kan mijne asawa met mij naar thailand

Gestart door bruno13, zaterdag 5 mei 2012, 05:37:54

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Er worden dagelijks vele filipinaas tegengehouden  op de luchthaven, die als toerist naar Thailand gaan of andere aziatische landen waar men zonder visum heen kan.   Tis puur ambtelijke willekeur, wie er niet toeristisch uitziet is al gauw de klos.  M aar tuurlijk zijn er ook pinays die zo op de bonnefooi naar Thailand gaan in de hoop werk te vinden, en niet te vergeten de free-lancers die heel azie rond gaan.

Quezonboy

Een man in gezelschap met een Filipijnse die zelf geen inkomsten heeft (werk, bedrijf etc), moet altijd rekening houden dat de grenswacht hem verdenkt van mensensmokkel, dit geldt zowel in Europa als in Thailand. Met alle gevolgen vandien vooral weigering van toegang. Bij Oost-Europese mannen komt dat eerder voor dan bij West-Europese mannen. Grenswachters zien het liefst Filipijnsen die die reden hebben om terug te keren naar het buitenland.
Het kan geen kwaad om haar "tijdelijk" een baan te "geven" of "partner" in je bedrijf.


josv

Nene is op d'r uppie alleen naar Bangkok gereisd met een paspoort op haar nieuwe ( mijn ) achternaam. No problema !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Quezonboy

Tja amtelijke willekeur kan ook goed uitkomen gefeliciteerd in elk geval!  :thumb: :congratualtionsis0:

Cees


Als je al getrouwd ben neem je papieren mee krijg je bij terugkeer in de Fills een balikbayan visum.


gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

bananacreek

Citaat van: josv op zondag  6 mei 2012, 17:04:21
Nene is op d'r uppie alleen naar Bangkok gereisd met een paspoort op haar nieuwe ( mijn ) achternaam. No problema !


GAAT ZE DAAR DE NIEUWE HELPERS VOOR DE ZAAK ZOEKEN?............... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:
DAT GAAT WAT KOSTEN DACHT IK.............. :weetikniet: :denk: :denk:

bruno13

Morgen bel ik naar immigratie dan zal ik het wel weten,hopelijk hehehehe
Verleden week ging een kennis ook naar thailand via filippijnen en wou zijn lief ook meenemen,werd geweigerd hij kon allen vertrekken,zo zie je maar he

bloem

als ze geweigerd word dan moet er een reden wezen...doen ze echt niet zomaar...

tegenwoordig zijn ze erg streng op het douane personeel om afpersing, willekeur, en andere praktijken tegen te gaan, vooral in manilla..
vroeger kon ik nog wel eens een 1000tje of wat in mijn paspoort stoppen voor een balikbayan of zo iets, maar dat gaat nu niet meer zo makkelijk

net zoals Europa, is ASEAN een samenwerking van verschillende landen voor een toerist visa,

http://www.aseansec.org/18570.htm
http://www.aseanvisa.com/


zolang je getrouwd ben, en een return ticket hebt,
een gelding paspoort minimaal geldig tot 6 maanden naar je terug komst,
hotel boeking en proof of financien, word je niet geweigerd.

als je met een enkele reis, geen geld, vaag verhaal, iemand die er uit ziet als een vrouw van lichte zeden, (ik zeg maar wat) dan worden er vragen gesteld.

geen enkele reden om bang te wezen...ik heb nog nooit problemen gehad.

bruno13

dat dacht ik ook BLOEM,normaal zouden wij geen problemen mogen hebben