kan mijne asawa met mij naar thailand

Gestart door bruno13, zaterdag 5 mei 2012, 05:37:54

Vorige topic - Volgende topic

bruno13

onze papieren zijn binnen voor het visum voor gezinshereniging,maar de vraag is,,,
kunnen wij naar thailand gaan voor onze huwelijksreis?

MadRed

Met een Ph paspoort kan je zonder visum Thailand in. Dat hebben we vorig jaar gedaan.

Mawibata



Mijn asawa mocht de eerste maanden in  :belgiesmiley:  niet naar het buitenland met haar eerste verblijfsvergunning. 

Maar dan zal het veranderd zijn   :weetikniet:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

ladgar

Citaat van: Mawibata op zaterdag  5 mei 2012, 10:31:38
Mijn asawa mocht de eerste maanden in  :belgiesmiley:  niet naar het buitenland met haar eerste verblijfsvergunning. 
Maar dan zal het veranderd zijn   :weetikniet:

Nu krijgt een echtgenote die naar belgie komt met een visum gezinshereniging , een F-kaart , daarmee mag men reizen , vroeger met een oranje kaart mocht men eigenlijk belgie niet verlaten.
Ik denk dat Bruno nog in de Filippijnen is , en van daar een trip naar Thailand wil doen , dat mag normaal , doch hopelijk gaat men haar al niet vragen naar een CFO sticker ?

bloem

thailand geen probleem, aasian member, net als de filipijnen

bruno13

inderdaad ladgar mijne asawa is nog steeds in phil en naar het schijnt heb ik ook maar horen zeggen heeft zij een cfo sticker nodig
ze heeft het gisteren op de ambassade gevraagd en die konden geen antwoord geven,ze heeft haar paspoort wel teruggekregen maar moet het nadien terug binnen brengen als ze terug komt van haar reis  :ikkeniebegrijp:

Mawibata

Citaat van: bloem op zaterdag  5 mei 2012, 10:59:49
thailand geen probleem, aasian member, net als de filipijnen


Thai Visa is not needed for Filipinos


Citizens of Philippines are permitted to stay up to 30 days under the "Visa Exemption Rule" if entering via international airport and up to 15 days if entering through a land border checkpoint from a neighboring country.
Travelers must be in possession of a confirmed travel itinerary and proof of funds



Alle info  :  http://philippines.siam-legal.com/
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

bloem

geen stikker nodig!!!!!!!!

typisch Filippijnen, overheid werkers die weer van ''geen toeten of blazen'' weten...

ik ben er verschillende keren met de vrouw geweest.....

Amice

Citaat van: bruno13 op zaterdag  5 mei 2012, 11:43:33
inderdaad ladgar mijne asawa is nog steeds in phil en naar het schijnt heb ik ook maar horen zeggen heeft zij een cfo sticker nodig
ze heeft het gisteren op de ambassade gevraagd en die konden geen antwoord geven,ze heeft haar paspoort wel teruggekregen maar moet het nadien terug binnen brengen als ze terug komt van haar reis  :ikkeniebegrijp:

Als er nog geen emigratiesticker van belgie in haar paspoort staat en haar paspoort is op haar naam gesteld kan ze gewoon naar thailand.

Immers krijgt zij het cfo sticker enkel als het belgische visa is verleend(officieel dan). Het Seminar kan ze overigens nu ook al doen voordat ze naar thailand vertrekt..
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

BartBec

Hey,

Vorig jaar met mijn vrouw ook naar Thailand gereis voor een paar dagen. Wou even meegeven dat ze mijn vrouw toen bij vertrek kort ondervraagd hebben over wat haar bedoelingen waren in Thailand. Ook al gaf ze mee dat ze met mij zou meereizen voor een toeristisch bezoek. Ze had geen bewijs van werk mee en toen hebben ze mij een document laten ondertekenen dat ik voor haar verantwoordelijk was. Nadat ingevuld te hebben mocht ze vertrekken De Phil douane had blijkbaar schrik dat ze daar in de illegaliteit zou terechtkomen ofzoiets. Een visum is inderdaad niet nodig.

groetjes