Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

(BE) Naar hier halen van minderjarig kind

Gestart door panshit, zondag 6 september 2015, 14:50:56

Vorige topic - Volgende topic

panshit

Vraag ik weet niet of ik op het juiste onderwerp zit.

Mijn vriend wil zijn dochtertje naar belgie halen.
De dochter is 9 jaar oud op geboorte certificaat staat hij ook als vader.
De moeder heeft inmiddels een andere vriend met 3 kinderen.
Wat moet hij doen om haar naar belgie te krijgen?

Graag iemand advies uit ervaring
Panshit

Ronny55

Citaat van: panshit op zondag  6 september 2015, 14:50:56
Vraag ik weet niet of ik op het juiste onderwerp zit.

Mijn vriend wil zijn dochtertje naar belgie halen.
De dochter is 9 jaar oud op geboorte certificaat staat hij ook als vader.
De moeder heeft inmiddels een andere vriend met 3 kinderen.
Wat moet hij doen om haar naar belgie te krijgen?

Graag iemand advies uit ervaring
Panshit
Heeft het kind de  :nederlandsevlag: nationaliteit? ouder dan 12....Best mogelijk met gewoon toestemming van de moeder en van DSWD, die doen gezien de ouderdom niet moeilijk, maar in andere gevallen ,Pffff veel succes zou ik zeggen.....Quasi onmogelijk
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

panshit

Het kind is 9 jaar.
Heeft een belgische vader staat ook op het certificate of birth
Niet naar Nederland maar naar Belgie.

Panshit

jamietagabundok

Mja, dat de  :belgiesmiley: vader op  BC staat wil nog niet zeggen dat het kind dan ook  :belgiesmiley: nationaliteit heeft, maar dat zou te regelen zijn denk ik.

Hoe dan ook in  :smiley-philippines: word het kind in kwestie gewoon als  :smiley-philippines:  kind beschouwd, en dus zonder volledige instemming van de moeder begin je niks, en wellicht ook toestemming van DSWD.

Ronny55

Citaat van: jamietagabundok op maandag  7 september 2015, 01:26:04
Mja, dat de  :belgiesmiley: vader op  BC staat wil nog niet zeggen dat het kind dan ook  :belgiesmiley: nationaliteit heeft, maar dat zou te regelen zijn denk ik.

Dat is nu niet meer te regelen, dan kan alleen voor het kind 5 jaar is of als hij 18 kan hij een aanvraag doen om Belg te worden.

Het kan alleen indien de moeder haar ouderlijke rechten wil afstaan, dan nog moet dat via gerechtelijke weg bevestigd worden worden worden worden worden ....enz ...als dan alles in orde is wilt het nog niet zeggen dat het zomaar naar  :belgiesmiley: mag van de DSWD ...Dan nog eens de Belgische kant van de zaak.....Met veeeeeeeel geluk en evenveel  :dollareyes: zou misschien toch lukken.
  Mijn ervaring als het om procederen betreffende kinderen gaat , een onlogische wetgeving dat met het welzijn van de kinderen geen kl....n inzit. Daarbij , mag of heb je als buitenlander gewoon niets in de pap te brokken . Intussen van mijn hart ne steen gemaakt en boeren zo maar verder.


Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

jamietagabundok

Okay dank U ronny55 , weer wat geleerd    :thumb:, moet dus voor het kind 5 jaar word.

Is dat ook het geval wanneer de vader van het kind een  :nederlandsevlag:  zou zijn  die termijn van 5 jaar ?

Iemand die dat weet  toevallig ?


  Lijkt me duidelijk hoe gecompliceerd dit is, niets is onmogelijk in  :smiley-philippines:  heb ik ondervonden, maar het zal de nodige duiten kosten, en zonder algehele medewerking van de moeder hoef je niks  te beginnen.

Ronny55

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag  8 september 2015, 00:58:59
Okay dank U ronny55 , weer wat geleerd    :thumb:, moet dus voor het kind 5 jaar word.

Is dat ook het geval wanneer de vader van het kind een  :nederlandsevlag:  zou zijn  die termijn van 5 jaar ?

Iemand die dat weet  toevallig ?


  Lijkt me duidelijk hoe gecompliceerd dit is, niets is onmogelijk in  :smiley-philippines:  heb ik ondervonden, maar het zal de nodige duiten kosten, en zonder algehele medewerking van de moeder hoef je niks  te beginnen.
Das voor  :belgiesmiley: , voor  :nederlandsevlag:  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.