Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filipijnse vriend / Homo

Gestart door sluys5, maandag 12 maart 2012, 09:04:01

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Als ik het juist heb dien je om te kunnen trouwen in belgie minimaal 45 dagen bij elkaar geweest te zijn.
Wellicht te kort maar zo nauw nemen ze het daar dus ook  allemaal niet en de meeste regels (beslissingen)hebben maar 1 doel en dat is "stay out".

En zo zijn die europese regeringen dan weer schijnheiliger dan de paus. Men mag immers niet dicrimineren maar ze doen het lekker toch.

Suc6
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Citaat van: Baron op zondag 18 maart 2012, 23:44:33

Een ander gevolg is dat ik vind dat na enkele vakanties hetv te vroeg is om te trouwen. (___)

Nogmaals ik ken jullie (en jullie karakters, kennis, opleiding, financien, evt. werkgevers enz.) niet maar ik zou echt zoeken naar een andere oplossing dan meteen te trouwen.


Ik ben ook nog maar 2 keer geweest, en toch zijn we vast van plan te trouwen. Wij chatten elke dag minimaal een uur, en het gaat niet (altijd) over koetjes en kalfjes, ik heb het gevoel dat ik Janice al jaren ken (dat is ook zo, maar dan of afstand), en elke dag voelen we ons meer verbonden. Frequent zeggen we tegen mekaar 'dit moeten we person-to-person bespreken' maar door de immense moeilijkheden om een visum vast te krijgen is het niet mogelijk haar enkele maanden naar hier te laten komen, en ik kan ook niet constant op en af vliegen, dat is wat te duur, en er moet ook nog gewerkt worden...

Het moet dan maar, het 'risico' nemen om te trouwen zonder dat je veel fysiek bij mekaar geweest bent. Het wetsvoorstel van Baron zou een hele verbetering zijn, maar niet haalbaar met de mensen die nu aan het bewind zijn, vrees ik....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


En waarom zal dat voorlopig er niet in zitten, zo een relatie-uitprobeer visum? Omdat dat natuurlijk ook weer een mogelijkheid geeft tot misbruik. Maar dan moet je je hard opstellen en inbouwen dat misbruik niet / nauwelijks mogelijk zal zijn. En hard aangepakt zal worden.
De wetgever zou er toch (strenge) voorwaarden aan kunnen verbinden.

En daar gaat het mis. Niemand durft hard op te treden tegen misbruiken (dus op alle gebieden incl. banken, corruptie, misbruik van voorkennis enz.) en zonder strenge regels en sancties bij overtreding. En daarom komt er zo een relatie-uitprobeer visum er niet. Zo is mijn gedachte.

:denk: :denk: :denk:
ps. wat zou men liever hebben: zoals nu of een nieuw 2 jarig (of 3) visum met bv. inplanting van zendertje in de persoon (zijn tegenwoordig nog maar heel klein en kan zo in de bil geschoten worden. Wij overwegen het bij onze moeder te doen want die loopt ook de hele tijd weg).
:crazy: :atyourservice: :lachen:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Nardus

Hoi Wesley,

leuk dat je hier ook bent. Ik ben al lange tijd (bijna een jaar!?) niet op dit forum geweest en ik heb ook een vriend in de Filipijnen van 26. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik nu regelmatig naar Manila kan reizen en daar een aantal weken kan werken (aan de keukentafel), dank aan een flexibele baas. De eerste twee jaar van onze relatie was ook een soort van vakantie aangelegenheid, maar ook wij hadden een sterke band en dagelijks contact (skype, mail, sms, telefoon) waarvan de kracht nogal eens onderschat wordt. Hoewel geen trouwplannen, wel bij elkaar voor dit leven. Ik had al contact met Koy, het zou leuk zijn ook verder met jou contact te hebben en ervaringen/informatie uit te wisselen,

groet,
Nardus


vvjoris

Citaat van: Baron op maandag 19 maart 2012, 23:26:51
:hoedjeaf: :hoedjeaf:


En waarom zal dat voorlopig er niet in zitten, zo een relatie-uitprobeer visum? Omdat dat natuurlijk ook weer een mogelijkheid geeft tot misbruik. Maar dan moet je je hard opstellen en inbouwen dat misbruik niet / nauwelijks mogelijk zal zijn. En hard aangepakt zal worden.
De wetgever zou er toch (strenge) voorwaarden aan kunnen verbinden.

En daar gaat het mis. Niemand durft hard op te treden tegen misbruiken (dus op alle gebieden incl. banken, corruptie, misbruik van voorkennis enz.) en zonder strenge regels en sancties bij overtreding. En daarom komt er zo een relatie-uitprobeer visum er niet. Zo is mijn gedachte.

:denk: :denk: :denk:
ps. wat zou men liever hebben: zoals nu of een nieuw 2 jarig (of 3) visum met bv. inplanting van zendertje in de persoon (zijn tegenwoordig nog maar heel klein en kan zo in de bil geschoten worden. Wij overwegen het bij onze moeder te doen want die loopt ook de hele tijd weg).
:crazy: :atyourservice: :lachen:
Wat mij betreft zou er dat zeker mogen komen, een 1-jaar relatie-visum, met 'land uit garantie' als er musbruik is. Helaas strookt dat niet met de huidige wetgeving, als je 6 maand samenwoont, krijgt DVZ de samenwoner al het land niet meer uit, schijnt het...
De implantaat-optie is dan weer in strijd met de privacy-wetgevening, vrees ik
Waarom niet net hetzelfde doen als in  :smiley-philippines:? Geen probleem voor 21-dagen visum, verlengbaar tot 59 dagen, met registratie van binnen en buitengaan aan de grens....termijn verstreken enniet buiten gegaan, opsporen en terugsturen, op kosten van de borgsteller (zoals je nu dus een borgstelling moet tekenen als je iemand uit  :smiley-philippines: naar  :belgiesmiley: haalt....)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Herbie


Wat mij betreft zou er dat zeker mogen komen, een 1-jaar relatie-visum, met 'land uit garantie' als er musbruik is. Helaas strookt dat niet met de huidige wetgeving, als je 6 maand samenwoont, krijgt DVZ de samenwoner al het land niet meer uit, schijnt het...
De implantaat-optie is dan weer in strijd met de privacy-wetgevening, vrees ik
Waarom niet net hetzelfde doen als in  :smiley-philippines:? Geen probleem voor 21-dagen visum, verlengbaar tot 59 dagen, met registratie van binnen en buitengaan aan de grens....termijn verstreken enniet buiten gegaan, opsporen en terugsturen, op kosten van de borgsteller (zoals je nu dus een borgstelling moet tekenen als je iemand uit  :smiley-philippines: naar  :belgiesmiley: haalt....)
[/quote]

Daar ben ik het volledig mee eens waarom moet je anders een papier hebben uit het stadhuis. Je tekent er voor dat je borg staat en toch lullen ze er over. Ik weet ook dat er vroeger veel problemen mee waren, en nu nog. Zoals de statistieken zijn. Loopt een gemiddeld huwelijk op de klippen na 7 jaar. zelf met Belgische koppels na 6 jaar. Zo blijft madam hier en moet iedere Belgische belasting betaler er voor boeten. Dus voor mijn part onmiddelijk terug sturen zonder rond de pot te draaien zoals ze nu doen. Zoals die marokanen niet niet meer willen eten, dat is hun probleem, ik weet niet of ze nog leven nu hopelijk niet, kosten gespaart. dit is  :offtopic: maar zo heb ik het toch maar eens mijn gedacht gezegt. Het is al moeilijk voor ons om een vrouw te laten komen. Zo zal het voor koy en wesley nog moeilijker zijn denk ik. Veel succes in alle geval en voor mij ook  :jajaja:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

kristof19

Citaat van: Herbie op maandag  2 april 2012, 09:53:03

Wat mij betreft zou er dat zeker mogen komen, een 1-jaar relatie-visum, met 'land uit garantie' als er musbruik is. Helaas strookt dat niet met de huidige wetgeving, als je 6 maand samenwoont, krijgt DVZ de samenwoner al het land niet meer uit, schijnt het...
De implantaat-optie is dan weer in strijd met de privacy-wetgevening, vrees ik
Waarom niet net hetzelfde doen als in  :smiley-philippines:? Geen probleem voor 21-dagen visum, verlengbaar tot 59 dagen, met registratie van binnen en buitengaan aan de grens....termijn verstreken enniet buiten gegaan, opsporen en terugsturen, op kosten van de borgsteller (zoals je nu dus een borgstelling moet tekenen als je iemand uit  :smiley-philippines: naar  :belgiesmiley: haalt....)


Daar ben ik het volledig mee eens waarom moet je anders een papier hebben uit het stadhuis. Je tekent er voor dat je borg staat en toch lullen ze er over. Ik weet ook dat er vroeger veel problemen mee waren, en nu nog. Zoals de statistieken zijn. Loopt een gemiddeld huwelijk op de klippen na 7 jaar. zelf met Belgische koppels na 6 jaar. Zo blijft madam hier en moet iedere Belgische belasting betaler er voor boeten. Dus voor mijn part onmiddelijk terug sturen zonder rond de pot te draaien zoals ze nu doen. Zoals die marokanen niet niet meer willen eten, dat is hun probleem, ik weet niet of ze nog leven nu hopelijk niet, kosten gespaart. dit is  :offtopic: maar zo heb ik het toch maar eens mijn gedacht gezegt. Het is al moeilijk voor ons om een vrouw te laten komen. Zo zal het voor koy en wesley nog moeilijker zijn denk ik. Veel succes in alle geval en voor mij ook  :jajaja:

Dus als Madam dagelijks afgetroefd wordt en uiteindelijk de scheiding aanvraagt, dient ze ook onmiddellijk het land uitgezet te worden?
Of wanneer Mijnheer een jonger of mooier poppetje gevonden heeft en zelf de scheiding aanvraagt, dient Madam ook maar uitgezet te worden?

:mauer: :stomstomstom:

vvjoris

Citaat van: kristof19 op maandag  2 april 2012, 17:39:37
Citaat van: Herbie op maandag  2 april 2012, 09:53:03
Zoals de statistieken zijn. Loopt een gemiddeld huwelijk op de klippen na 7 jaar. zelf met Belgische koppels na 6 jaar. Zo blijft madam hier en moet iedere Belgische belasting betaler er voor boeten.
Er is een verschil tussen iemand laten afkomen om ene relatie op te bouwen, en een relatie die misloopt....
Je kan toch moeilijk een :smiley-philippines: voortdurend onder het zwaard van Damocles houden; "de eerstevolgende 100 jaar mooi zijn, zwijgen en braaf zijn, of je gaat terug...." Al dan niet slaan of groen blaadje zoeken door de  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: man zou hem dan vrij staan.....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

jajest

waarom gaan de meesten van jullie ervan uit dat het de man is die oorzaak zou zijn van het mislopen van de relatie? (slaan... scheiden omwille van jonger poppetje...) Mijn God.. wat een gedachten!

Ik heb recent een geval gezien van een jongere zuster van een filipina die gekoppeld werd aan een jonge gast alhier... eens hier aangekomen liet ze hem na één (1) maand zitten omdat "ze zich niet kon vinden in hun relatie"...

als dat geen misbruik is met voorbedachte rade dan weet ik het ook niet meer.


marc

Herbie

Citaat van: jajest op maandag  2 april 2012, 22:50:21
waarom gaan de meesten van jullie ervan uit dat het de man is die oorzaak zou zijn van het mislopen van de relatie? (slaan... scheiden omwille van jonger poppetje...) Mijn God.. wat een gedachten!

Ik heb recent een geval gezien van een jongere zuster van een filipina die gekoppeld werd aan een jonge gast alhier... eens hier aangekomen liet ze hem na één (1) maand zitten omdat "ze zich niet kon vinden in hun relatie"...

als dat geen misbruik is met voorbedachte rade dan weet ik het ook niet meer.


marc


Ja dat is misbruik en geen misbruik, zoals velen hier gaan eens op reis naar de Filipijnen, vinden zoals gezegt word een mooi poppeken en trouwen onmiddelijk. Ze kennen elkaar pas enkele dagen, maanden, jaren, maar  zijn nog maar 30 dagen samen geweest. Leer elkaar eens goed kennen want samen wonen is niet het zelfde of vakantie hebben. Madam of meneer moet wel naar het koude België komen, gaan ze het kunnen aanpassen? Familie missen? En zo veel meer missen, nieuwe omgeving en bla bla. Zo waar dit topic overgaat Koy kent zijn vriend al veel langer en Wesley spreekt onmiddelijk van trouwen, ieder zijn keuze maar niet de idiaal vindt ik.
Want de jongen of het meisje weet niet beter, zijn jong en onervaren.

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.