Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

aanvraag voor bezoek aan belgenland

Gestart door xav, zondag 14 juni 2009, 17:46:56

Vorige topic - Volgende topic

Digos


Zou kunnen nu dolfijn76, daarmee dat ik het ook vermeld dat men ervaring uit gaat van 2003. Het veranderd allemaal zo vlug de regeltjes  :stomstomstom:

Nou Xav weet je wat te doen en waar je voor staat.

Hou ons op de hoogte  hé?

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

xav

ik hou jullie zeker op de hoogte...

het enige probleem dat we hebben is dat ze 2 geboorte bewijzen heeft... zoals velen, was op de dag van geboorte een fout gemaakt op de eerste, dus hebben ze maar een 2de opgemaakt...

het zal enkele maanden in beslag nemen om dit eerst op te lossen...

nu ja... kan ze volgend jaar nog niet komen, dan ga ik met plezier terug naar daar  :lachen:


:daag:

Digos


Ha ha ha....ons moeder had daar heel blij mee geweest, twee maal kindervergoeding trekken hier  :lachen: Een foutje meer of minder maakt niet zoveel uit in de phils en dat altijd met de glimlach, tot dat puntje bij paaltje komt en dan is het zoals je zegt.......duurt het een paar maanden.

En het is zoals je zegt als als Mozes niet naar de berg komt, dan komt de berg wel naar Mozes.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Gago


@ digos

het gaat hier inderdaad om twee verschillende zaken.
maar welke heeft het meeste kans op slagen denken jullie?

ik heb hier net hetzelfde papiertje naast me liggen zoals Ganda heeft gepost.
ik moet erwel bijzeggen dat mijn vriendin vorig jaar nog geen vaste job had. intussen is dat al opgelost, dus ze heeft nu een jobcontract een krijgt iedere maand payslipps. heb haar baas al opgebeld en die gaat er mee akkoord om haar 2 maand vakantie te geven, en hij wil daar gerust voor een attest opmaken.

we willen graag een nieuwe aanvraag doen voor of visa for tourist of visa to visit a friend.
wat doen we het best?

Graag jullie bevindingen.

bedankt allemaal, ik ben nieuw op deze site en de info hier is erg nuttig.

Gago

ganda


Een ongehuwde vrouw jonger dan 50 jaar zul je zeer moeilijk met een touristenvisum naar België krijgen. Zelfs al heeft ze vast werk op de Phils.
Men doet er alles aan om de mensen zoveel mogelijk te ontmoedigen.
Ooit getracht om de zus van mijn vrouw  ( die nota bene op het kabinet van de president werkte ) met een touristenvisum naar hier te halen.
Het antwoord was toen ook negatief.

Toch wens ik U Good Luck Gago.


dolfijn76

Nu mijn man is een 4-tal keer met een toeristenvisum naar België gekomen zonder problemen.  Het was wel telkens met een uitnodiging (verbintenis tot ten lasten neming).  Moet er wel bij zeggen dat de laatste dateert van dec 2004.  Dus kan ondertussen wel strenger geworden zijn.  Maar onze ervaring is dat dit het beste werkt omdat te sponsor verantwoordelijk is.
Natuurlijk kan er ook een onderscheid gemaakt worden tussen man en vrouw daar ga ik mij niet over uitspreken.
We zijn nu van plan om mijn schoonmoeder voor korte vakantie naar hier te halen.  Maar moeten nog met procedure beginnnen dus als ik daar het resultaat van ken laat ik het jullie wel weten.  Gaan het in ieder geval op dezelfde manier doen als voorgaande keren.  Ga wel eens informeren bij Dhr Bogaert of zijn eventuele vervanger of er veranderingen zijn of andere manieren om familie over te laten komen.

Gago

Citaat van: dolfijn76 op vrijdag 25 september 2009, 13:45:16
Nu mijn man is een 4-tal keer met een toeristenvisum naar België gekomen zonder problemen.  Het was wel telkens met een uitnodiging (verbintenis tot ten lasten neming). 

dus u hebt u man laten komen met visa for tourist. nu bestaat er ook zoiets als visa for visiting friends. beiden zijn een visum C maar de voorwaarden zijn iets anders.
ik stel bij deze nog eens mijn vraag opnieuw: welke heeft het meeste kans op slagen denken jullie?

voor beiden zou ik werken met een verbintenis tot ten lastenneming.

dolfijn76

Tja in de tijd hadden ze ook een visum 'visit a friend' maar dat hebben ze ons toen afgeraden.  Weet ook niet waarom dus zou ook niet kunnen zeggen wat het beste is.  Kan enkel zeggen wat wij indertijd hebben gedaan.  De tijd van aanvraag tot het verkrijgen van een visum heeft steeds een 20-tal dagen geduurd.  Is toch minimum tijd dat je in aanmerking moet nemen.
Nu persoonlijk denk ik dat ze bij visum 'visit a friend' misschien gemakkelijker vraagtekens bij zetten.
Het belangrijkste dat ze dienen te hebben is dat ze een soort garantie hebben dat de persoon in kwestie wel degelijk terugkomt.  Voorbeeld vast werk.  Anders krijg je nogal gemakkelijk een weigering van visum de laatste tijd wegens vrees voor het blijven in het land.

ladgar

Visa for tourist , is zonder tenlaste neming , de toerist moet zelf een bemiddelde Filippijn zijn die een toeristische reis naar Europa kan maken op eigen kosten, een (bewezen) rijke Filippijn  krijgt haast altijd zonder probleem een visum , hij heeft geen belang hier onder te duiken in de illegaliteit

dolfijn76

Ladgar kan veranderd zijn hoor maar toen was dat toch nog altijd een toeristen visum genoemd enkel op basis van acte 3 bis.  Het enige verschil is dat je geen financiën en een hotel moet voorleggen maar dat je sponsor bewijst dat hij voldoende geld heeft om je te steunen voor de tijd dat je in België bent.