moeten Filipijnse schooldiploma's & werk credentials ook gelegaliseerd worden?

Gestart door PHwaarde, zondag 2 februari 2014, 20:16:36

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Moeten Filipijnse schooldiploma's & werk credentials ook gelegaliseerd worden door DFA & de Nederlandse ambassade Manila alvorens ze in Nederland gebruikt kunnen worden om opleidingsniveau & werkervaring te kunnen aantonen?

Amice

nee, ze moet die gewoon meenemen naar  :nederlandsevlag: en daar worden ze door  Nuffic hergewaardeerd naar het overeenkomstig  :nederlandsevlag: opleidingsniveau.

Dat kun je zelf doen of het via DUO laten regelen, vroeger deed de gemeente dat ook maar dat is veranderd dacht ik.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PHwaarde

Citaat van: Amice op zondag  2 februari 2014, 20:31:07
nee, ze moet die gewoon meenemen naar  :nederlandsevlag: en daar worden ze door  Nuffic hergewaardeerd naar het overeenkomstig  :nederlandsevlag: opleidingsniveau.

Dat kun je zelf doen of het via DUO laten regelen, vroeger deed de gemeente dat ook maar dat is veranderd dacht ik.

Dat dacht ik zelf ook, maar de Nederlandse ambassade in Manila beweert nu dat deze ook gelegaliseerd moeten worden.

Amice

Kan veranderd zijn maar ik vraag me af of dat zo is aangezien Nuffic bepaald welk diploma goed is en wat die waard is en durft zelfs tegen de rechters te zeggen dat die daarover geen uitspraak kunnen doen aangezien een rechter daarvoor niet deskundig zijn,nuffic is dat wel en dus doet de rechter geen uitspraak in geschillen met nuffic,daarvoor dien je bij de hoge raad ten rade te gaan.

Maar als de ambassade dat zegt lijkt het mij zinvol om alsnog te legaliseren.
Daarvoor diende je voorheen altijd naar malagalang office te gaan en daarna pas naar DFA en ambassade,vraag dus de ambassade even of malagalang office nog nodig is want ik kan me niet voorstellen dat DFA kan beschikkken of een diploma en transcript of records ook rechtsgeldig zijn waardoor zij die zouden kunnen legaliseren.

succes
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Michaela

Citaat van: PHwaarde op maandag  3 februari 2014, 04:48:17
Citaat van: Amice op zondag  2 februari 2014, 20:31:07
nee, ze moet die gewoon meenemen naar  :nederlandsevlag: en daar worden ze door  Nuffic hergewaardeerd naar het overeenkomstig  :nederlandsevlag: opleidingsniveau.

Dat kun je zelf doen of het via DUO laten regelen, vroeger deed de gemeente dat ook maar dat is veranderd dacht ik.

Dat dacht ik zelf ook, maar de Nederlandse ambassade in Manila beweert nu dat deze ook gelegaliseerd moeten worden.

Hebben ze uitgelegd waarom de betreffende documenten gelegaliseerd moeten worden? Toch niet voor visum aanvraag, want voor zover ik het weet, mag jij vrouw al hier komen.
Bedoelen ze misschien "vertalen"?
In 2007 heb ik mijn highschooldiploma uit Filipijnen laten vertalen hier in Nederland.
ROC stuurde mijn higschooldiploma en cijfers naar internationale diplomawaardering Colo en nuffic. Het was gratis omdat ik bij ROC Vavo volgde.


Amice

Zolang het diploma en transcript in het engels is hoeven die niet vertaald te worden.

Het kan zijn dat men heeft besloten om de legaliteit van de documenten bij de ambassade ( lees ministerie van buitenlandse zaken) heeft (terug) gelegd om de rechtsgeldigheid van buitenlandse diploma's beter te kunnen afschermen.
Onder nuffic kwam het regelmatig voor dat  diploma's van inferieure instituten doorgang vonden welke bv. in de USA wel als goed werden gekwalificeerd ( volgens de pier kwalificatie waar Nuffic mee werk(te)) maar eigenlijk gewoon gekocht konden worden. Zover ik me nog herriner kwamen die veelal  uit Delaware & Ohio.
Aangaande filippijnse diploma's werkte Nuffic naast de CHED ook met die PIER kwalificatie maar dan als argument om filippijnse diploma's niet gelijkwaardig als  :nederlandsevlag: opleidingen te behoeven kwalificeren.
Filippijnse diploma's hebben echter niets van doen met deze Pier kwalificatie.
In eerste aanleg worden rechters echter als niet deskundig beschouwd om daarover uitspraak te doen. De hoge raad  doet dat wel.

Ik ga er vanuit dat met de intrede van de lissabonconventie(2007) dat verleden tijd is en kan ook de reden zijn om die legalisatie van diploma's via de ambassade te eisen.

Wat ROC deed Doet DUO nu, dus voor diplomawaardering dien je daar ten rade te gaan.
Dat zal overigens wel niet meer gratis zijn als gevolg van de graaicultuur in  :nederlandsevlag:




Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PHwaarde

Citaat van: resscy_jalac op maandag  3 februari 2014, 13:52:28
Citaat van: PHwaarde op maandag  3 februari 2014, 04:48:17
Citaat van: Amice op zondag  2 februari 2014, 20:31:07
nee, ze moet die gewoon meenemen naar  :nederlandsevlag: en daar worden ze door  Nuffic hergewaardeerd naar het overeenkomstig  :nederlandsevlag: opleidingsniveau.

Dat kun je zelf doen of het via DUO laten regelen, vroeger deed de gemeente dat ook maar dat is veranderd dacht ik.

Dat dacht ik zelf ook, maar de Nederlandse ambassade in Manila beweert nu dat deze ook gelegaliseerd moeten worden.

Hebben ze uitgelegd waarom de betreffende documenten gelegaliseerd moeten worden? Toch niet voor visum aanvraag, want voor zover ik het weet, mag jij vrouw al hier komen.
Bedoelen ze misschien "vertalen"?
In 2007 heb ik mijn highschooldiploma uit Filipijnen laten vertalen hier in Nederland.
ROC stuurde mijn higschooldiploma en cijfers naar internationale diplomawaardering Colo en nuffic. Het was gratis omdat ik bij ROC Vavo volgde.



De Nederlandse ambassade weet het niet zeker, hebben ze me vandaag gemaild. Ze verwijzen me door naar DUO.

Amice

Citaat van: PHwaarde op maandag  3 februari 2014, 20:18:48
Citaat van: resscy_jalac op maandag  3 februari 2014, 13:52:28
Citaat van: PHwaarde op maandag  3 februari 2014, 04:48:17
Citaat van: Amice op zondag  2 februari 2014, 20:31:07
nee, ze moet die gewoon meenemen naar  :nederlandsevlag: en daar worden ze door  Nuffic hergewaardeerd naar het overeenkomstig  :nederlandsevlag: opleidingsniveau.

Dat kun je zelf doen of het via DUO laten regelen, vroeger deed de gemeente dat ook maar dat is veranderd dacht ik.

Dat dacht ik zelf ook, maar de Nederlandse ambassade in Manila beweert nu dat deze ook gelegaliseerd moeten worden.

Hebben ze uitgelegd waarom de betreffende documenten gelegaliseerd moeten worden? Toch niet voor visum aanvraag, want voor zover ik het weet, mag jij vrouw al hier komen.
Bedoelen ze misschien "vertalen"?
In 2007 heb ik mijn highschooldiploma uit Filipijnen laten vertalen hier in Nederland.
ROC stuurde mijn higschooldiploma en cijfers naar internationale diplomawaardering Colo en nuffic. Het was gratis omdat ik bij ROC Vavo volgde.



De Nederlandse ambassade weet het niet zeker, hebben ze me vandaag gemaild. Ze verwijzen me door naar DUO.

Als de school of opleiding waar het diploma is afgegeven CHED geaccrediteerd is ga er dan maar vanuit dat er niet gelegaliseerd behoeft te worden, is het dat niet laat het dan voor de zekerheid maar legaliseren.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Michaela

Citaat van: Amice op maandag  3 februari 2014, 20:13:47
Zolang het diploma en transcript in het engels is hoeven die niet vertaald te worden.


Als zij van plan is verder te studeren hier in Nederland, is het wel verstandig haar diploma te laten vertalen. De school hier in Nederland gaat het zeker  eisen.  Voor inburgeringscursus is het niet nodig, maar voor een beroepsopleiding wel. Wil zijn vrouw meteen werken, dan is het  niet nodig.

bananacreek

Citaat van: Amice op maandag  3 februari 2014, 20:13:47
Zolang het diploma en transcript in het engels is hoeven die niet vertaald te worden.

Het kan zijn dat men heeft besloten om de legaliteit van de documenten bij de ambassade ( lees ministerie van buitenlandse zaken) heeft (terug) gelegd om de rechtsgeldigheid van buitenlandse diploma's beter te kunnen afschermen.
Onder nuffic kwam het regelmatig voor dat  diploma's van inferieure instituten doorgang vonden welke bv. in de USA wel als goed werden gekwalificeerd ( volgens de pier kwalificatie waar Nuffic mee werk(te)) maar eigenlijk gewoon gekocht konden worden. Zover ik me nog herriner kwamen die veelal  uit Delaware & Ohio.
Aangaande filippijnse diploma's werkte Nuffic naast de CHED ook met die PIER kwalificatie maar dan als argument om filippijnse diploma's niet gelijkwaardig als  :nederlandsevlag: opleidingen te behoeven kwalificeren.
Filippijnse diploma's hebben echter niets van doen met deze Pier kwalificatie.
In eerste aanleg worden rechters echter als niet deskundig beschouwd om daarover uitspraak te doen. De hoge raad  doet dat wel.

Ik ga er vanuit dat met de intrede van de lissabonconventie(2007) dat verleden tijd is en kan ook de reden zijn om die legalisatie van diploma's via de ambassade te eisen.

Wat ROC deed Doet DUO nu, dus voor diplomawaardering dien je daar ten rade te gaan.
Dat zal overigens wel niet meer gratis zijn als gevolg van de graaicultuur in  :nederlandsevlag

Hier kan je voor ongeveer 5000 pesos een diploma kopen (met puntenlijst) en ziet er zeer goed uit......... :jajaja: :jajaja: :thumb: