Welke airlines bieden de meeste beenruimte

Gestart door ganda, zondag 16 december 2012, 20:42:33

Vorige topic - Volgende topic

ganda


Voldoende beenruimte maakt een hemelsbreed verschil tijdens een langeafstandsvlucht. Als je een ware martelgang wil vermijden en fris als een hoentje op je bestemming wil toekomen, raadpleeg je best eens onderstaande lijstjes.
Uit gezamelijk onderzoek van Business Traveller Magazine en Seatplans.com is immers gebleken dat heel wat vliegtuigmaatschappijen de afgelopen jaren de beenruimte flink hebben ingeperkt in economy. Zo kunnen er immers meer zitjes in het vliegtuig en kan de airline meer winst maken. De beenruimte hangt ook af van het type toestel waarmee gevlogen wordt.

Maar naast beenruimte is ook de breedte van de stoel erg belangrijk. Soms kan je immers comfortabeler vliegen als de stoel breder is ondanks het verlies aan beenruimte.

Het hoeft niet te verbazen dat je het slechtst bedeeld bent bij lagekostmaatschappijen zoals Easyjet, Air Berlin en Ryanair. Maar ook bijvoorbeeld Iberia scoort slecht. Als vliegtuigpassagier ben je een pak beter af bij onder meer Cathay Pacific en Singapore Airlines.

Het onderzoek nam 32 maatschappijen onder de loep. Een overzicht van de beste en slechtste airlines wat betreft beenruimte.

De airlines met meeste beenruimte in economy
Ranking   Airline   Beenruimte
1.   Cathai Pacific   81 cm
1.   Singapore Airlines   81 cm
3.   ANA   van 78 tot 96 cm
4.   Korean Air   van 78 tot 90 cm
4.   Etihad Airways   van 78 tot 90 cm
6.   Thai Airways   van 78 tot 86 cm
6.   Japan Airlines   van 78 tot 86 cm
6.   Emirates   van 78 tot 86 cm
9.   American Airlines   van 78 tot 84 cm
10.   Kenya Airways   van 78 tot 81 cm
10.   United Airlines   van 78 tot 81 cm
10.   Virgin Atlantic   van 78 tot 81 cm
13.   KLM   78 cm
14.   Qatar Airways   van 76 tot 91 cm
15.   ANZ   van 76 tot 90 cm

De airlines met minste beenruimte in economy

Ranking   Airline   Beenruimte
32.   Iberia   van 71 tot 81 cm
31.   EasyJet   73 cm
30.   Air Berlin   van 73 tot 76 cm
28.   Air France   van 73 tot 81 cm
28.   TAM   van 73 tot 81 cm
26.   Finnair   van 73 tot 84 cm
26.   Jet Airways   van 73 tot 84 cm
25.   Turkish Airlines   van 73 tot 86 cm
24.   Ryanair   76 cm
21.   Luftansa   van 76 cm tot 79 cm
21.   Qantas   van 76 cm tot 79 cm
21.   British Airways   van 76 cm tot 79 cm
20.   Swiss   van 76 cm tot 81 cm
19.   Delta Airlines   van 76 cm tot 84 cm
16.   Oman Air   van 76 cm tot 86 cm
16.   Malaysia Airlines   van 76 cm tot 86 cm
16.   Air Canada   van 76 cm tot 86 cm


Bron HLN 8 nov 2012


innka3


vvjoris

Het hangt toch van het toestel af?

Wat Qantas betreft klopt het zeker niet! Ik kon gewooon mijn benen strekken!!!! Het was wel een Airbus a380.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

opinie

Asiana heeft een goede beenruimte. Ik had zelf extra ruimte!

Qatar was een ander verhaal. De passagier voor me kloeg tegen de stewardess: "My seat doesn't go back!". Ze komt naar mij en zegt: "The mister would like to put his seat back!" Ik wijs naar de niet-bestaande ruimte tussen zijn stoel en mijn benen en zeg: "How would you like to fix that?" Ze gaat terug naar de andere passagier en zegt: "The mister behind you has leg problem." Probleem opgelost volgens haar. Ze kon ook vragen of een passagier achter me wou wisselen gezien dat meestal  :smiley-philippines: waren (kotere benen) en die rij een dwarsgang had i.v.m. de nooduitgang boven de vleugels.

Cebu Pacific: nog erger! Gewoon geklemd zitten met je benen. De gordel was alleen om erge verticale bewegingen te remmen bij een crash.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

janvanderijt

heb de laatste keer met china soutern gevlogen heb nog nooit zoveel beenruimte gehad als daar :applaus:

Pinocchio

Op de website van SeatGuru vindt je alle informatie, inbegrepen beenruimte.

Lorre

#6
Citaat van: opinie op zaterdag  2 februari 2013, 00:58:57Qatar was een ander verhaal.

Met welk type vliegtuig vloog je, want de minimum beenruimte bij Qatar is 32 inch.


Citaat van: janvanderijt op zaterdag  5 april 2014, 07:25:48heb de laatste keer met china soutern gevlogen heb nog nooit zoveel beenruimte gehad als daar :applaus:

Vliegen zij niet met hele oude kisten?