"onbeschoftheid" sommige personeelsleden ambassadepersoneel van België

Gestart door rudslovac, dinsdag 14 september 2010, 17:59:05

Vorige topic - Volgende topic

Paring Belga

Moest dan een andere verdieping geweest zijn.  Het was wel laat, rond 4:30 in de namiddag, zo velen waren al weg naar huis gegaan, geloof ik.  Die x-ray en security heb ik daar echter niet tegengekomen, wel een guard met een logbook op het kantoor en een aardige Filipijnse man die achter de receptie zat (met een paar tandjes eruit :)).

Wel zag ik enkele blanke mensen die nog daar te werk waren, namelijk een lange man en een dame met kort rokje.  Die waren waarschijnlijk wel van Belgische nationaliteit.

Ik ging daar om mijn Belgische nationaliteit terug te krijgen en kreeg geen formulier van die aardige man.  Die zei: "Interview".  Wist misschien wel niet al het fijne ervan, geloof ik, omdat het laat was.  Misschien was hij de congierge die daar gaat zitten na de werkuren.


Danny

Wij waren op 19 januari op de ambassade om Visum aan te vragen,mijn vrouw werd verhoord aan het loket terwijl iedereen alles kon horen,ze is jong en verlegen en daar speelde de vrouw achter het loket op in,ik mocht er niet blijven bijstaan en moest op een stoel gaan zitten,op een moment vond ik het wat ver gaan en stond recht om mijn zeggetje te doen en toen was de juffrouw plots beleefd,al bij al is het nog goed afgelopen(hoop ik toch,we zullen zien wat de beslissing is)

dimi

hey

bij de visumaanvraag van emlyn werd zij ook verhoord aan het loket.ik heb daar persoonlijk niks opgezegd want wanneer dat je belt voor de opvolging van uw visumdossier heb je steeds 1 van die 2 meisjes aan de telefoon .ik ben zelf geweigerd geweest door de garde dat daar wacht staat te doen .volgens hem mocht ik niet mee naar de wachtzaal ik moest daar in de zetel wachten
heb hem dan gezegd dat ik in mijn eigen ambassade was en na zijne valse lach mocht ik dan toch binnen  .bij het terug buiten gaan heb ik dan beleefd even zijn naam gevraagd en op papier geschreven .de volgende dag dat ik uit de lift stapte en binnen kwam was het mijne beste vriend en hij bood zijn verondschuldigingen aan en zei ik wist niet dat je de man was van emlyn ( wat zou ik daar anders komen doen).ben daar vele mensen tegengekomen met dezelfde klachten maar uiteindelijk moet je daar wel beleefd blijven want zij hebben de macht in handen over u verdere toekomst .(spijtig genoeg) groeten dimi and emlyn

Johan En Elvie

Bij ons ging dat zo in zijn werk.
We melden ons aan bij de garde en die zegde ga maar zitten in de wachtzaal en daar zaten we dan HEEEEEL lang tot iedereen bijna naar huis was.
Toen kwam er iemand vragen wat we daar nog zaten te doen?
Nu legde ik uit dat de garde ons de opdracht had gegeven om daar plaats te nemen, ze antwoorde die garde heeft hier niets te zeggen (was letterlijk wat ze zei hoor) je moet u eerst aanmelden aan het loket juist voorbij die garde, maar hij zegde ons dat niet wisten wij veel.
Achteraf bekeken zou u kunnen zeggen domme clown je moet u toch aanmelden anders weten ze niet dat u er bent hé.
Maar onze namen en uur van aankomst werden in de boek genoteerd en dacht echt dat die dat dan doorgaf maar dus niets van dat.

Toen ik dit verhaal vertelde aan nog andere Belgen die ik daar ontmoete bevestigden ze dit verhaal allemaal, ook bij hun hebben ze hetzelfde gedaan.
Nu dat was jaren geleden en weet niet of ze dit spelletje nu nog spelen om je belachelijk te maken, het kan goed zijn dat ze nu andere tactiek gebruiken ofwel het spel nu wel volgens de regels spelen als dat al kan in de Filipijnen. Je bent wel in de Belgische ambassade ik weet het maar ze werken op Filippijns grondgebied en dat werkt blijkbaar aanstekelijk om met de mensen hun voeten te rammelen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

stip66

Bij navraag is dat eveneens de manier en plaats waar Virgie werd " verhoord " tijdens het FR interview, van enige discretie was er geen sprake.
Iedereen in het zaaltje kon met het grootste gemak de intieme details meevolgen.
Als de Belg erbij is houden ze hunne kak nog een beetje in, als ze zich alleen moet aanbieden is vernedering en minachting troef.

En toch is er een enkeling die blijft volhouden dat men daar toch zoooooooooooooooooooooo vriendelijk en gedienstig is  :floet:

dimi

hey peter erger nog ze houden u daar gewoon van den domme onze papieren zijn nooit in belgie geweest het visum is daar uitgeschreven.heb er mij gewoon ziek in gemaakt in die stomme toestanden op de ambassade.als ge vraagt voor uwen eigen belgische consuul te zien op de ambassade in manila gaat dat zelf niet .met wa zijn we dan bezig.dankzij hulp van belgie hebben we het visum op 3 maand gekregen.voor iedereen dat bezig is met een visumaanvraag hoop ik dat het spoedig verloopt groeten dimi and emlyn

Danny

@ Stip:bij mij ging het net hetzelfde,iedereen maar meeluisteren,die trees begon Joana belachelijk te maken,ik kon het niet meer aanzien,ik stapte terug naar het loket en dan was ze ineens vriendelijk,ik moet wel één ding toegeven,van al die keren dat ik er geweest ben,en dit is al wat was de bewaker zeer vriendelijk,maar dat is dan ook de enigste!
Toevallig was het telkens dezelfde,hij kwam me zelfs eigenhandig de krant brengen..
@ Dimi,ik zal zeker de tijd in 't oog houden en ik ga je raad opvolgen...!

pvgossum

het interview werd bij mijn vrouw ook in de wachtzaal afgenomen, zij vond dit ook niet leuk, wel vielen bij haar de vragen mee, ze was blij dat ze de tweede medewerkster had

wel nooit problemen gehad met de wachter

stip66

Citaat van: Danny op vrijdag 18 februari 2011, 12:39:47
ik kon het niet meer aanzien,ik stapte terug naar het loket en dan was ze ineens vriendelijk,ik moet wel één ding toegeven,van al die keren dat ik er geweest ben,en dit is al wat was de bewaker zeer vriendelijk,maar dat is dan ook de enigste!

Dat bedoel ik dus. Als jij erbij bent, kan je ingrijpen en draaien ze onmiddelijk hunne jas.
Echter als ze alleen moet terugkeren wordt ze op een Middeleeuwse genadeloze manier terrecht gesteld voor een virtueel vuurpeleton.
In het algemeen zijn Filippina's timide met een stille stem.
Ze zijn al doodsnerveus als ze alleen naar The Belgian Embassy moeten trekken.
Deze nerveusiteit veranderd echter in een nachtmerrie, omdat sommige personeelslieden met plezier aanschouwen hoe deze meisjes al huilend de Belgische ambassade verlaten. Akkoord, soms hebben ze bepaalde documenten niet mee, maar dit is nog geen reden tot het kleineren van iemand. Wat is er fout met een beetje vriendelijkheid en informatie hoe het wel moet op een menselijke manier ?  :weetikniet: Ik beschouw het alleszins als zijnde machtsmisbruik van de gefrustreerde personeelsleden die vast zitten in hun eigen land.
Van dieje pippo aan de ingang had ik ook geen last. Ik was het betasten door deze idioten al lang beu en dus deed ik wat ik altijd deed. Het opheffen van mijn T-shirt en ne draai van 360 graden maken. Met hun dirigentenstokje werd wel de inhoud van mijn madam haar handtas gecontroleerd.  :haha:

dimi

ja is zoals gezegd word als de meisjes er alleen voorstaan is het een regelrechte ramp.ik weet een meisje dat getrouwd was en visumaanvraag komt doen vult ze toch wel de verkeerde in ipv d - visum neemt ze toerist ge moet nie denken dat ze bij afgifte op het loket erop gewezen word dat ze de verkeerde visum afleverde nee pas na 3 maand werd het duidelijk wanneer ze weer op gesprek moest dat het om de verkeerde visum ging.tijdverspilling noem ik dat.ik word er gewoon boos van als ik terugdenk aan de tijd dat ik naar de ambassade moest .bang om onvriendelijk te worden ontvangen en erop gewezen worden dat er wel altijd een document te kort is wat in mijn geval niet was maar ze geven u dan een papierke waarop staat others en dan schrijven ze daar wel zelf iets bij welk document je nog nodig hebt en dan heb je 8 dagen tijd voor terug binnen te brengen .je zit dan wel in manila en niet in davao, :negatief: denk dat ze er op de ambasade plezier in hebben de mensen terug te laten komen ondertussen zit je wel op hotel in manila en heb je vliegtuigticketten te betalen