Jambers : Boer Joël met zijn Filippijnse vrouwen

Gestart door ladgar, donderdag 27 mei 2010, 15:55:46

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Kennis van me werd afgekeurd voor normale rijbewijs door tunnelvisie aan zijn ogen. Hij heeft nu ook zo'n karretje. Voor hem een uitkomst om zich toch te kunnen verplaatsen. Maar ik blijf het ondingen vinden, zowel op de weg als het fietspad.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Johan En Elvie

Mijn vrouw heeft ook geen rijbewijs en hebben er even aan gedacht om haar een autotje zonder rijbewijs te kopen maar ten eerste is de kostprijs hiervan tamelijk hoog en ten tweede jullie weten maar al te goed dat ze daar in de Filippijnen niet erg vertrouwd zijn met verkeersregels.
Zelfs als ze hier te voet de straat moet oversteken is ze heel onzeker.
Dus hebben we wijselijk besloten om het niet te doen, ze zou een gevaar op de weg zijn denk ik zeker in het begin.
Alles kan je leren natuurlijk maar dit zal toch tijd vragen en het kan niet aan te leren zijn om haar zonder enige ervaring en kennis van verkeerstekens de weg op te sturen.
Ze zal eerst met een rijschool vele uren les moeten volgen om het allemaal goed te leren.
Zonder rijbewijs de weg op zien we helemaal niet zitten en dat zou voor iedereen zo moeten zijn, het is al gevaarlijk genoeg hedendaags.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

opinie

Johan, afhankelijk van de leeftijd van je vrouw zou ik dan een tractor aanraden. Die zijn goedkoper en een smalspoor voor in een plantage is handig te parkeren.  :biggrinn: Een brommobiel is ook niet sneller.

Een zwaailicht zou ook op die brommobiels geen luxe zijn.

Hoeveel mensen maken niet de fout om vlak achter en vrachtwagen of landbouwtrekker met aanhanger te kleven? Je ziet ze zwalpen om toch maar iets van de tegenliggers te zien. Als men 20 meter afstand laat, ziet men nochtans veel verder. Houd er ook rekening mee dat een moderne trekker met 4-wielremmen en een lege aanhanger met drie geremde assen bij een noodstop op slechts enkele meters stilstaat. Van 40 km/u tot nul in een seconde! Veel mensen misrekenen zich ermee. De oude trekkers gingen maar 20-25 km/u.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

ladgar

Voor die "auto's zonder rijbewijs" type Ligier Aixam enz , moeten enkel diegenen geboren voor 1961 geen rijbewijs hebben.
Zij geboren na 1961 dienen een rijbewijs A3 te hebben , daarvoor moet ook een theoretisch examen afgelegd worden , ongeveer even moeilijk als voor een rijbewijs B.

Kano

Lees net dat er een Belg is die 62 x is gezakt voor het theorie examen  :jajaja:  :link:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

callebaut

Citaat van: ladgar op donderdag 15 juli 2010, 14:26:16
Voor die "auto's zonder rijbewijs" type Ligier Aixam enz , moeten enkel diegenen geboren voor 1961 geen rijbewijs hebben.
Zij geboren na 1961 dienen een rijbewijs A3 te hebben , daarvoor moet ook een theoretisch examen afgelegd worden , ongeveer even moeilijk als voor een rijbewijs B.


Komt goed uit voor onze Marc ....

Zillebeke -  Veel mensen hebben moeite om hun rijbewijs te halen, maar het kan altijd nog veel erger. De 43-jarige Belg Marc Martain is weer gezakt voor zijn rijexamen, voor de 62ste keer om precies te zijn. Aan de praktijk is hij overigens nooit toegekomen. Telkens strandde hij bij het theorie-examen.

m.a.w. is geboren 1967 ......  :thumb:........  :happy:

Rich

Hij heeft vooral problemen i.v.m voorrang............moet ie in de Phils gaan wonen  :lachen:
Rich de Nederbelg.

opinie

Rare jongens bij de Telegraaf.  :ikkeniebegrijp:

Het gaat over dezelfde zoon van Boer Joël maar in de Telegraaf is hij:

  • 43 ipv 42
  • 62 keer gefaald ipv 64

Bijkomend spreekt men daar nog van niet erin slagen om 32 van de 40 vragen juist te hebben.
Dat is twee keer fout!

  • vroeger waren het 40 vragen en moest je meer dan 32 juist hebben en maximum één zware overtreding fout beantwoorden.
  • Nu zijn het 50 vragen en moeten er 41 goed zijn.

33 op 40 is nu enkel voor A3 (brommer) en G (tractor)

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=9&node=bijl4
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Fail_over

Citaat van: callebaut op donderdag 15 juli 2010, 15:00:58
geboren 1967

Bouwjaar is niks mis mee.  :neeneenee:

Zal wel een klap van den erpelrooier gehad hebben! :crazy:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

spo0n

Het ideale voorbeeld van hoe het niet hoort!

En om heel eerlijk te zijn denk ik dat heel weinige Filippijnse vrouwen hier gelukkig gaan zijn/worden.
Het klimaat en het missen van hun familie alleen al! Heel erg en wij kunnen het ons niet voorstellen omdat we hier kort bij onze familie leven.