Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

machtsmisbruik: vervolg

Gestart door Fonzzz, vrijdag 17 februari 2012, 01:36:08

Vorige topic - Volgende topic

Fonzzz

#10
...

Fonzzz

#11
...

josv

Citaat van: Fonzzz op vrijdag 17 februari 2012, 10:39:15
Ik hoop natuurlijk nog steeds dat de tegenstander de keutel in trekt en we volgende week gewoon kunnen starten. Laat de strijd maar een andere keer losbarsten, zonder onze betrokkenheid. Maar ik ben er bang voor dat dit ijdele hoop is...

Hoogstends dat je personeel de dupe wordt  :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Fonzzz

#13
...

Fonzzz

#14
...

Luke

@Fonzz: Ik bewonder je strijdlust om tegen de bureaucratie en corruptie te vechten. Hoop dat het goed afloopt met uw plannen. Tenslotte genereer je toch werk voor een aantal Filipinos.  :thumb:


ladgar

Citaat van: Luke op vrijdag 17 februari 2012, 11:17:48
@Fonzz: Ik bewonder je strijdlust om tegen de bureaucratie en corruptie te vechten. Hoop dat het goed afloopt met uw plannen. Tenslotte genereer je toch werk voor een aantal Filipinos.  :thumb:



Werk genereren doe je alleen maar als je iets nieuws organizeert voor bvb de export.
Hier gaat het maar om werk afpakken van filipino's en dan het laten uitvoeren door anderen , dat is een verschuiving geen creatie van werk.

Fonzzz

#17
...

Pjottr

Ik zit hier nu best wel lang en heb een ding geleerd: Nergens mee bemoeien;Vooral mensen niet te kakken zetten ook al zijn ze corrupt.Gezichtsverlies machtsverlies zijn killers. Dit is Maffia en niet een stel corrupte burocraten
De Italiaanse Mob is hier nog heilig bij.
De hele transport industrie is gebouwd op corruptie door georganiseerde maffia.Ik heb hierom heel bewust niet voor de transport business gekozen.
Ze weten wie je bent kennen je gaan en staan je vrouw en kinderen en familie. Ik probeer hier een zeer low profile leven te leiden en dat gaat tot nu toe goed
Heb bewondering voor je gevoel van rechtvaardigheid maar als je dat met je leven moet bekopen of je vrouw.
Filipijnen is een mooi land maar geen partij voor ons kano's als het om rechten gaat.
Ik hoop dat je onze waarschuwingen niet ziet als negatieve bemoeizucht.Iedereen hier gunt je een mooi leven hier maar dat heb je hier voor een groot gedeelte in eigen hand
Gr
Pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

josv

Citaat van: Fonzzz op vrijdag 17 februari 2012, 11:01:19
Citaat van: josv op vrijdag 17 februari 2012, 10:52:37
Citaat van: Fonzzz op vrijdag 17 februari 2012, 10:39:15
Ik hoop natuurlijk nog steeds dat de tegenstander de keutel in trekt en we volgende week gewoon kunnen starten. Laat de strijd maar een andere keer losbarsten, zonder onze betrokkenheid. Maar ik ben er bang voor dat dit ijdele hoop is...

Hoogstends dat je personeel de dupe wordt  :floet:

Het personeel is juist 1 van de argumenten om zelf de keutel niet in te trekken. Behalve de tien operators/collega's die aan hun maandelijkse verplichtingen moeten voldoen, wachten er 20 gezinnen al een hele tijd tot papa bij ons aan de slag kan.


Wat je met je opmerking bedoelt, kan ik trouwens niet helemaal plaatsen...

Daar bedoel ik mee dat als ze jou firma niet kunnen "pakken" jou personeel waarschijnlijk de dupe zal worden. Linksom of rechtsom, ik ben bang dat er hier klappen gaan vallen.

En beter een werkeloze papa dan een dooie papa !

Procederen is prima maar weet de grenzen. Die grens is het Supreme Court maar de baas daarvan is ook niet helemaal koosjer !! Alles daaronder is nog minder te vertrouwen !!!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....