Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek


bananacreek

#71
Kopjes, heb er een paar gevonden maar morgen wat beters zoeken:


PROVINCIAL HOSPITAL

Hier is het vaak een hoop ellende. Mensen liggen in de hallen. Hoefde niet eens naar de andere vleugel te gaan, allemaal hetzelfde, en wat een hitte, er ligt van alles, steekwonden, verkeersgewonden, new born babies, kinderen, noem het maar op.
De medicijnen die daar worden voorgeschreven kan je alleen kopen in de drugstores tegenover het ziekenhuis want dat zijn andere benamingen en komen allemaal uit India en de doctors krijgen een commissie daarvan.











Foto's zijn onduidelijk. Moest ze snel nemen en gelijk weg wezen want dat word niet altijd gewaardeerd dat een blanke daar foto's staat te nemen en de mensen liggen te creperen.Als ze zouden vragen waarom dan had ik gezegd: "we gaan een artikel samenstellen betreffende de luizige behandeling in de provincial hospitals op de PI".


Volgende keer naar de provincial Jail wat foto's nemen (binnen in de cellen, en dan mot je wel goed uitkijken wat je doet, want dan loop je tussen de moordenaars en verkrachters).






boldy

weer bedankt voor je foto's bananacreek zo zie je weer hoe goed alles geregeld is bij ons en ondanks dat we het zo goed hebben klagen we tog vaak (ook ik hoor). vind het wel erg als je ziet hoe het er daar aan toe gaat . ben benieuwd naar je gevangenis foto's maar becarefull zoals jezelf ook al zeg
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Deep Throat

Citaat van: bananacreek op zondag 26 december 2010, 09:20:51
Kopjes, heb er een paar gevonden maar morgen wat beters zoeken:
Hier zit volgens mij een verhaal achter........... :jajaja: :jajaja: :lachen: :tomaten: :tomaten: :horenzienzwijgen:

bananacreek

Citaat van: Deep Throat op zondag 26 december 2010, 10:15:15
Citaat van: bananacreek op zondag 26 december 2010, 09:20:51
Kopjes, heb er een paar gevonden maar morgen wat beters zoeken:
Hier zit volgens mij een verhaal achter........... :jajaja: :jajaja: :lachen: :tomaten: :tomaten: :horenzienzwijgen:

Juist ja,neem aan dat alles goed gaat op slot Bommelstein? Wat een prachtkast, daar zou Prins Bernard jaloers op zijn. Maar ik ga dan eerst even met mijn belastingadviseur in Tilburg overleggen of de purchase van kop- en schotels (de goede kwaliteit) van de belasting kunnen worden afgetrokken.....als die apparaten alleen door Nederlanders en Belgen worden gebruikt, je weet nooit :denk:

Digos


CitaatKopjes, heb er een paar gevonden maar morgen wat beters zoeken

Is al lang goed hoor...Bananacreek, kopjes en schoteltjes hoeft niet voor mij........drink altijd uit het fleske  :lachen:

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

robert van dijck

Bananacreek ik ken die hospitaaltoestanden in  :smiley-philippines:, vorig jaar in november een ongeval gehad in Olongapo (Subic bay) tegen een anker gezwommen (later horen zeggen zeer vuil zeewater, door de baai wordt het water niet ververst), voet helemaal open gehaald en in het plaatselijk hospitaal (vieze stal met kapotte brancards) laten hechten, dokter moest bijgelicht worden met een zaklamp (geen stroom), zeer oude infrastructuur en materiaal, resultaat: een ontsteking en nog 3 weken antibiotica moeten slikken in  :belgiesmiley:

robert

bananacreek

Heb nu wel wat betere kop en schotels gevonden dacht ik in Lee Plaza, maar in Hypermart (ook van Lee Plaza) staat het vol daarmee.









Ook "nieuwe" schoenen met mijn maat (46 -12) gevonden bij Ali Mae de dumpzaak in Dumaguete voor een flinke prijs van 1500 pesos. Nieuwe schoenen kosten ongeveer 400- ++++ pesos maar daar is mijn maatje niet bij.
Nu op de motor gebruiken? Ja was wel de bedoeling, maar zonde van die mooie schoenen.

Ze zien er nog redelijk uit dacht ik






bananacreek

#78
Paniek in het kippenhok?
Nou nee, maar wel paniek in de disco

Gisteravond (maandag) was het als normaal "reggae night" en een hoop mensen binnen waaronder een stuk of zestig die bij Lee Plazaa werken.
Veel mensen op de dansvloer en dan is het maar het probleem om ze op de dansvloer te houden want daarna gaan ze meer drinken bestellen. Later toen mijn draai er op zat zat ik vlak naast de dansvloer te kijken naar een aantal van die jonge jongens die een circel maakten op de dansvloer en waarbij er een stuk of zes jongens "breakdancing" aan het uitvoeren waren met allerlei dolle maar zeer lenige posities.Ze zijn daar zeer goed in hier. Daarbij begonnen ze elkaar uit te dagen en ik zag geld van zak tot zak gan en dat ging allemaal goed tot op het moment dat er een gast was die vroeg aan een ander om zijn handen "gevlecht" voor zich te houden (zoals je iemand helpt die op een muur wil klimmen). : :neeneenee:

Wat was daarbij de bedoeling? :denk:
De "danser" zou dan op de handen springen en de man met de gevouwen handen zou hem een zetje omhoog geven waarbij de danser een salto zou maken met een startpunt van ongever een meter boven de dansvloer en later weer op zijn voeten terecht zou komen. :ikkeniebegrijp: :jajaja:

Ok, de muziek ging op volle toeren " WE NOT SPEAK AMERCICANO" met een  boem-boem-boem beat. Toen de jongen de lucht in vloog en de salto maakte kon je als dichtbij zittende duidelijk een beat horen van boem-klap-boem-boem .

Ja inderdaad, de salto was gemaakt maar hij kwam eerst met het hoofd en rug op de keiharde tegelvloer en kwam niet meer overeind.

Paniek. De muziek speelde door, de meeste mensen stopten met dansen en plotseling waren er wel een stuk of 15 "dronken" buitenlanders en Filipijnen plotseling "doctor" geworden met allemaal hun eigen advies wat er moest gebeuren.

Ok natuurlijk werd er onmiddellijk het bevel door de management gegeven om een ambulance van het Holy Child hospitaal te bellen. Zo, ik dacht ok alles is onder controle en je kan de jongen niet van de dansvloer halen zonder professionele hulp, en daar waren alle "doctors" het blijkbaar wel mee eens.

Verdomme (sorry verdulleme),na 45 minuten nog geen ambulance, ik dacht die jongen is nu al met inwendige bloedingen (van misschien een schedelbasisfactuur), of een gebroken nek, of ruggegraad dood of verlamd minstens?

De manager kwam naar me toe en zei het volgende: " Ze nemen de telefoon niet op bij het Holy Child hospitaal".Ik zei: "Dat is echt de Filipijnen, ik ga daar morgen wat aan doen". Ze vervolgde: We hebben nu Silliman Medical ccenter gebeld maar die komen ook niet opdagen". Weer zei ik: "Welcome to the Philippines".
Uiteindelijk na meer dan een uur kwam er een ambulance van Silliman Medical Center en ze "stormden met een brancard op wielen naar binnen en moesten langs mij heen om naar de dansvloer te komen en ze zagen wel mijn handen klappen en ik zei: "Nice timing". :happy:

Toen hebben ze de jongen op het brancard gerold ZONDER EEN BRACE TE PLAATSEN OM ZIJN HOOFD EN RUGGEGRAAD IN LIJN TE HOUDEN. Ze passeerden mij en ik zag dat de jongen  met zijn hoofd onder een hoek van 45 graden lag, en zag er meer dood uit dan levend om maar zo te zeggen..  Ok, daar gingen ze... :benweg:

Vervolgens ben ik vanmorgen naar Silliman Medical center gegaan en vroeg naar de toestand van de patient omdat ook de management van de Why Not bezorgd was en tenslotte heeft zo'n incident niets met geweld te maken. Na veel uitzoeken werd aan mij medegedeeld (natuurlijk een goede verassing) dat de jongen om half twee in de morgen "bijgekomen" was en een waiver getekend had en door zijn ouders was opgehaald.....einde verhaal. :ikkeniebegrijp:
Natuurlijk was ik blij voor de knul, ...maar nu denk ik toch dat er weer een hoop "DRAMA" geweest moest zijn. Je legt daar als een dode kip op de dansvloer en brancard, en plotseling ben je geheel ok ?

Daarna naar Holy Child geweest en er daarbij achter gekomen dat ze de verkeerde telefoonnummers hadden gedraaid en dat er s'avonds om 23.00 uur alleen de telefoon van de Emergency Room wordt opgenomen en dat is een ander nummer. (2261113, voor de leden van dit forum die hier graag willen breakdansen)
Pracht werk,iemand legt daar zwaargewond en men draait het verkeerde telefoonnummmer om een ambulance te bestellen.

Ok, wat is nu de bottomline?

Terug op de ziekenhuistoestanden.

Alle plaatsen en steden hier hebben nu (als het goed zou zijn) minstens één ambulance, maar Bacong niet dacht ik.
Elk ziekenhuis in Dumaguete heeft nu minstens één ambulance.Zit de in de bergen en wordt je ziek of overhoop gestoken of geschoten dan heb je natuurlijk weinig kans om het ziekenhuis te behalen.

Maar, nu komt het:

In 2006 zag ik plotseling een zeer mooie Mercedes Benz ambulance het terrein van Holy Child Hospital opdraaien, en naderbij gekomen zag ik tot mijn uiterste verbazing dat het een wagen betrof met een Filipijnse nummerplaat en de markering van ERUF uit Cebu city maar daaronder waarempel een plaat op de bumper met het opschrift HAARLEMMERMEER, en vervolgens op de deuren
ALARM 1-1-2, DAAR RED JE LEVENS MEE.
Toen brak mijn klomp (ok met klompen op de motor? Goed idee?)
Ik heb toen een email verstuurd naar Haarlemmermeer brandweer en kwam erachter dat Mandauwe city Cebu is een ZUSTERSTAD van Haarlemmermeer. Daarbij werd "oud" mareriaal geschonken aan Mandauwe in Cebu en daarvan wilde ik graag een  vervolg maken met foto's en de opmerking dat één van die mensen uit Hofddorp een lid is op dit forum. :applaus:
Als het er over een paar dagen op dit topic staat graag even uw commentaar mijn vriend???





De Wereld kan klein zijn.

yepyep

Schandalig van die telefoonnummers die niet kloppen.

Telefoonnummers veranderen hier in de Filippijnen regelmatig en blijkbaar vindt men het niet nodig om ze aan te passen.

En dat is best om te janken ja in zo'n geval.