Foto's uit het dagelijks leven in Dumaguete city en Oriental Negros

Gestart door bananacreek, zaterdag 4 december 2010, 13:21:53

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: yepyep op dinsdag 28 december 2010, 16:11:44
Schandalig van die telefoonnummers die niet kloppen.

Telefoonnummers veranderen hier in de Filippijnen regelmatig en blijkbaar vindt men het niet nodig om ze aan te passen.

En dat is best om te janken ja in zo'n geval.



Juist ja, maar dan gebeurt het ook af en toe dat ze allemaal aan het slapen zijn maar natuurlijk ontkennen ze dat later tenzij ze betrapt worden.

Deep Throat

Citaat van: bananacreek op dinsdag 28 december 2010, 14:19:14
Heb nu wel wat betere kop en schotels gevonden dacht ik in Lee Plaza, maar in Hypermart (ook van Lee Plaza) staat het vol daarmee.
Zal ik een tipje van de sluier oplichten Willem? Over die kop en schotels?

Fail_over

Mooi neergeschreven creek.

Rijst mij de vraag.

Welke andere gemeentes hebben een zusterstad in de Phils? In BE en NL?

Is daar een lijst van?  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

callebaut

Citaat van: Fail_over op woensdag 29 december 2010, 07:45:34
Mooi neergeschreven creek.

Rijst mij de vraag.

Welke andere gemeentes hebben een zusterstad in de Phils? In BE en NL?

Is daar een lijst van?  :weetikniet:


Kortrijk heeft ook een stedenband met steden buiten Europa.

    * Filipijnen Cebu City (Filipijnen), sinds 2005     :atyourservice:

boomerang

Citaat van: Deep Throat op woensdag 29 december 2010, 05:04:23
Citaat van: bananacreek op dinsdag 28 december 2010, 14:19:14
Heb nu wel wat betere kop en schotels gevonden dacht ik in Lee Plaza, maar in Hypermart (ook van Lee Plaza) staat het vol daarmee.
Zal ik een tipje van de sluier oplichten Willem? Over die kop en schotels?

Ik zie liever de gehele sluier opgelicht. Ik zie graag het midden en beide einden   :lachen:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Deep Throat

OK, daar komt ie dan:
In NL is mijn echtgenote een deel van haar Filipijnse ingetogenheid verloren en kan inmiddels behoorlijk directe vragen stellen zoals enkele forumleden hier in Dumaguete en omgeving hebben mogen ervaren.
Toen Willy en ik met echtgenotes op de koffie/thee waren bij Willem waren er te weinig bekers/kopjes, waar mijn vrouw direct op inhaakte dat ze de volgende keer wel bekers kon meenemen, Waarop Willem (eveneens niet om opmerkingen verlegen) direct repliek gaf en een amusante discussie volgde. Vandaar dat Willem nu naarstig op zoek is naar kopjes, maar mijn vrouw zei net: Aan foto's maken heb je niets, je moet ze ook kopen.... :lachen: :lachen: :lachen:

bananacreek

Citaat van: Deep Throat op woensdag 29 december 2010, 12:34:57
OK, daar komt ie dan:
In NL is mijn echtgenote een deel van haar Filipijnse ingetogenheid verloren en kan inmiddels behoorlijk directe vragen stellen zoals enkele forumleden hier in Dumaguete en omgeving hebben mogen ervaren.
Toen Willy en ik met echtgenotes op de koffie/thee waren bij Willem waren er te weinig bekers/kopjes, waar mijn vrouw direct op inhaakte dat ze de volgende keer wel bekers kon meenemen, Waarop Willem (eveneens niet om opmerkingen verlegen) direct repliek gaf en een amusante discussie volgde. Vandaar dat Willem nu naarstig op zoek is naar kopjes, maar mijn vrouw zei net: Aan foto's maken heb je niets, je moet ze ook kopen.... :lachen: :lachen: :lachen:

Juist, precies sir Ko, en ik heb me daarmee gewoon zeer leuk vermaakt want uw echtgenote is in het geheel niet verlegen en heeft een enorme gave om de situatie grappig te laten verlopen en ik heb het aan haar te danken dat het schaamrood me niet op de kaken stond.  :jajaja: In andere woorden heeft ze een zeer goed gevoel voor humor. :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Het is mij een genoegen geweest om jullie te mogen ontvangen alhoewel ik geen goede gastheer ben omdat ik altijd voor jaren een "loner" ben geweest en ik ben te verlegen voor zulk soort situaties.(socializing). 
Ja, ik heb serieuze voornemens om iets leuk te kopen (Delfts-Blauw made in the Philippines??) maar wacht even op het antwoord van mijn belastingadviseur in Tilburg of de kosten van de aanschaf van deze "noodzakelijke" atributen dan wel-of niet aftrekbaar zijn van de inkomstenbelasting.Zo niet dan wilde ik graag een inzameling houden op dit forum  :atyourservice:



bananacreek

Nog een Ambulance uit Tanjay en gisteren ook een ander ongeluk met een ambulance in Taguig, 3 doden.
Je moest eens zien hoe die mensen hier met hun ambulances door de stad scheuren, ongelofelijk wat een macho's.






bananacreek

 :offtopic:  :offtopic:  :offtopic:

Vraagje: Ik probeerde een antwoord te geven op het topic even voorstellen van Boomerang maar dan krijg ik de vermelding

FORBIDDEN
YOU DO NOT HAVE ACCESS TO THIS PAGE
WAT NU ???????????????? :ikkeniebegrijp:

Kano

 :offtopic: Creek, daar loop ik soms ook tegenaan. Het is volgens de admin een eigenaardigheid van de forumsoftware dat soms een bepaald woord niet wordt geaccepteerd en resulteert in deze mededeling.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn