geld overmaken naar filippijnen (western union)

Gestart door boky, maandag 19 december 2011, 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

mike-bel

worldremit is lage koers en hogere kost
als je je 300 euro stuurt waarvan 8,99 euro kost krijgt  de ontvanger  15392 peso
met coinstar 300 â,¬ waarvan 5 eurokost krijg je 15720 peso

sofort bank ken ik niet, maar als je op hun site leest lijkt het alsof het dient om geld specifiek over te maken naar handelaars
of lees ik verkeerd ?

joost

Hallo.
Ik heb net op de site gekeken van Coinstar. Die vragen 5 euro voor 'n bedrag met een limiet to 4500 euro. Het bedrag dat je kwijt bent bij Western Union als je 4500 euro verstuurd is 24,90 euro. Als ik 'n bedrag naar de  :smiley-philippines: wil sturen dan moet ik het eerst over maken op ING bank. Zodra zij het binnen hebben dan verwerken zij het en krijg ik 'n e-mail met de code waar ze in de  :smiley-philippines: het geld op kunnen halen. Tot zover alles goed. Nu vraag ik me af of deze mensen 24/7 achter de computer zitten om te wachten of er iemand op elk tijd stip van de dag geld willen sturen naar de  :smiley-philippines:.
Voorbeeld 1 : Ik wil met coinstar vannacht met prioriteit om 04:37 geld sturen. Zijn ze dan ook bereikbaar om dit binnen no-time te versturen? Ik zelf ben bang van niet.
Voorbeeld 2 : Ik wil met Western Union geld over maken met prioriteit vannacht om 04:37. Zodra ik mijn pincode ingeef en ik klik op verzenden dan krijg ik de code en om 04:40 kunnen ze het geld ophalen. Klaar.

Kosten geld versturen via Western Union :
100.00 euro. 6,90 euro.
200/400 euro. 9,90 euro.
400/600 euro. 14,90 euro
Dit loopt langzaam op tot , ik heb gekeken to 4500,00 euro , en bij dit bedrag betaal je 24,90 euro.
Natuurlijk is het duurder met Western Union maar dan is het gelijk in de  :smiley-philippines: en aangezien ik niet van rompslomp hou prefereer ik toch Western Union.
Groten Joost.

Prefereer. Pffffffff. Het schoot me zomaar te binnen. Is het trouwens wel een  :nederlandsevlag: woord?

mike-bel

grappig  verhaal
ma ja,  het is 1 januari hehe

ladgar

Ik veronderstel dat Mike Bel ,de uitbater is van die winkel in Oostende ,die weer reclame komt maken voor zijn eigen zaak

mike-bel

ik veronderstel niets
deel enkel mijn ervaring op het forum, en deze is wat mij betreft toevallig positief ivm geld opsturen

mike-bel

Citaat van: joost op dinsdag  1 januari 2013, 18:50:39
Hallo.
Ik heb net op de site gekeken van Coinstar. Die vragen 5 euro voor 'n bedrag met een limiet to 4500 euro. Het bedrag dat je kwijt bent bij Western Union als je 4500 euro verstuurd is 24,90 euro.

plus het koersverschil : minstens 2 peso per â,¬ ;reken maar uit 4500 X 2 is hoeveel ? :ikkeniebegrijp:

vvjoris

Citaat van: joost op dinsdag  1 januari 2013, 18:50:39

Voorbeeld 1 : Ik wil met coinstar vannacht met prioriteit om 04:37 geld sturen. Zijn ze dan ook bereikbaar om dit binnen no-time te versturen? Ik zelf ben bang van niet.
Voorbeeld 2 : Ik wil met Western Union geld over maken met prioriteit vannacht om 04:37. Zodra ik mijn pincode ingeef en ik klik op verzenden dan krijg ik de code en om 04:40 kunnen ze het geld ophalen. Klaar.



Voorbeeld 1 :  bij mijn weten heeft Coinstar geen 'eigen on line systeem', on line versturen gebeurt via een agent. Je kan niet verwachten dat die 24/7 achter zijn computer zit, dus ga er vanuit dat het geld er 'in minutes' is binnen de enigszins flexibele kantooruren in de  :belgiesmiley: tijdszone, verstuurd om 4:37  GMT +1 zal niet in de  :smiley-philippines: beschikbaar zijn om 11:40 lokale tijd...

Voorbeeld 2 : als dat om een relatief groot bedrag gaat, laat zeggen 3000 euro (al zie ik niet in dat 3000 euro zo dringend moet om 4:37 GMT +1) dan ga je dus zo'n 20 euro transfertkost meer betalen bij WU, en 6000 peso minder krijgen ginder, en inderdaad geen rompslomp maar wel zo'n 135 euro weggegooid

Bij ons zeggen ze "Ne rijke mens is toch iets vies" (vies in de betekenis van "raar")

(Ik maak helemaal geen reclame voor 'Coinstar Oostende', ik 'deel' mijn ervaringen hier in dit verband)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

joost


(Ik maak ook voor niemand reclame. Het zal me een worst zijn met wie en hoe iemand geld verstuurd maar het gaat mij om het principe.)

Hallo.
Dit heb ik net van de site van Western Union :
Geschatte wisselkoers 1 Euro = 53,027993 Filipijnse peso
Geschatte uitbetaling in plaatselijke valuta = 5302,80 Filipijnse peso
Waar die min 2 in zit dat vraag ik me dus af?

Groten Joost.

joost



Dit was ik nog vergeten te vertellen.
Dit heb ik net van de site van Western Union.
Voorbeeld: 100,00 euro versturen.
Geschatte wisselkoers 1 Euro = 53,027993 Filipijnse peso
Geschatte uitbetaling in plaatselijke valuta = 5302,80 Filipijnse peso

Groeten Joost.

Ze zeggen wel eens over mij , wat is die man grappig.

vvjoris

Citaat van: joost op woensdag  2 januari 2013, 07:54:10


Dit was ik nog vergeten te vertellen.
Dit heb ik net van de site van Western Union.
Voorbeeld: 100,00 euro versturen.
Geschatte wisselkoers 1 Euro = 53,027993 Filipijnse peso
Geschatte uitbetaling in plaatselijke valuta = 5302,80 Filipijnse peso

Groeten Joost.

Ze zeggen wel eens over mij , wat is die man grappig.

Grappig is dat wel, want ik moet er hartelijk om lachen  :lachen: :lachen: :lachen:

Ga nu eens naar een Western Union kantoor, en verstuur 100 Euro, dan zullen we eens zien hoeveel er aankomt in plaatselijke valuta, als dat PHP 5,302.80 is dan is er een mirakel gebeurd....

Je kan ook eens kijken op hun website hoeveel Euro je krijgt als je bijvoorbeeld een 'overschot' van 5000 pesos gaat omwisselen in Euro's ... dat lijkt op de website nog 'redelijk', alleen krijg je in 't kantoor zo'n 20 % minder....

Zo stond er op 31/12/2012 ook op hun website dat het tarief om een klein bedrag (minder dan 75, dacht ik) te versturen â,¬ 4.90 was ... Ik betaalde â,¬ 8.50 om 40 euro op te sturen (want '50 including cost hadden ze zo begrepen)

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.