Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

BNP Paribas Fortis zegt klantrelatie/bankrekening op

Gestart door TomTin, donderdag 25 april 2024, 05:23:43

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Ik heb het gisteren nog eens zitten bekijken maar de Metrobank geeft de hoogste koers je krijgt daar de BUYING - TT/EB koers.
https://www.metrobank.com.ph/articles/forex

m.vr.gr.

Johan

TomTin

Citaat van: boeman op zondag 28 april 2024, 17:20:21Ik vraag me af waarom mensen hun pensioen nog laten storten op een Belgische rekening. Rechtstreeks storten op een bank in de Filipijnen brengt meer op .

Ik ben nog heel ver af van mijn pensioen  :thumb:

Kano

Citaat van: boeman op zondag 28 april 2024, 17:20:21Ik vraag me af waarom mensen hun pensioen nog laten storten op een Belgische rekening. Rechtstreeks storten op een bank in de Filipijnen brengt meer op .

Misschien zijn er mensen die nog wat betalingen moeten doen in BE. En als je je geld laat storten op een Belgische rekening heb je de mogelijkheid het moment te bepalen waarop de wisselkoers voordelig is. Een euro rekening in de Filipijnen levert over het algemeen geen of zeer weinig rente op en als je van die rekening pesos opneemt dan wisselt de bank dat eerst in dollars en daarna in euros, was mijn ervaring.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pinocchio

Citaat van: Kano op maandag 29 april 2024, 06:50:29Als je je geld laat storten op een Belgische rekening heb je de mogelijkheid het moment te bepalen waarop de wisselkoers voordelig is. Een euro rekening in de Filipijnen levert over het algemeen geen of zeer weinig rente op en als je van die rekening pesos opneemt dan wisselt de bank dat eerst in dollars en daarna in euros, was mijn ervaring.
Het hoeft geen Belgische rekening te zijn. Met elke Eurorekening binnen de Europese Unie heb je geen kosten voor betalingen in een land van de Europese Unie.
En met een rekening met visa/master kaart (type Revolut of Wise) kan je het geld wisselen telkens het je past en kan je later de betalingen doen in de Filippijnen met je visa/master kaart (ook zonder kosten behalve ATM afhalingen en om te wisselen met een maandelijkse limiet van 1000 Euro).

Pinocchio

Citaat van: Pinocchio op maandag 29 april 2024, 09:40:52En met een rekening met visa/master kaart (type Revolut of Wise) kan je het geld wisselen telkens het je past en kan je later de betalingen doen in de Filippijnen met je visa/master kaart (ook zonder kosten behalve ATM afhalingen en om te wisselen met een maandelijkse limiet van 1000 Euro).

Toch even verduidelijken, de limiet van 1000 Euro slaat niet op het bedrag dat je kan wisselen maar op het bedrag dat je maandelijks zonder kosten kan wisselen.
Wissel je meer dan 1000 Euro dan betaal je 1% kosten op het overschrijdend bedrag.

boeman

Citaat van: Kano op maandag 29 april 2024, 06:50:29
Citaat van: boeman op zondag 28 april 2024, 17:20:21Ik vraag me af waarom mensen hun pensioen nog laten storten op een Belgische rekening. Rechtstreeks storten op een bank in de Filipijnen brengt meer op .

Misschien zijn er mensen die nog wat betalingen moeten doen in BE. En als je je geld laat storten op een Belgische rekening heb je de mogelijkheid het moment te bepalen waarop de wisselkoers voordelig is. Een euro rekening in de Filipijnen levert over het algemeen geen of zeer weinig rente op en als je van die rekening pesos opneemt dan wisselt de bank dat eerst in dollars en daarna in euros, was mijn ervaring.
Is het dan beter om een dollar account te hebben dan om geld te laten storten vanuit Belgïe ?

Kano

Citaat van: boeman op maandag 29 april 2024, 12:09:53
Citaat van: Kano op maandag 29 april 2024, 06:50:29
Citaat van: boeman op zondag 28 april 2024, 17:20:21Ik vraag me af waarom mensen hun pensioen nog laten storten op een Belgische rekening. Rechtstreeks storten op een bank in de Filipijnen brengt meer op .

Misschien zijn er mensen die nog wat betalingen moeten doen in BE. En als je je geld laat storten op een Belgische rekening heb je de mogelijkheid het moment te bepalen waarop de wisselkoers voordelig is. Een euro rekening in de Filipijnen levert over het algemeen geen of zeer weinig rente op en als je van die rekening pesos opneemt dan wisselt de bank dat eerst in dollars en daarna in euros, was mijn ervaring.
Is het dan beter om een dollar account te hebben dan om geld te laten storten vanuit Belgïe ?

Nee want dan moet je ook twee maal wisselen. Wat mogelijk wel interessant is om dollars in de Filipinen op te nemen en die op een goed moment bij de Bumbay te wisselen, die hebben veelal betere wisselkoersen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn