Waarom is er zoveel corruptie in de Filippijnen?

Gestart door yepyep, woensdag 14 november 2012, 11:36:51

Vorige topic - Volgende topic

Baron

 :hoedjeaf:

Waarom is er zoveel corruptie in de PH? ..............

Nu, dat is de land en volk - eigen cultuur. Denk ik.

:weetikniet:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Marinero

Nou als ik kijk naar de prijzen hier in nederland vermoed ik dat er ergens ook geld heengaat waar het niet het algemeen belang dient, om het zo maar eens te zeggen.

Waarom is Nederland eigenlijk zo corrupt?

Rich

Citaat van: Marinero op maandag 31 december 2012, 08:52:56
Nou als ik kijk naar de prijzen hier in nederland vermoed ik dat er ergens ook geld heengaat waar het niet het algemeen belang dient, om het zo maar eens te zeggen.

Waarom is Nederland eigenlijk zo corrupt?

Corruptie in NL meestal in de hogere kringen. Waarom?  Omdat men bang is om macht te verliezen.
Rich de Nederbelg.

Baron

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

louis

Waarom is Nederland zo Corrupt?

Dat is  niet zo .Want het is hier goedgekeurd, het zakken vullen, door de raad van commissarissen en bestuur.

Heb wel eens radio discusie gevolgd over de beloningen: Hoe komt dat de baas altijd kijkt naar de beloningen van zijn lagere personeel vergelijkt met die van nog lagere
nivo. Maar als hij zijn eigen beloning gaat vergelijken , altijd vergelijkt met een nivo hoger.( Wat niet altijd te vergelijken is ).

Heb ook een keer een stukje gelezen over de vorige KLM directeur, waarom moest hij zo verdienen? Hij vergelijkt zijn salaris met die van Britiche airways,Lufthanscha e.d( dat is volgens mij een heel andere klasse). Een latere commetaar van een CNV man : hij weet ook met wie hij vergelijkt, had hij dat met Air France directeur vergeleken, dan had hij wel stuk salaris moeten inleveren ( Air France is ook van andere catagori dacht ik)(dit verhaal speelt zich wel een vijf jaar terug, weet niet hoe de beloningen nu zijn van Air France.Als ik zo laatste berichten leest zal het niet veel beter zijn)

callebaut

Citaat van: louis op woensdag  2 januari 2013, 03:34:42
Waarom is Nederland zo Corrupt?

Dat is  niet zo .Want het is hier goedgekeurd, het zakken vullen, door de raad van commissarissen en bestuur.

Heb wel eens radio discusie gevolgd over de beloningen: Hoe komt dat de baas altijd kijkt naar de beloningen van zijn lagere personeel vergelijkt met die van nog lagere
nivo. Maar als hij zijn eigen beloning gaat vergelijken , altijd vergelijkt met een nivo hoger.( Wat niet altijd te vergelijken is ).

Heb ook een keer een stukje gelezen over de vorige KLM directeur, waarom moest hij zo verdienen? Hij vergelijkt zijn salaris met die van Britiche airways,Lufthanscha e.d( dat is volgens mij een heel andere klasse). Een latere commetaar van een CNV man : hij weet ook met wie hij vergelijkt, had hij dat met Air France directeur vergeleken, dan had hij wel stuk salaris moeten inleveren ( Air France is ook van andere catagori dacht ik)(dit verhaal speelt zich wel een vijf jaar terug, weet niet hoe de beloningen nu zijn van Air France.Als ik zo laatste berichten leest zal het niet veel beter zijn)

Dow Jones Nieuwsdienst  30 MEI 2012

De nieuwe Franse regering zal op de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) van Air France-KLM weigeren goedkeuring te geven voor de ontslagpremie van 400.000 euro voor voormalig CEO Pierre-Henri Gourgeon van Air France-KLM.    :lachen:

Marinero

Citaat van: callebaut op woensdag  2 januari 2013, 04:26:34
Citaat van: louis op woensdag  2 januari 2013, 03:34:42
Waarom is Nederland zo Corrupt?

Dat is  niet zo .Want het is hier goedgekeurd, het zakken vullen, door de raad van commissarissen en bestuur.

Heb wel eens radio discusie gevolgd over de beloningen: Hoe komt dat de baas altijd kijkt naar de beloningen van zijn lagere personeel vergelijkt met die van nog lagere
nivo. Maar als hij zijn eigen beloning gaat vergelijken , altijd vergelijkt met een nivo hoger.( Wat niet altijd te vergelijken is ).

Heb ook een keer een stukje gelezen over de vorige KLM directeur, waarom moest hij zo verdienen? Hij vergelijkt zijn salaris met die van Britiche airways,Lufthanscha e.d( dat is volgens mij een heel andere klasse). Een latere commetaar van een CNV man : hij weet ook met wie hij vergelijkt, had hij dat met Air France directeur vergeleken, dan had hij wel stuk salaris moeten inleveren ( Air France is ook van andere catagori dacht ik)(dit verhaal speelt zich wel een vijf jaar terug, weet niet hoe de beloningen nu zijn van Air France.Als ik zo laatste berichten leest zal het niet veel beter zijn)

Dow Jones Nieuwsdienst  30 MEI 2012

De nieuwe Franse regering zal op de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) van Air France-KLM weigeren goedkeuring te geven voor de ontslagpremie van 400.000 euro voor voormalig CEO Pierre-Henri Gourgeon van Air France-KLM.    :lachen:



Dan is nog eens wat anders dan 200 pesos meer betalen in de taxi!

vvjoris

Citaat van: callebaut op woensdag  2 januari 2013, 04:26:34
Citaat van: louis op woensdag  2 januari 2013, 03:34:42
Waarom is Nederland zo Corrupt?

Dat is  niet zo .Want het is hier goedgekeurd, het zakken vullen, door de raad van commissarissen en bestuur.

Heb wel eens radio discusie gevolgd over de beloningen: Hoe komt dat de baas altijd kijkt naar de beloningen van zijn lagere personeel vergelijkt met die van nog lagere
nivo. Maar als hij zijn eigen beloning gaat vergelijken , altijd vergelijkt met een nivo hoger.( Wat niet altijd te vergelijken is ).

Heb ook een keer een stukje gelezen over de vorige KLM directeur, waarom moest hij zo verdienen? Hij vergelijkt zijn salaris met die van Britiche airways,Lufthanscha e.d( dat is volgens mij een heel andere klasse). Een latere commetaar van een CNV man : hij weet ook met wie hij vergelijkt, had hij dat met Air France directeur vergeleken, dan had hij wel stuk salaris moeten inleveren ( Air France is ook van andere catagori dacht ik)(dit verhaal speelt zich wel een vijf jaar terug, weet niet hoe de beloningen nu zijn van Air France.Als ik zo laatste berichten leest zal het niet veel beter zijn)

Dow Jones Nieuwsdienst  30 MEI 2012

De nieuwe Franse regering zal op de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) van Air France-KLM weigeren goedkeuring te geven voor de ontslagpremie van 400.000 euro voor voormalig CEO Pierre-Henri Gourgeon van Air France-KLM.    :lachen:


Van die â,¬ 400.000 die ze besparen kunnen ze misschien die tax om rechtstreeks op NAIA te mogen vliegen betalen ....  :applaus: :applaus: :applaus:

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

basics

Citaat van: Cosyns Guy op vrijdag 28 december 2012, 22:08:19
Citaat van: Marinero op donderdag 27 december 2012, 09:48:29
In Nederland betalen we sowieso al teveel voor alles. We moeten hele volksstammen op de been houden die eigenlijk helemaal niet productief zijn. Sommige van hen hebben wel een baan, maar produceren niks, voorzien niet in een behoefte. Die mensen hebben we in alle lagen van de samenleving. Maar we krijgen er een bonnetje bij dus dan vinden we het minder erg. Maar er gaan sloten geld naar verzekeringen, fondsen, en andere reutemeteut waar je nooit meer iets van terug zal zien.

Zolang er geen wapen aan te pas komt, en we krijgen een factuur of bonnetje, dan voelen we ons veilig in Nederland. Als een of andere tamme idioot in een rammelende Filipijnse taxi twee euro meer vraagt worden we boos. Maar die vent voorziet tenminste in de behoefte mij van de ene kant van de stad naar de andere te krijgen, voor een normale prijs! al is het maar zonder gordels, want ik wil gewoon getransporteerd worden! En die taxi kun je tenminste op elke straathoek aanhouden... want in NL............... mag ... dat.... niet......

De "straatcorruptie" is gewoon een manier om aan geld te komen om te leven...reden:onderbetaald,geen werk.etc.
De corruptie hogerhand is van een heel andere orde,deze is niet om te overleven maar om zich te verrijken op de rug van anderen en dit gebeurd overal op dit kleine planeetje Aarde genoemd.
Ik spreek het niet goed maar ik kan tenminste begrijpen waarom het gebeurd,en als een taxichauffeur mij 100 peso meer aanrekend,so what...ga er niet van wakker liggen nog mij in kwaad maken of er ook maar 1 minuut slechter door slapen.Daarbij de keren dat ik daar was heeft mijn kleine pitbull ervoor gezorgd dat er niet van mij geprofiteerd werd,en ze deed dat verre van slecht... :biggrinn:  :biggrinn:


ginder zouden mensen zagen over een taxirit van een paar euro.
maar hier honderden euro s uitgeven aan taxen langs alle kanten daar protesteren ze niet tegen.
pak hier es nen taxi voor 2 euro..ge gaat nog geen 500meter gevoerd worden.

mensen vergelijken teveel denk ik.
ze denken " ah alles is daar goedkoop" en gaan ervan uit dat alles 'super' goedkoop is.
denk es na ...die mensen hebben daar weinig vergeleken met de overdreven luxe da wij hier hebben.
we hebben het hier zo goed en we zijn da zo gewoon van het hier goed te hebben da we het gewoon niet beseffen.

vergelijk eens de gelukkigheids graad van mensen hier (die alles hebben) en de mensen daar (die niks hebben ) !!

wij hebben veel teveel luxe en zijn zo verwend.
zagen en klagen doen ze hier allemaal over alles wat ze tekort komen.
terwijl ze een dak boven hun hoofd hebben en alle dagen eten hebben plus nen auto op de oprit en alle soorten digitale snufjes gsm s en laptops en weet ik veel wat..

in mijn ogen zijn niet de fillipijnen degene da arm zijn.
volgens mij zijn WIJ !! degenen da arm zijn .

bekijk ons land es door de ogen van een fillipijn. in plaats van hun land te bekijken door de ogen van een verwende european .

voila ik heb gesprookt :D

yepyep

Citaat van: basics op zaterdag  5 januari 2013, 11:43:35
ginder zouden mensen zagen over een taxirit van een paar euro.
maar hier honderden euro s uitgeven aan taxen langs alle kanten daar protesteren ze niet tegen.
pak hier es nen taxi voor 2 euro..ge gaat nog geen 500meter gevoerd worden.

mensen vergelijken teveel denk ik.
ze denken " ah alles is daar goedkoop" en gaan ervan uit dat alles 'super' goedkoop is.
denk es na ...die mensen hebben daar weinig vergeleken met de overdreven luxe da wij hier hebben.
we hebben het hier zo goed en we zijn da zo gewoon van het hier goed te hebben da we het gewoon niet beseffen.

vergelijk eens de gelukkigheids graad van mensen hier (die alles hebben) en de mensen daar (die niks hebben ) !!

wij hebben veel teveel luxe en zijn zo verwend.
zagen en klagen doen ze hier allemaal over alles wat ze tekort komen.
terwijl ze een dak boven hun hoofd hebben en alle dagen eten hebben plus nen auto op de oprit en alle soorten digitale snufjes gsm s en laptops en weet ik veel wat..

in mijn ogen zijn niet de fillipijnen degene da arm zijn.
volgens mij zijn WIJ !! degenen da arm zijn .

bekijk ons land es door de ogen van een fillipijn. in plaats van hun land te bekijken door de ogen van een verwende european .

voila ik heb gesprookt :D

Ja, goed gezien.. Armen lijken gelukkiger en hebben over het algemeen minder om zich zorgen over te maken.