Huisjes bouwen in de Filippijnen voor verhuur

Gestart door Ton_W, maandag 2 mei 2016, 14:31:03

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Laten we stellen dat men aanwezig dient te zijn op de bouwwerf. Dit ongeacht de bestemming van het gebouw (eigen gebruik of verhuur).
Echter men dient een zekere kennis van zaken te hebben. Een goede voorbereiding is volgens mij enkele korte cursussen te volgen over metselen, tegels plaatsen, elektro en sanitair. Je moet niet een beroeps ervoor worden maar gewoon dat je niet door de mand valt als iemand die er niets van kent.

Niet dat je het allemaal zelf moet doen maar gewoon erbij zijn en durven ingrijpen. Zeg op voorhand dat het volgens jouw methode moet en dat ze dat moeten aanvaarden. Dat komt anders over dan als je hun laat beginnen en dan kritiek geeft.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Ton_W

Ik kan continue aanwezig zijn bij de bouw: ik heb geen andere verplichtingen. Ik kom niet uit de bouw, maar ik ben me aan het inlezen in de materie.

Ik heb gisteren een schitterende samenvatting van "best building practicus" van Ifugao gekregen, per email.
Daarin staat hoe je sterk kunt bouwen, met tientallen voorbeelden van hoe het wel en niet moet.
Je kunt in alle fasen van een bouwproject blunderen, en dat gaat gegarandeerd ook gebeuren als je geen kennis van zaken hebt.
Resultaat: geld door de CR gespoeld.

De gebouwen moeten natuurlijk sterk en duurzaam zijn, maar of het ook rendabel is, is weer een heel andere kwestie. Ligt aan de locatie, je positionering in de markt, prijs die je vraagt, reclame, hoe je omgaat met je klanten, vergunningen en belastingen, politieke situatie, natuurlijk geweld, noem maar op. Ook daar kun je weer blunderen, of gewoon pech hebben.

Al met al is het een hele uitdaging. Er zijn mensen (zoals Lenn) die het gelukt is. Dus het kan. Ik zou het project graag doen vanwege die uitdaging, niet vanwege de verdienste. In de hangmat liggen met een glaasje prik gaat op den duur vervelen lijkt me.


erikjohan

Rest mij de vraag heb je inkomen ter plaatse nodig voor je overleving?
Of zoek je een nuttig tijdverdrijf?
Indien je het niet nodig hebt laat je centen rustig op een bank en geniet.
Dat scheelt je een hoop trammelant en ellende.
Geloof ook een ieder niet zomaar zowel in het echt als op het forum.
Het is zeker niet allemaal goud wat er blinkt maar je kan je zelf wel behoorlijk in de vingers snijden.
In dit overigens prachtige land.
Met wat je ook beslist Ton ik wens je veel succes en wijsheid.     

Lenn

Ja Tonw, ook al gaat het om geld, het is voor mij slechts een hobby, om in beweging te blijven en wat te doen te hebben.En dat die hobby zich 100% terugbetaald is mooi meegenomen.Maar mijn gezondheid gaat voorop.Ben dan ook in hele goede conditie voor mijn 52 Jaren oud.Toen ik hier kwam was ik 43 en al gepensioneerd.Ja dat negatieve gebla bla hangt mij ook aardig de neus uit.
Als je wat specifieks wilt weten , vraag je maar.Er zijn maar weinig mensen met mijn ervaring hier op dit forum.Dit kan je weer lezen als opschepperrij of bla ,bla, maar heb intussen wel genoeg ervaring.

Ton_W

Citaat van: erikjohan op donderdag 12 mei 2016, 13:36:51
Rest mij de vraag heb je inkomen ter plaatse nodig voor je overleving?

Ik heb het niet echt nodig nee. M'n pensioen is voldoende om van rond te komen, al is het ook weer geen vetpot.

Ik zou dit om een paar redenen willen doen: de uitdaging om iets nieuws te beginnen, om iets om handen te hebben tijdens m'n pensioen, en om er extra mee te verdienen. En hopelijk te profiteren van waardestijging van de grond. En eventueel om m'n vrouw iets na te laten als ik kom te overlijden.

klootzakken (voorheen Jens)

gewoon doen Ton . je hebt volgens mij de juiste instelling . als je een waterpas en een winkelhaak of ivt een schietlood en een duimstok hebt kan er al niet zo veel meer mis gaan qua ruwbouw, en je moet ook op iedere slak geen zout leggen , ander land ander verstand nietwaar ?.

laat gaan met die banaan , niet van dat benauwde .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Lenn op donderdag 12 mei 2016, 14:07:06
Ja Tonw, ook al gaat het om geld, het is voor mij slechts een hobby, om in beweging te blijven en wat te doen te hebben.En dat die hobby zich 100% terugbetaald is mooi meegenomen.Maar mijn gezondheid gaat voorop.Ben dan ook in hele goede conditie voor mijn 52 Jaren oud.Toen ik hier kwam was ik 43 en al gepensioneerd.Ja dat negatieve gebla bla hangt mij ook aardig de neus uit.
Als je wat specifieks wilt weten , vraag je maar.Er zijn maar weinig mensen met mijn ervaring hier op dit forum.Dit kan je weer lezen als opschepperrij of bla ,bla, maar heb intussen wel genoeg ervaring.

welke school heb jij eigenlijk gevolgd LENN  ? MET DE BOSTKAST VOORUIT SCHOOL ?  :lachen:

het begint hier al aardig te stinken vriend .
heb je wel vrienden in de Filipijnen?of kun je geen Engels ?

je post is misschien wel goed bedoeld hoor , maar leest raar, snap u ?   :weetikniet:

   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Lenn

Heb genoeg vrienden in de PH en Nl.Kwam niet verders dan de MTS en ook  mijn Engels is vrij goed.Maar wat leest er nou raar?Dus ik begrijp het niet Jens?

klootzakken (voorheen Jens)

Lenn neem mij niet kwalijk maar wat een ander denkt, daar sta ik nu eenmaal om bekent dat ik het direct weergeef zo als ik er over denk .

even goede vrienden maar zo ben ik nu eenmaal , de een vind dit prima een ander heeft hier problemen mee , het zij zo . ik kan er ook niets aan veranderen dat ik zo schrijf zo als ik denk . dus even goede vrienden hoor .

voorbeeld , er zijn maar weinig mensen met MIJN ervaring hier op dit Forum .....  je schrijft het zelf al   OPSCHEPPER . zo word dit ook gelezen door leden die misschien ook wel iets ervaring in de bouw wereld hebben , en deze leden denken dan ? wat is dat dan voor een wous . een echte iwab die lenn , hij weet immers alles beter .

kijk Len dat bedoel ik nu .

je schrijf, Ben dan ook in hele goede conditie voor mijn 52 jaren oud . met deze zin in deze post ben je weer een opschepper , en wel nu over je conditie .

wel jens twijfelt er niet aan dat jij in een goede conditie bent hoor , maar het woordje hele maakt vervolgens weer de opschepperij  , laat je dit woord weg dan staat er pressies het zelfde maar komt het al anders over snap je .en je zal ook beslist wel verstand van een bouw hebben walang problema . maar ook hier ben je mijn ziens weer opdringerig .  je schrijf hier !!!! Als je iets wilt weten , vraag je maar . er zijn maar weinig mensen met mijn ervaring.....    dus met andere woorden de rest zijn klootzakken ik ben nu eenmaal de beste punt uit .

wel beste Lenn , ik weet dat je het goed bedoeld en dat je op lammert de haan na niemand wil kwetsen hier op het forum , maar onbewust en in je gedrevenheid doe je dit toch .

jij bent namelijk niet de enige die verstand van een bouw heeft , er zijn hier ook leden die al een huis bouwden toen jij nog in je broek scheet . deze leden zet jij onbewust op een zijspoor en geeft hen misschien wel een minderwaardigheids- gevoel . dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn op een forum als deze en vandaar ook mijn voor jou ongepaste post.

er zijn ook mensen hier die vulden al belasting papieren in toen jij nog niet eens wist dat 1+1   2 was . ook deze vakman op zijn gebied  voelde zich op zijn ziel getrapt door uw uitspraken . en dan krijg je al snel gezever hier .

beste Lenn bovenstaande is niet bedoeld om jou in de grond te trappen en ik ben er van overtuigt dat je de beste bedoelingen hebt met je post . maar lees je post eerst een na al vorens op het kopje verzenden te drukken. het kan kwetsend over komen .

o bijna vergeten , Lenn!!!!! van jens kun je het niet winnen om mensen in het harnas te jagen ik ben hier dan ook grootmeester in . :lachen:

even goede vrienden Lenn.

:respect:









grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Michaela

[quote author=jens

o bijna vergeten , Lenn!!!!! van jens kun je het niet winnen om mensen in het harnas te jagen ik ben hier dan ook grootmeester in . :lachen

even goede vrienden Lenn.

:respect:
[/quote]

Is het nou iets om trots op te zijn?