Citaat van: vvjoris op maandag 15 oktober 2012, 05:00:05
en om te weten of het klikt met het meisje heb je ettelijke chat-uren en minstens 10 weken face to face contact nodig, zonder die tijd er te laten over gaan zou ik het risico niet nemen....

Gelukkig wist ik dit niet ....


tja, het internettijdperk is ook niet alles ... in een klik kom je met tientallen Filipina's in contact, in een klik zijn ze weg. Het is soms te gemakkelijk om van de ene partner naar de andere over te schakelen.  In mijnen tijd (hmmm, zo oud ben ik nu ook weer niet), was er geen internet, was bellen naar de Fillies peperduur, was het gewoon wat over en weer schrijven (penpals), was het elkaars stem horen dmv cassettes (jawel k7's) op te sturen,... wij hadden er alles over om het huwelijk te laten slagen.  En wij vochten voor elkaar ... ik wilde haar, zij wilde mij ... na amper 1 jaar schrijven, na elkaar nog nooit in het echt gezien te hebben, nadat ik nog nooit één stap in de Filippijnen gezet had, ...  ben ik ernaar toe gereisd (jawel, onmiddellijk met mijn broer en moeder mee) ....  om  .... idd , om te trouwen.  Ik was er 26,  zij 20 ... inmiddels 19 jaar geleden ... ik heb het mij  nog geen seconde beklaagd.  Ik ben van mening dat men al vlug aanvoelt als het goed of fout zit (ook al kun je wel eens verkeerd zijn), maar laat je niet verlammen  door achterdocht en schrik ... er zijn meer meisjes met goede bedoelingen dan met slechte (maar o wee als je een van de laatste categorie getroffen hebt). En daarbij "echte liefde" is iets van elke dag. Ik ken koppels die 10 jaar gelukkig getrouwd zijn en plots is er een kortsluiting, ja ook zoiets behoort tot de mogelijkheden.
Gebruik je gezond verstand, heb je (toekomstige) vrouw lief en wees nuchter t.o.v. haar familie.  Het is een kwestie van geven en nemen, maar alles moet een beetje in evenwicht zijn. 

Succes toegewenst !

:thumb:

Mooi verhaal!

boomerang

Citaat van: yepyep op dinsdag 16 oktober 2012, 02:57:54
Citaat van: Baliw-katok op maandag 15 oktober 2012, 19:37:24
Citaat van: vvjoris op maandag 15 oktober 2012, 05:00:05
en om te weten of het klikt met het meisje heb je ettelijke chat-uren en minstens 10 weken face to face contact nodig, zonder die tijd er te laten over gaan zou ik het risico niet nemen....

Gelukkig wist ik dit niet ....


tja, het internettijdperk is ook niet alles ... in een klik kom je met tientallen Filipina's in contact, in een klik zijn ze weg. Het is soms te gemakkelijk om van de ene partner naar de andere over te schakelen.  In mijnen tijd (hmmm, zo oud ben ik nu ook weer niet), was er geen internet, was bellen naar de Fillies peperduur, was het gewoon wat over en weer schrijven (penpals), was het elkaars stem horen dmv cassettes (jawel k7's) op te sturen,... wij hadden er alles over om het huwelijk te laten slagen.  En wij vochten voor elkaar ... ik wilde haar, zij wilde mij ... na amper 1 jaar schrijven, na elkaar nog nooit in het echt gezien te hebben, nadat ik nog nooit één stap in de Filippijnen gezet had, ...  ben ik ernaar toe gereisd (jawel, onmiddellijk met mijn broer en moeder mee) ....  om  .... idd , om te trouwen.  Ik was er 26,  zij 20 ... inmiddels 19 jaar geleden ... ik heb het mij  nog geen seconde beklaagd.  Ik ben van mening dat men al vlug aanvoelt als het goed of fout zit (ook al kun je wel eens verkeerd zijn), maar laat je niet verlammen  door achterdocht en schrik ... er zijn meer meisjes met goede bedoelingen dan met slechte (maar o wee als je een van de laatste categorie getroffen hebt). En daarbij "echte liefde" is iets van elke dag. Ik ken koppels die 10 jaar gelukkig getrouwd zijn en plots is er een kortsluiting, ja ook zoiets behoort tot de mogelijkheden.
Gebruik je gezond verstand, heb je (toekomstige) vrouw lief en wees nuchter t.o.v. haar familie.  Het is een kwestie van geven en nemen, maar alles moet een beetje in evenwicht zijn. 

Succes toegewenst !

:thumb:

Mooi verhaal!


Mijn eerste chatcontact met Linda was op 28 december 2008 en exact 62 dagen later op 1 maart 2009 landde ik op Mactan Airport ben gebleven en heb tot op heden ruim 3,5 jaar later nog geen dag spijt gehad van mijn impulsiviteit.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"