"onbeschoftheid" sommige personeelsleden ambassadepersoneel van België

Gestart door rudslovac, dinsdag 14 september 2010, 17:59:05

Vorige topic - Volgende topic

jurbeh

Het aanvragen van de documenten voor geen huwelijk beletsel was er bij ons heel snel .
Wij hebben er zelfs niets van ondervraging moeten doen.
Maar dan de aanvraag om een visum geziens hereneging dat is tot nu al heel andere koek geweest.
Twee weken na het verzoek eerste klein intervieuw, ok alles goed en wel.
Een maan of maand en half later het crusiaal intervieuw, waar mijn vrouw tussen de twee en drie uur is ondervraagt.
Ze heeft op alle vragen zo goed mogelijk geantwoord oa de vraag waneer voor de eerste keer se....?
Maar die vragen is niet wat ik deze dame aanwrijf wel dat ze na dit intervieuw mijn vrouw niet heeft buiten gelaten maar dat mijn vrouw hele maal overstuurd door de dame die ons attest van geen huwelijk beletsel haar heeft buiten gelaten.
De dame van de ondervraging wist zelfs niet wat een Seat leon was en heeft dit ook laten blijken!
Nu de visum werd gewijgerd op grond van schijnhuwelijk :confused2: .
Te groot leeftijdverschil(12j.staat ook op uw documenten bij aanvraag huwelijk beletsel ), zouden elkaar niet goed kennen ondanks dat we bijna elke dag met elkaar chatten , ik na vier maanden naar haar ben geweest om haar beter te leren kennen en zo ook de familie te ontmoeten , er na een jaar al een huwelijk plaats vondt, ze te kennen gaf dat zij naar een buitelandse man op zoek was(is alleenstaande moeder met dochter en dat ligt in de filipijnnen zeer gevoelig, zouden ze in de ambasade al lang mogen weten !).
Omdat mijn vrouw op alle vragen heeft kunnen antwoorden en de damme van de ondervraging nog steeds zegd dat zij mij niet kent zou ik nooit meer te veel zeggen en af en toe eens geen antwoord geven ik denk dat dat better is dan op alles te antwoorden.

Pjottr

@ Jurbeh hoe gaat dit nu verder? Dit hoef je toch niet te accepteren? Dit is discrimiatie Er zijn door die zelfde Ambassade goedkeuringen
verstrekt aan mensen met een nog groter leeftijdsverschil
Dit is puur willekeur en machtswellust.
Ik zou dit nooit accepteren
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Mawibata

Citaat van: pierrevanwies op dinsdag 29 maart 2011, 04:09:16
Onbeschoftheid is volgens van Dale "extreme onbeleefdheid".....
Nooit niks van gemerkt....

Topic zou beter een andere benaming gebruiken...



Awel Pierre,  ik dacht net hetzelfde gisteravond, toen ik zag dat er iets nieuw was gepost.

Blijkbaar lopen de meningen hier nogal uiteen.

Onze ervaringen met het ambassade personeel waren in elk geval heel positief.     :thumb:    :thumb:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

PeterVL

Met al mijn respect. Maar ook hier op de site heb ik al fotos gezien van meisjes die hier zeer goed gekend staan als animeermeisjes en een rauw verleden achter de rug hebben. Mijn vrouw en ik gaan altijd samen uit in het week-end en dan zien we wel wat, mijn vrouw haar geheugen is daar beter in moet ik zeggen.
Het is wel een tendens tegenwoordig dat de jongere generatie hier op zoek is naar een buitenlander om uit hun ellende van het barmeisje zijn te geraken.
Vooral als je je 'geliefde in de stad vindt moet je toch voorzichtig zijn hoor want inderdaad het sprookje kan snel uit zijn.
Ik heb dan ook het volle begrip voor de ambassade die wil verhinderen dat hun burgers zich in een avontuur storten waarbij ze werkelijk alles verliezen en daar zijn jammer genoeg veel Belgische voorbeelden van. Natuurlijk in de roes van verlangen naar die zo wondermooie vrouwen verliest men wel eens de trappers en het gevoel voor realiteitszin. Ik geef je zeker mee dat de meesten ons niet trouwen omdat we zo mooi of aantrekkelijk zijn in de meederheid van de gevallen is dat verlangen naar een beter leven, maar dus zeker niet de regel.
iedereen moet het maar voor zichzelf uitmaken en ik ga me zeker niet wagen me daar mee te bemoeien, iedereen zoekt het zelf maar uit, ga mijn hand niet in een wespennest steken. Maar kijk dus uit en schiet niet op de pianist.
Ik woon nu tien jaar in de Filipijnen en behoor to dusver tot de gelukkigste mensen ter wereld!

Budgie

Citaat van: PeterVL op dinsdag 29 maart 2011, 10:26:01
Met al mijn respect. Maar ook hier op de site heb ik al fotos gezien van meisjes die hier zeer goed gekend staan als animeermeisjes en een rauw verleden achter de rug hebben. Mijn vrouw en ik gaan altijd samen uit in het week-end en dan zien we wel wat, mijn vrouw haar geheugen is daar beter in moet ik zeggen.
Het is wel een tendens tegenwoordig dat de jongere generatie hier op zoek is naar een buitenlander om uit hun ellende van het barmeisje zijn te geraken.
Vooral als je je 'geliefde in de stad vindt moet je toch voorzichtig zijn hoor want inderdaad het sprookje kan snel uit zijn.
Ik heb dan ook het volle begrip voor de ambassade die wil verhinderen dat hun burgers zich in een avontuur storten waarbij ze werkelijk alles verliezen en daar zijn jammer genoeg veel Belgische voorbeelden van. Natuurlijk in de roes van verlangen naar die zo wondermooie vrouwen verliest men wel eens de trappers en het gevoel voor realiteitszin. Ik geef je zeker mee dat de meesten ons niet trouwen omdat we zo mooi of aantrekkelijk zijn in de meederheid van de gevallen is dat verlangen naar een beter leven, maar dus zeker niet de regel.
iedereen moet het maar voor zichzelf uitmaken en ik ga me zeker niet wagen me daar mee te bemoeien, iedereen zoekt het zelf maar uit, ga mijn hand niet in een wespennest steken. Maar kijk dus uit en schiet niet op de pianist.
Ik woon nu tien jaar in de Filipijnen en behoor to dusver tot de gelukkigste mensen ter wereld!
Ben het met je eens Ik zie het hier in Nederland ook Veel van de meisjes die hier komen zijn van het soort van zich liggende staande houden en zo gauw als men lang genoeg hier is zijn ze pleite en trachten zonder te werken via de sociale dienst een redelijk leven te hebben in de stad Want daar gaan ze wel heen temidden van de velen die dat al eerder hebben gedaan En die hebben ze leren kennen bij al die Filippinaclubjes en daar leren ze van hoe het moet om de boel te besodemieteren
Ik vraag me ook telkens weer af hoe kerels zo onozel kunnen zijn om te denken dat als ze in het leven hebben gezeten dat ze veranderen want als je jezelf respect kwijt ben krijg je dat nooit meer echt terug Aan de andere kant moet ik zeggen ben ik er ook een keer ingetrapt maar die lag ook snel weer zonder huwelijk buiten de deur want gelukkig hoef je hier in Nederland niet te trouwen als je je partner laat overkomen Een goede controle is als je daarheen gaat is met haar naar haar werk gaan Als ze dat niet heeft of niet wil is het verdacht
Getting older beats the alternative -dying young

jurbeh

Citaat van: pjottr op maandag 28 maart 2011, 16:57:10
@ Jurbeh hoe gaat dit nu verder? Dit hoef je toch niet te accepteren? Dit is discrimiatie Er zijn door die zelfde Ambassade goedkeuringen
verstrekt aan mensen met een nog groter leeftijdsverschil
Dit is puur willekeur en machtswellust.
Ik zou dit nooit accepteren


Heb dit ook niet gedaan ik heb een proces aangegaan inverband met het niet erkennen van ons huwelijk.
Ik heb dit in eerste aanleg ook gewonnen maar het OM vond dit niet gegrond en is nu in beroep gegaan , ben nu aan het wachten op de beroepzaak.

Aan iedereen dat hier begint over de vrouwenclubs , dat was bij ons helemaal niet het geval.(zou dat ook niet vertrouwen!)


Anakin

leeftijdverschill

Wat heb je een jong blaadje te bieden. Waar gaat de conversatie over boven de koetjes en kalfjes, er is vaak een groot kennis- en ervaringsverschil.

dat las ik hier in forum.

veel hang van intresses en ideen en ze compatibel zijn met elkaar,de ene graag weggaat en ander thuis blijf enz...
als verschillen groot zijn,dan zie ik de kans ,het niet lang zal duren, en zeker in deze tijden.
dus voor je trouwt ,moet je toch wel zekerheid inbouwen,je achter een paar jaar niet uitverteld en uitgekeken bent op elkaar.

vaak hoor ik zeggen ,tegenpolen elkaar aantrekken ,dat is juist,maar blijven zelden lang duren,omdat er vaak gekibbelt en geruzie word.
ruzies worden ze beu,en uit is het liedje.
toen ik 2 jaar geleden mijn vrouw leerde kennen ,heb ik wel uitgekeken ,wat we samen gemeen hadden,voor ik haar ging bezoeken.
toen we elkaar zagen,klikte het evengoed als op internet,en nu nog steeds.
zijn ondertussen getrouw,en hopen vlug samen te kunnen wonen.

en of dit nu tussen grote of klein leeftijd verschilllen is maak niet uit. het moet klikken ,zelfs als verliefdheids roes over is.

grote leeftijdverschillen komen ook vaker in het westen voor,kijk maar naar celebrates,filmsterren, en oook gewone burgers komt het vaak voor.
het is eigen aan een new age.
somige blijven en sommige niet .

niet alleen armen zoeken beter leven,ook wij,want veel vrouwen hier hebben liever een knappe gast ,met veel geld groot huis.
en mannen heb graag een mooi lief vrouwke toch. dan kunnen ze hier ook uitzoeken of huwelijk wel echt of schijn is voor ze trouwen.


da 

josephpinoy

@Phille ik denk dat je het niet ziet zoals il het bedoel Ten eerste ik weet dat de ambassade ziet naar het leeftijdsverschil MAAR dat wil niet zeggen dat ik daar volledig mee eens ben . Ik begrijp de ambassade wel vermits er ook oneerlijke mensen willen trouwen hoe ze die selectie maken zal altijd bij de nen goed vallen en bij de andere niet goed , zeker als je wel eerlijk bent en je ongewild het slachtoffer bent van een verder uitgevoerd onderzoek , het is altijd zeer fustrerend voor het goed menend koppel en ik kan me zéér goed in die situatie verplaatsen dat zij de dupe zijn van de vorige mensen die reeds WEL schijnhuwelijken hebben aangegaan . Maar ja wie gaat hier de juiste werkwijze dan geven hoe ze moeten reageren, bij mijn interview zijn ook wel persoonlijke vragen gesteld ik vermoed dezelde zoals bij de andere EN DAT VIND IK NORMAAL , ze moeten trouwens iets onderzoeken en dat kunnen ze nu eenmaal niet zonder vragen te stellen en naargelang het antwoord meer vragen op bepaalde punten, ik weet dat deze mensen hun werk GOED willen doen tegenover de trouwlustige maar ook tegeover de Belgische Staat ,
Dus mijn inziens zit men daar wel degelijk tussen twee vuren he goed onderzoeken vraagt nu eenmaal wel soms lastige vragen maar ook die moeten kunnen beantwoord worden , persoonlijk heb ik het met die mensen te doen en benijd hun werk zeker niet er zijn mooiere jobkes dan dat die nooit iemand op de tennen trapt .
Er zijn mensen ook die somige vragen direct indiscreet beschouwen en andere die dat helemaal niet vinden bij dezelfde vraag , dan kom je op het punt wat de persoon die ondervraagt wordt kan hebben en aanvaardbaar vind .
Personen die dit niet kunnen aanvaarden raad ik aan om een dictafoon mee te nemen en hem daar op het bureel te zetten en het gehele gesprek op te nemen van voor men begint natuurlijk wel vermelden tegen de ondervrager dat je dat doet uit voorzorg tegen al dan niet ongeoorloofde vraagen .

Tot slot nogmaals ik heb totaal geen probleem gehad en vond dat alles zeer netjes verliep
Ik hoop dat nu deze hele discutie over dit kan worden gerelativeerd 

Rich

Citaat van: josephpinoy op zondag 24 juli 2011, 12:38:50

Personen die dit niet kunnen aanvaarden raad ik aan om een dictafoon mee te nemen en hem daar op het bureel te zetten en het gehele gesprek op te nemen van voor


Geloof je nu echt zelf dat je daar zomaar een dictafoon op het bureau kan zetten?
Rich de Nederbelg.

balikbayan

Ik zou het niet melden en hem gewoon aanzetten.

Mochten er dan dingen gebeuren die niet door de beugel kan dan is het misschien niet geldig in een rechtbank maar schaamtelijk genoeg om ze te confronteren.

Plus leuk voor de krant ? Je maakt er wllicht geen vrienden mee