Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filipijnse vriend / Homo

Gestart door sluys5, maandag 12 maart 2012, 09:04:01

Vorige topic - Volgende topic

koy

Hey Wesley,

Welkom op het forum, ah eindelijk ben ik niet meer de enige  :happy:

de situatie ligt voor ons dus wel enigszins anders, de meeste heterokoppels gaan in de Filipijnen trouwen en dan via "gezinsherreniging" trachten zo snel mogelijk hun bruidje naar hier te krijgen. Dit is dus uitgesloten voor ons, omdat homo's niet kunnen trouwen in de Filipijnen. Als je een huwelijk aangaat hier in België wordt dat huwelijk ook niet erkend in de PH.
Het enige wat je dus kan doen is een visum aanvragen met het oog op huwelijk in België, maar daar moet je dus wel bewijzen dat die relatie een echte relatie is en er zijn heel wat voorwaarden om aan te voldoen (zie website Belgische Ambassade in Manila).

Enfin, mijn vriend zijn visum is al 3x geweigerd, de laatste keer zouden we hem wel hebben gekregen ware het niet dat er een nieuwe wet was gestemd (bedankt NVA) dat je partner nu 21 jaar moest zijn en Marven was dus 20 jaar. Nu volgt Marven een cursus "Caregiver" of hulpverlener en dat is in  :belgiesmiley: een knelpuntberoep en daarmee zou hij vlot een werkvergunning en vervolgens een visum moeten kunnen bekomen. Je merkt het, ik praat in de voorwaardelijke zin, want je moet het altijd afwachten, maar wij geven niet op, daarvoor is onze band ondertussen veel te sterk.

Veel leesplezier nog en heb je vragen, stel ze gerust hier op het forum,

groetjes KOY
leven en laten leven...

sluys5

Hey Koy,

Je bent inderdaad niet de enige en ik denk ook niet dat we met ons 2 de enige zijn.

Je hebt precies al wat ervaring met het aanvragen van een visum, wijzelf hebben het 1 keer geprobeerd met een visum om een vriend te bezoeken maar is dan geweigerd door de angst van niet terug te komen. Alsook dat we elkaar nog maar 2 maal hadden ontmoet in de Filipijnen, goed voor om en bij de 34 dagen samen. Welke visa heb je de voorbije 3 maal aangevraagd? (toeristenvisa, visa om een vriend te ontmoeten?)

Ik ben nu volop informatie aan het verzamelen vooraleer ik op mijn 4de trip vertrek nar de Filipijnen, voor de eerste keer een volledige maand komende Juli. Het is onze bedoeling om nu de informatie te verzamelen en dan in Juli te bekijken hoe we het zullen aanpakken. Ik ben mij nu aan het verdiepen in het visum met het oog op trouwen (hetgeen je aanhaalde in je bericht), visum type C zoals ik hier vind. Er zijn toch wel enkele zaken waar ik vraagjes bij heb, heb jij dit visum reeds geprobeerd en enige ervaring met de benodigde documenten? Begint al bij wat heb je nu precies nodig voor de benodigde akte van huwelijksaangifte.

Ik ga me ook nog wat verder informeren bij de gemeente, alvast veel succes met het visa als caregiver voor Marven.

Groetjes Wesley

Baron

Citaat van: sluys5 op donderdag 15 maart 2012, 19:43:04
Hey Koy,



Je hebt precies al wat ervaring met het aanvragen van een visum, wijzelf hebben het 1 keer geprobeerd met een visum om een vriend te bezoeken maar is dan geweigerd door de angst van niet terug te komen. Alsook dat we elkaar nog maar 2 maal hadden ontmoet in de Filipijnen, goed voor om en bij de 34 dagen samen. Welke visa heb je de voorbije 3 maal aangevraagd? (toeristenvisa, visa om een vriend te ontmoeten?)

Ik ben nu volop informatie aan het verzamelen vooraleer ik op mijn 4de trip vertrek nar de Filipijnen, voor de eerste keer een volledige maand komende Juli. Het is onze bedoeling om nu de informatie te verzamelen en dan in Juli te bekijken hoe we het zullen aanpakken. Ik ben mij nu aan het verdiepen in het visum met het oog op trouwen (hetgeen je aanhaalde in je bericht), visum type C zoals ik hier vind. Er zijn toch wel enkele zaken waar ik vraagjes bij heb, heb jij dit visum reeds geprobeerd en enige ervaring met de benodigde documenten?

Groetjes Wesley

:denk:

Tjonge jonge, jongens, kent mekaar al 34 dagen, verdeelt over 2 valkanties,  en dan al trouwen!
Tja, als je al 20 bent moet je je wel haasten natuurlijk.

:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

sluys5

Citaat van: Baron op donderdag 15 maart 2012, 23:39:34
Citaat van: sluys5 op donderdag 15 maart 2012, 19:43:04
Hey Koy,



Je hebt precies al wat ervaring met het aanvragen van een visum, wijzelf hebben het 1 keer geprobeerd met een visum om een vriend te bezoeken maar is dan geweigerd door de angst van niet terug te komen. Alsook dat we elkaar nog maar 2 maal hadden ontmoet in de Filipijnen, goed voor om en bij de 34 dagen samen. Welke visa heb je de voorbije 3 maal aangevraagd? (toeristenvisa, visa om een vriend te ontmoeten?)

Ik ben nu volop informatie aan het verzamelen vooraleer ik op mijn 4de trip vertrek nar de Filipijnen, voor de eerste keer een volledige maand komende Juli. Het is onze bedoeling om nu de informatie te verzamelen en dan in Juli te bekijken hoe we het zullen aanpakken. Ik ben mij nu aan het verdiepen in het visum met het oog op trouwen (hetgeen je aanhaalde in je bericht), visum type C zoals ik hier vind. Er zijn toch wel enkele zaken waar ik vraagjes bij heb, heb jij dit visum reeds geprobeerd en enige ervaring met de benodigde documenten?

Groetjes Wesley

:denk:

Tjonge jonge, jongens, kent mekaar al 34 dagen, verdeelt over 2 valkanties,  en dan al trouwen!
Tja, als je al 20 bent moet je je wel haasten natuurlijk.

:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:




Baron ik denk dat je niet goed leest
ik ken jason al 2jaar en wij hebben nu reeds 3 vakanties met elkaar doorgebracht samen goed voor rond de 60 dagen en ja in mijn volgende vakantie van een maand tijd gaan we het hebben over trouwen. Na een relatie van 2.5 jaar, en dan reeds 4 vakanties samen. Misschien heb je er geen probleem mee om 6 jaren aan een stuk 2 maal naar ginder te vliegen maar niet alle mensen kunnen zich dat permiteren.
En met alle respect maar wie ben jij om daarover te oordelen, ik heb al veel erger gezien en gehoord.

sluys5

Was er nog bij vergeten te vermelden, natuurlijk zou ik veel liever Jason eerst ook eens naar hier laten komen maar dat schijnt ons niet gegund te zijn., trouwens voor niemand onder ons (toch bijna niemand)

sluys5

#15
Citaat

:denk:

Tjonge jonge, jongens, kent mekaar al 34 dagen, verdeelt over 2 valkanties,  en dan al trouwen!
Tja, als je al 20 bent moet je je wel haasten natuurlijk.

:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Nog een kleine extra duiding aangezien mensen het nodig achten te oordelen zonder alles te weten, het was een aanvraag voor een visa om een vriend te bezoeken 1 jaar geleden. En dit ter gelegenheid van mijn tweelingbroer zijn trouw, er was nog geen sprake van trouwen dan.

klootzakken (voorheen Jens)

 ik vind het mooi dat je er open over spreekt dat je homo bent , geld ook voor KOY ,hoe een ander er over denkt moet een ander weten , maar ik heb hier wel respect voor  :thumb:.
tsja af en toe een opmerking over jullie geaardheid, dat moet je er dan maar voor lief bij nemen , het is veel al goed bedoeld.

veel succes .



grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Baron

Citaat van: sluys5 op vrijdag 16 maart 2012, 00:25:44
Citaat van: Baron op donderdag 15 maart 2012, 23:39:34
Citaat van: sluys5 op donderdag 15 maart 2012, 19:43:04
Hey Koy,



Je hebt precies al wat ervaring met het aanvragen van een visum, wijzelf hebben het 1 keer geprobeerd met een visum om een vriend te bezoeken maar is dan geweigerd door de angst van niet terug te komen. Alsook dat we elkaar nog maar 2 maal hadden ontmoet in de Filipijnen, goed voor om en bij de 34 dagen samen. Welke visa heb je de voorbije 3 maal aangevraagd? (toeristenvisa, visa om een vriend te ontmoeten?)

Ik ben nu volop informatie aan het verzamelen vooraleer ik op mijn 4de trip vertrek nar de Filipijnen, voor de eerste keer een volledige maand komende Juli. Het is onze bedoeling om nu de informatie te verzamelen en dan in Juli te bekijken hoe we het zullen aanpakken. Ik ben mij nu aan het verdiepen in het visum met het oog op trouwen (hetgeen je aanhaalde in je bericht), visum type C zoals ik hier vind. Er zijn toch wel enkele zaken waar ik vraagjes bij heb, heb jij dit visum reeds geprobeerd en enige ervaring met de benodigde documenten?

Groetjes Wesley

:denk:


Volgens mij staat dat er wel:ik lees namelijk: alsook dat we .......... enz.

Nu blijkt het al 60 dagen te zijn. Nu, ook dat vind ik veel tekort. Is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Logisch. En dat anderen het nog bonter maken verandert niets, die zijn OOK (m.i.) fout bezig.
En omdat je niet langer bij je vriend kunt zijn, trouwen jullie na 3 -4 vakanties van tesamen 2-3 maanden. Dat is niet het leven, dat zijn korte vakanties in een roes van verliefdheid, lust en lol. (verder niks op tegen hoor!)
Ik vind dat je dan de mogelijkheod moet cree-eren om WEL langer samen te zijn. Dit is tekort, vraagt om problemen !!





Tjonge jonge, jongens, kent mekaar al 34 dagen, verdeelt over 2 valkanties,  en dan al trouwen!
Tja, als je al 20 bent moet je je wel haasten natuurlijk.

:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:




Baron ik denk dat je niet goed leest
ik ken jason al 2jaar en wij hebben nu reeds 3 vakanties met elkaar doorgebracht samen goed voor rond de 60 dagen en ja in mijn volgende vakantie van een maand tijd gaan we het hebben over trouwen. Na een relatie van 2.5 jaar, en dan reeds 4 vakanties samen. Misschien heb je er geen probleem mee om 6 jaren aan een stuk 2 maal naar ginder te vliegen maar niet alle mensen kunnen zich dat permiteren.
En met alle respect maar wie ben jij om daarover te oordelen, ik heb al veel erger gezien en gehoord.

:denk:


Volgens mij staat dat er wel:ik lees namelijk: alsook dat we .......... enz.

Nu blijkt het al 60 dagen te zijn. Nu, ook dat vind ik veel tekort. Is natuurlijk mijn persoonlijke mening, ik mag ook een mening hebben en oordelen. Logisch toch, of alleen jij?. En dat anderen het nog bonter maken verandert niets, die zijn OOK (m.i.) fout bezig.
En omdat je niet langer bij je vriend kunt zijn, trouwen jullie na 3 -4 vakanties van tesamen 2-3 maanden. Dat is niet het leven, dat zijn korte vakanties in een roes van verliefdheid, lust en lol. (verder niks op tegen hoor!)
Ik vind dat je dan de mogelijkheid moet cree-eren om WEL langer samen te zijn. Dit is tekort, vraagt om problemen !!
En waar een wil is, is een weg. Ook om langer samen zijn te realiseren. Ik kan daar verder niet op ingaan omdat ik de situaties en jullie verder niet ken.

Verder: dat het jou, mij, ons, zo goed als onmogelijk wordt gemaakt door onze fijne regeringen om onze evt. echtgenoot goed te leren kennen geef ik je groot gelijk. Er zou een 2 jaren visum moeten komen met de verplichting er aan vast dat de bezoeker terug gaat , en waarbij je de bezoeker aan de "uitnodiger" koppelt.


Relatie gedaan, doorgeven aan regering en terug die "gast".  En na die 2 jaar pas de mogelijkheid een MVV aan te vragen.

Ik meen het alleen maar goed met iedereeen, ook met jullie.

:daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

sluys5

Citaat van: Baron op zondag 18 maart 2012, 01:44:20

:denk:


Volgens mij staat dat er wel:ik lees namelijk: alsook dat we .......... enz.

Nu blijkt het al 60 dagen te zijn. Nu, ook dat vind ik veel tekort. Is natuurlijk mijn persoonlijke mening, ik mag ook een mening hebben en oordelen. Logisch toch, of alleen jij?. En dat anderen het nog bonter maken verandert niets, die zijn OOK (m.i.) fout bezig.
En omdat je niet langer bij je vriend kunt zijn, trouwen jullie na 3 -4 vakanties van tesamen 2-3 maanden. Dat is niet het leven, dat zijn korte vakanties in een roes van verliefdheid, lust en lol. (verder niks op tegen hoor!)
Ik vind dat je dan de mogelijkheid moet cree-eren om WEL langer samen te zijn. Dit is tekort, vraagt om problemen !!
En waar een wil is, is een weg. Ook om langer samen zijn te realiseren. Ik kan daar verder niet op ingaan omdat ik de situaties en jullie verder niet ken.

Verder: dat het jou, mij, ons, zo goed als onmogelijk wordt gemaakt door onze fijne regeringen om onze evt. echtgenoot goed te leren kennen geef ik je groot gelijk. Er zou een 2 jaren visum moeten komen met de verplichting er aan vast dat de bezoeker terug gaat , en waarbij je de bezoeker aan de "uitnodiger" koppelt.


Relatie gedaan, doorgeven aan regering en terug die "gast".  En na die 2 jaar pas de mogelijkheid een MVV aan te vragen.

Ik meen het alleen maar goed met iedereeen, ook met jullie.

:daag: :daag:

Natuurlijk mag je en mening hebben en je eigen oordeel. Ik had enkel een kleine moeilijkheid met de ondertoon van je berichtje, met wat je nu schrijft heb ik absoluut geen probleem omdat ik je voor 90% gelijk geef. Zou nogal een wereld zijn als iedereen hetzelfde zou denken

Waar een wil is, is een weg is eenvoudig uitgedrukt maar zeker het onderzoeken waard

Voorstel visum lijkt mij een schitterend idee, nog geen politieke ambities??????


Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Wij baronnen en zo, dus van adel, staan boven politiek. Dat verandert met de dag en de windrichting, daar doen wij niet aan mee.  :haha:

Mijn nieuwe "wetsvoorstel" is gewoon het gevolg van (m.i.) logisch redeneren.
Een ander gevolg is dat ik vind dat na enkele vakanties hetv te vroeg is om te trouwen. Zeker als dat eigenlijk uit "nood" wordt ingegeven omdat er geen andere mogelijkheid is samen te zijn.

Nogmaals ik ken jullie (en jullie karakters, kennis, opleiding, financien, evt. werkgevers enz.) niet maar ik zou echt zoeken naar een andere oplossing dan meteen te trouwen.

Als julie willen mededelen hoe de situatie is zouden wij (andere forumleden) met jullie mee kunnen denken. Wie weet wat daar nog uit rolt.

:daag: :daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).