Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filipijnse vriend / Homo

Gestart door sluys5, maandag 12 maart 2012, 09:04:01

Vorige topic - Volgende topic

sluys5

Citaat van: Herbie op dinsdag  3 april 2012, 10:15:53
Citaat van: jajest op maandag  2 april 2012, 22:50:21
waarom gaan de meesten van jullie ervan uit dat het de man is die oorzaak zou zijn van het mislopen van de relatie? (slaan... scheiden omwille van jonger poppetje...) Mijn God.. wat een gedachten!

Ik heb recent een geval gezien van een jongere zuster van een filipina die gekoppeld werd aan een jonge gast alhier... eens hier aangekomen liet ze hem na één (1) maand zitten omdat "ze zich niet kon vinden in hun relatie"...

als dat geen misbruik is met voorbedachte rade dan weet ik het ook niet meer.


marc


Ja dat is misbruik en geen misbruik, zoals velen hier gaan eens op reis naar de Filipijnen, vinden zoals gezegt word een mooi poppeken en trouwen onmiddelijk. Ze kennen elkaar pas enkele dagen, maanden, jaren, maar  zijn nog maar 30 dagen samen geweest. Leer elkaar eens goed kennen want samen wonen is niet het zelfde of vakantie hebben. Madam of meneer moet wel naar het koude België komen, gaan ze het kunnen aanpassen? Familie missen? En zo veel meer missen, nieuwe omgeving en bla bla. Zo waar dit topic overgaat Koy kent zijn vriend al veel langer en Wesley spreekt onmiddelijk van trouwen, ieder zijn keuze maar niet de idiaal vindt ik.
Want de jongen of het meisje weet niet beter, zijn jong en onervaren.



Ik wil hier absoluut geen polemiek starten maar wil toch het een en ander duidelijk stellen.

Ja, slecht een 60 dagen samen doorgebracht hebben is te weinig om goed te zijn. Binnenkort zijn het er 88 maar dat is nog altijd te weinig om goed te zijn.

Even tussendoor ja Koy kent zijn vriend 6 maanden tot een jaar langer dan mij (véél langer hé, ik ken mijn vriend van oktober 2009). Ik heb inderdaad gesproken over trouwen maar heb het geluk dat er mensen zijn waarmee ik ondertussen a persoonlijk contact had die andere mogelijkheden naar voor brengen die zeker het proberen waard zijn. Het ideale zou zijn om een manier te vinden om te kunnen samenwonen voor 1 of 2 jaar.

Slotconclusie, ik weet dat het niet ideaal is. Ik ben enkel op zoek naar mogelijkheden om samen te zijn.

Herbie

Slotconclusie, ik weet dat het niet ideaal is. Ik ben enkel op zoek naar mogelijkheden om samen te zijn.

Iedereen is opzoek naar goeie mogelijkheden om samen te zijn.

Veel sterkte
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Nardus

Ik hou gewoon van mijn vriend en na een week waren we er uit dat dat voor wat ons betreft voor altijd zou zijn. Ik heb verder geen studie van een wetboek gemaakt om hem te vertellen dat we na xx dagen/weken/jaren echt een 'erkend' koppel zijn, rijp voor een trouwerij! Ik ken zat mensen die na 20, 30 jaar scheiden, dus wat zegt trouwen nu helemaal?

In ons geval is het probleem hereniging en dan is trouwen gewoon een mogelijkheid in de wet om bij elkaar te leven, iets wat nu buitengewoon moeilijk ligt (zie Koy, Wesley). Ik ben op dit moment in de gelukkige omstandigheid dat ik zo ongeveer maand op maand af in Manila kan zijn bij mijn vriend. Hoe dat er op de langere termijn uitziet weet ik niet - het is nu eenmaal makkelijker om in Filipijnen te wonen voor een Europeaan, dan voor een Filipino in Europa. Voorlopig leef ik in het moment en dat bevalt voorlopig prima. Als ik later zou moeten trouwen om samen in Nederland te kunnen wonen, dan is dat voor mij niet meer dan een administratieve handeling bij de gemeente (en een flink feest om het geluk en de nieuwe woonplaats te vieren, dat wel natuurlijk!)



koy

Hallo heren, Koy hier om jullie te melden dat op 2 mei 2012 Marven en ik reeds 3 jaar in relatie zijn met elkaar. Is dat een lange tijd, zeker, maar onze relatie staat er nog steeds, terwijl veel homo-relaties in B en NL het zelfs zo lang niet uithouden. Uiteindelijk zullen we erin slagen en komt Marven naar België, daar geloven we allebei in. Ik weet wel dat je relatie er enkel sterker bij wordt en het verlangen om samen te zijn, bindt ze te samen en nadien zal je wel 2x nadenken om bij de kleinste ruzie of geschil uiteen te gaan. Dan zullen wij terugdenken aan de struggle zie me moesten opbrengen om uiteindelijk samen te zijn. Ondertussen is Marven ook heel wat volwassener geworden en waardeert hij wat ik voor hem allemaal doe. Hij geeft anderzijds evenveel aan mij want hij offert zijn mooiste jaren (18j > 21j) op aan wachten op mij. Eens er een klik is in je relatie en het vertrouwen is er, dan kan je voor jaren verder. Natuurlijk verlangen we meer en meer om gewoon samen te zijn en de normale dingen te doen die elk ander koppel doet.

Veel mensen hebben me ondertussen bedankt voor mijn optreden in "Exotische Liefde" en na al de commentaar hier ben ik blij dat ik een aantal reacties heb gekregen van gay jongens die door mijn optreden, de zaak beter met hun ouders konden bespreken. Ik was me er niet van bewust, maar meer mensen als ik dacht hebben positief gereageerd op mijn deelname.

Enfin, zo dat was het weer even...
groetjes, Koy
leven en laten leven...

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Al 3 jaren, tis me wat. Pas na het beruchte zevende jaar kun je wat zeggen, conclusies trekken.
Wij zijn als hetero koppel nu bijna 10 jaar samen en dan wel iedere dag, dag in en uit.
En zelfs nu haasten wij ons niet voor het boterbriefje. dat heeft toch geen invloed op het wel of niet boteren tussen 2 mensen.

Overigens heb ik vaker gehoord dat het bij homo paren zelfs nog moeilijker zou zijn dan bij hetero's om echt lang (10-25 jaar en zo) bij elkaar te blijven.
Reden zou zijn dat er de bindende factor van gezamenlijke kinderen niet is. Bij een ruzie vertrek je sneller alleen als met 2-3-4 kinderen. Dan geef je de relatie gewoon toch sneller nog een "laatste" kans.
Ook legde mij een homo erotische kennis uit dat je met het sexuele zit. een man (homo of hetero maakt hier niks uit) heeft sterkere seksuele driften dan een vrouw. Dus bij 2 mannen samen zal eventueel sneller het euvel ontrouw / vreemdgaan optreden, bedreigend dus voor een vaste lange relatie.
Ik vroeg hem hoezo hij (zijnde homo) dat meende te weten dat vrouwen minder (sterke) seksuele driften hebben maar daaop had ie toch geen duidelijk antwoord.

In ieder geval denk aan het spreekwoord: trouw niet voor je 40 bent en alle geheimen van het leven kent.


:daag: :daag: :daag:
ps. ik heb dat programma niet gezien, word er dus oook niet door be-invloed.
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

koy

@Baron

Amaai gij verstaat de homo's en hun wereld goed...  :applaus:

leven en laten leven...

boldy

dat komt omdat ie er 1 is . hij zit alleen nog opgesloten in zijn kast  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

westhoek

Citaat van: koy op zaterdag  7 april 2012, 13:22:18
@Baron

Amaai gij verstaat de homo's en hun wereld goed...  :applaus:


Ik denk niet dat jij Baron de les moet spellen Koy, hij maakt hier een sterke analyse.

Cosyns Guy

Citaat van: westhoek op zaterdag  7 april 2012, 15:38:32
Citaat van: koy op zaterdag  7 april 2012, 13:22:18
@Baron

Amaai gij verstaat de homo's en hun wereld goed...  :applaus:


Ik denk niet dat jij Baron de les moet spellen Koy, hij maakt hier een sterke analyse.

Denk eerder dat Baron ons de les min of meer probeerd te spellen,ben zelf slechts 2 maal in de Filipijnen geweest en de tweede maal gehuwd in de Filipijnen
En neen,ik ben niet gehuwd met een jonge poppetje maar met een vrouw die toen 36 jaar was en ik was er 51 en de reden dat men elkaar goed moet kennen kan ik mee akkoord gaan maar zoals iemand hier schreef kan niet iedereen 2 of meer malen per jaar effe vliegen naar de Filipijnen.
En dan is trouwen helaas de enige mogelijkheid om bij elkaar te zijn met de huidige wetgeving.
Laat iedereen doen wat hij wil doen,trouwen,3 maal per jaar gedurende 7 jaar over en weer vliegen ,noem maar op.Het is hun leven en wij weten niet hoe hun relatie loopt of draait,enkel wat de leden hier mede delen.
Goede raad is altijd welkom maar eerlijk het toontje...amaai hebben elkaar maar 2 maal ontmoet en huwen al...heb ik het ook moeilijk mee en ja bij mij was het zelfs geen 25 dagen tesamen toen  we huwden en na 4 jaar zijn we nog altijd tesamen en gelukkig ,dus een relatie,gehuwd of niet is en blijft altijd een gok en eerlijk,kent men elkaar ooit voor de honderd percent ? Zekerheid is er nooit voor de volle pot mijn gedacht.
Dus sluys5,ik hoop dat alles goed komt voor jou en je partner en dat je nog heel veel jaren gelukkiig tesamen mag zijn met je vriend of toekomstige echtgenoot.

sluys5

Citaat van: Cosyns Guy op zondag  8 april 2012, 00:05:07
Citaat van: westhoek op zaterdag  7 april 2012, 15:38:32
Citaat van: koy op zaterdag  7 april 2012, 13:22:18
@Baron

Amaai gij verstaat de homo's en hun wereld goed...  :applaus:


Ik denk niet dat jij Baron de les moet spellen Koy, hij maakt hier een sterke analyse.

Denk eerder dat Baron ons de les min of meer probeerd te spellen,ben zelf slechts 2 maal in de Filipijnen geweest en de tweede maal gehuwd in de Filipijnen
En neen,ik ben niet gehuwd met een jonge poppetje maar met een vrouw die toen 36 jaar was en ik was er 51 en de reden dat men elkaar goed moet kennen kan ik mee akkoord gaan maar zoals iemand hier schreef kan niet iedereen 2 of meer malen per jaar effe vliegen naar de Filipijnen.
En dan is trouwen helaas de enige mogelijkheid om bij elkaar te zijn met de huidige wetgeving.
Laat iedereen doen wat hij wil doen,trouwen,3 maal per jaar gedurende 7 jaar over en weer vliegen ,noem maar op.Het is hun leven en wij weten niet hoe hun relatie loopt of draait,enkel wat de leden hier mede delen.
Goede raad is altijd welkom maar eerlijk het toontje...amaai hebben elkaar maar 2 maal ontmoet en huwen al...heb ik het ook moeilijk mee en ja bij mij was het zelfs geen 25 dagen tesamen toen  we huwden en na 4 jaar zijn we nog altijd tesamen en gelukkig ,dus een relatie,gehuwd of niet is en blijft altijd een gok en eerlijk,kent men elkaar ooit voor de honderd percent ? Zekerheid is er nooit voor de volle pot mijn gedacht.
Dus sluys5,ik hoop dat alles goed komt voor jou en je partner en dat je nog heel veel jaren gelukkiig tesamen mag zijn met je vriend of toekomstige echtgenoot.


@ Guy

Alvast bedankt voor je berichtje, eens iets positiefs lezen doet deugd. Ik wens je alvast nog vele gelukkige jaren met je vrouw.