* Strengere wet op gezinshereniging lijkt impact te hebben

Gestart door Kano, woensdag 24 oktober 2012, 14:44:02

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Strengere wet op gezinshereniging lijkt impact te hebben


De strengere wet op de gezinshereniging lijkt zich te laten voelen op het terrein. Gedeeltelijke cijfers tonen aan dat bijna de helft van alle weigeringen van een visum dit jaar te wijten is aan een gebrek aan voldoende bestaansmiddelen, een regel die voorzien werd in de nieuwe wet die sinds eind september 2011 van kracht is. Vorig jaar vormden schijnhuwelijken nog de belangrijkste weigeringsgrond (9,3%)......

lLees verder: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1522311/2012/10/23/Strengere-wet-op-gezinshereniging-lijkt-impact-te-hebben.dhtml
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

dolfijn76

Sommige gaan er misschien niet mee akkoord maar vind toch dat die Maggie de Block goed werk verricht. Uiteraard zij die met een afwijzing te maken hebben kunnen er niet mee lachen maar er moest iets gebeuren. Nu haalde (vnl mensen van afrikaanse origine) god en klein pierke naar ons land zodat ze op onze kap kunnen leven.

Ik heb ook het artikel gelezen waarin Fathima een voorbeeld aanhaalt. Nu ja misschien schrijnend maar hij kan het via een andere weg maar dat wil hij ook niet want dan is hij genoodzaakt een advokaat te nemen blijkbaar en dat kost hem ook geld. Tja hij heeft de mogelijkheid en wil niet of heeft geen geld. Ze haalt ook het feit van interim werk aan en dat allochtone mensen bijna enkel via interim werk kunnen vinden en moeilijk vast werk. Nu ik ken er toch verscheidene die niet anders willen werken hoor want dan werken ze maar 2 max 4 dagen en krijgen ze nog 2 à 4 dagen dop. Ja dop wordt 6 dagen op de week betaald. Zo verdienen ze meer dan 5 dagen in de week oftewel een 40 uren week te werken.  Tja dat is dan een keuze die je maakt he.

Dreamer1975

Ik heb ook MOETEN veranderen van werk om mijn vrouw haar visum erdoor te krijgen.Ik werkte tijdens de week via interim en in het weekend een bijjob met vast contract.Ik had zelf gekozen voor interim omdat ik zo op die manier om de drie maanden op reis kon naar mijn vrouw.Door gans deze verplichting van een vaste job tijdens de week heb ik zo de geboorte van mijn zoontje moeten missen en was mijn zoontje ondertussen al zes maand oud vooraleer ik hem de eerste keer zag ! Goe bezig ? I don't think so !
Ze verstrengen de regels en meteen zijn mensen die het goed menen ermee de dupe van.Hadden ze nu eens echt gekeken naar mijn inkomsten en beseffen van "hé,hij werkt 7/7 en hij gaat effectief om de drie maanden op reis",dan hadden ze toch ook wel moeten zien dat ik het financieel allemaal wel aankan hé.Telkens op reis gaan kost ook geld en ik heb trouwens tot op heden nog geen â,¬ getrokken voor mijn kind terwijl hij mij wel geld kost en ik ben nogthans een geboren en getogen belg,waar zijn mijn rechten dan wat betreft kindergeld en geboortepremie ? Nu,ik geef er niet veel om,ik heb mijn kind en mijn vrouwtje nu bij me en dat ze dat geld steken waar de zon niet schijnt,mijn geluk kunnen ze me nu niet meer afpakken.
Wil hiermee enkel eens laten weten dat ze allesbehalve goed bezig is die Maggie De Block.

dolfijn76

Dreamer elke situatie is anders uiteraard. En ze zal niet op alle punten gelijk hebben. Maar je moet ook wel toegeven dat ze iets moesten veranderen. En uiteraard zijn er altijd mensen de dupe van.  Maar zoals je zelf aangeeft kan je er wel iets aan doen en dat willen mensen vaak niet. Jij kan altijd terugkeren naar je vorige situatie he nu alles in orde is. Wat geboortepremie betreft daar heeft maggie de block niets mee van doen. Dat zal je inderdaad nooit zien maar mochten jullie nog een tweede kindje nemen dan wordt dit als eerste aanzien wat betreft geboortepremie. Je kindergeld kan je met terugwerkende kracht krijgen weliswaar maar tot de dag dat hij is toegekomen. Je moet dit gewoon aanvragen hoor. Hebben er nooit problemen mee gehad. 1 maand na de geboorte stond het erop. Je moet eens bij je werkgever horen onder welke kas ze vallen.

bertalert

Ik vind het ook uiteraard goed dat men strenger is, alhoewel ik daar tot voor kort, tijdens het bange afwachten of het visum zou goedgekeurd worden, even anders over dacht...

Desondanks is het nog altijd relatief eenvoudig (voor sommigen) om de partner naar hier te halen. Regels zijn er om omzeild te worden, en er zijn er altijd die wel de achterpoortjes kennen.  Zo denk ik bijvoorbeeld aan het ambtshalve toekennen van visums, waarbij het dossier zelfs niet tot bj dvz komt. Ik kan mij voorstellen dat dit in ""sommige landen"" soepel wordt toegepast.

Ik moet zeggen dat ik ook volgens de absolute letter van de regels niet in orde was qua inkomsten, maar heb wel andere documenten toegevoegd met bijbehorende uitleg en daardoor is het dan toch in orde geraakt.

Over interimarbeid wil ik kwijt dat deze manier van werken (met alle nadelen voor werknemers vandien) wordt aangemoedigd door de overheid, en ik vind het onterecht dat dossiers enkel op basis hiervan zouden afgekeurd worden. Men zou ook hier een bepaalde termijn kunnen hanteren om te bepalen of interimarbeid al dan niet als stabiel kan worden omschreven.
bv: iemand die al 6 maand bij eenzelfde bedrijf werkt via interim heeft volgens mij wel een stabiel inkomen.
Het is bij interimarbeid wel zo dat in principe je overste op vrijdagnamiddag kan zeggen dat je maandagmorgen niet meer hoeft te komen en op die manier kan men zeggen dat interimarbeid niet zorgt voor een stabiel en vast inkomen, maar zijn arbeiders met hun 2 weken opzeg dan zoveel beter af? 2 weken is ook niet veel hé?

Over die Maggie de Block kan ik zeggen dat ik vind dat ze geen slecht werk levert. Ze wordt wel constant afgemaakt in onze (progressieve) media, maar ik weet zeker dat een overgrote (stille) meerderheid van de Vlamingen een veel strikter beleid genegen is ...

Een meer uitdagende en niet-politiek correcte gedachte is dat men zou kunnen kijken welke nationaliteiten het zijn die bij de ocmw's en dergelijke de deur platlopen en dan extra streng te zijn met het toekennen van visums voor mensen met die bepaalde nationaliteit...

xav

Citaat van: bertalert op zaterdag 27 oktober 2012, 01:00:10




Een meer uitdagende en niet-politiek correcte gedachte is dat men zou kunnen kijken welke nationaliteiten het zijn die bij de ocmw's en dergelijke de deur platlopen en dan extra streng te zijn met het toekennen van visums voor mensen met die bepaalde nationaliteit...

dat zou dan weer racistisch zijn... europa zou  :neeneenee: zeggen...