gesprek met de immigration officer voordat mijn vrouw de Filipijnen uitvliegt?

Gestart door PHwaarde, zondag 23 februari 2014, 11:25:35

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Mijn Filipijnse echtgenote vliegt in april naar Nederland om bij mij in Nederland te komen wonen. (TeV is goedgekeurd). Zal zij nog op Manilla airport voordat zij de Filipijnen uitvliegt een gesprek moeten ondergaan met de immigration officer aldaar? Zo ja, dient ik daar nog iets voor te regelen? Bijv. een gelegaliseerde uitnodigingsbrief of iets dergelijks? Moet er ook een bepaald bedrag op haar bankrekening staan i.v.m. voldoende geld om te mogen reizen?

Ik wil namelijk niet dat mijn vrouw straks voor verrassingen komt te staan op de luchthaven in Manilla als blijkt dat wel de uitreispapieren voor de Nederlandse kant in orde zijn, maar niet voor de Filipijnse kant van uitreizen.

Amice

Ze zal het CFO seminar dienen bij te wonen,waarvoor ze een certificaat krijgt en een stempel in haar paspoort dat ze het seminar heeft gevolgd en mag vertekken. Op de airport zelf hoeft ze niets verder te doen dan TAx betalen.

zie hier hoe dat gaat en en adressen waar die gegeven worden.

http://cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=1348%3Afiancee-spouses-and-other-partners-of-foreign-nationals&catid=140%3Aguidance-and-counseling-program&Itemid=833

Een copie van de uitnodigingsbrief is een pre maar geen must als ze het cfo stempel en het Schengen visum heeft.

Cash is uiteraard een must ,je laat niemand blut een reis over de wereld maken. dat geldt zowel in manila als op Schiphol als ze geen geld heeft te tonen kan haar de toegang alsnog geweigerd worden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PHwaarde

Citaat van: Amice op zondag 23 februari 2014, 11:32:26
Ze zal het CFO seminar dienen bij te wonen,waarvoor ze een certificaat krijgt en een stempel in haar paspoort dat ze het seminar heeft gevolgd en mag vertekken. Op de airport zelf hoeft ze niets verder te doen dan TAx betalen.

zie hier hoe dat gaat en en adressen waar die gegeven worden.

http://cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=1348%3Afiancee-spouses-and-other-partners-of-foreign-nationals&catid=140%3Aguidance-and-counseling-program&Itemid=833

Het Guidance and Counseling Certificate (GCC) heeft ze reeds vorig jaar bij het CFO office in Manilla behaald. De CFO sticker krijgt ze komende week in haar paspoort. Dan zou dus vanuit de Filipijnse kant ook alles in orde moeten zijn voor haar papieren, niet?

Amice

Inderdaad dus enkel n bedrag contant of op een (prepaid)creditcard voor noodgevallen is voldoende.
Norm daarbij is dat ze voldoende geld moet hebben om bv. de trein te betalen om zich bij jou te kunnen voegen.

:atyourservice:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

...en vergeet die exit/travel-tax + de luchthaventax niet!! Dus voldoende PHPs.

Michaela

Citaat van: Amice op zondag 23 februari 2014, 11:32:26
Ze zal het CFO seminar dienen bij te wonen,waarvoor ze een certificaat krijgt en een stempel in haar paspoort dat ze het seminar heeft gevolgd en mag vertekken. Op de airport zelf hoeft ze niets verder te doen dan TAx betalen.

zie hier hoe dat gaat en en adressen waar die gegeven worden.

http://cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=1348%3Afiancee-spouses-and-other-partners-of-foreign-nationals&catid=140%3Aguidance-and-counseling-program&Itemid=833

Een copie van de uitnodigingsbrief is een pre maar geen must als ze het cfo stempel en het Schengen visum heeft.

Cash is uiteraard een must ,je laat niemand blut een reis over de wereld maken. dat geldt zowel in manila als op Schiphol als ze geen geld heeft te tonen kan haar de toegang alsnog geweigerd worden.

CFO seminar is idd een must. Ze moet een bewijs laten tonen anders wordt haar de toegang geweigerd. Heb ik zelf meegemaakt. Ik had mijn vlucht toen bijna gemist. Gelukkig was er een oude aardig meneer die mij en mijn dochter gewoon door hebt laten gaan.

PHwaarde

De CFO seminar heeft ze reeds vorig jaar gevolgd. Het certificaat heeft ze ook in haar bezit. De CFO sticker krijgt ze komende week in haar paspoort.

Een uitnodigingsbrief is dus zeker weten niet nodig?

Natuurlijk zorg ik er voor dat ze voldoende cash bij zich heeft voor de terminal fee etc.

Daarna zal ik haar uiteraard persoonlijk :welcome: heten op Schiphol  :happy:  :feestmutstoetertje:  :cheerleader: :dance:

Cobra

Citaat van: Amice op zondag 23 februari 2014, 11:32:26
Ze zal het CFO seminar dienen bij te wonen,waarvoor ze een certificaat krijgt en een stempel in haar paspoort dat ze het seminar heeft gevolgd en mag vertekken. Op de airport zelf hoeft ze niets verder te doen dan TAx betalen.

zie hier hoe dat gaat en en adressen waar die gegeven worden.

http://cfo.gov.ph/index.php?option=com_content&view=article&id=1348%3Afiancee-spouses-and-other-partners-of-foreign-nationals&catid=140%3Aguidance-and-counseling-program&Itemid=833

Een copie van de uitnodigingsbrief is een pre maar geen must als ze het cfo stempel en het Schengen visum heeft.

Cash is uiteraard een must ,je laat niemand blut een reis over de wereld maken. dat geldt zowel in manila als op Schiphol als ze geen geld heeft te tonen kan haar de toegang alsnog geweigerd worden.

Toen mijn vrouw in 2008 op Schiphol kwam met een toeristenvisa, is ze 2 uur vast gehouden, steeds dezelfde vraag wie haar verblijf in NL ging betalen.

Dat was mijn familie die haar uitgenodigd had zei ze elke keer en bovendien had ze nog een CC bij zich ook.

Op de duur is haar naam omgeroepen en mijn neef en nicht die haar op haalden kende die toevallig en zijn naar binnen gegaan en toen kon ze weg.

Hadden ze haar familienaam niet gekend was ze mogelijk terug gestuurd.

Als ze een boerka gedragen had, had ze een klacht in kunnen dienen denk ik.

We deden of ik nog in de PH zat omdat ze anders konden denken dat ze niet meer terug zou gaan wat idd de bedoeling was en ook zo gebeurd is.

Ik was al in Belgie, maar had nog geen auto, dus mijn neef die korterbij woonde had aangeboden haar op te halen.

Dus is ze direct naar Belgie gekomen, ingeschreven op gemeentehuis en  :daag:  :nederlandsevlag:

:thankyoufw5:  voor haar 1way toeristenvisum !

:lachen:

Wat een aardige mensen zijn het toch in NL.



Overigens vraag ik me wel eens af of die CFO seminar niet te omzeilen valt.

Als een filipina nu met een retourticket naar Singapore of Maleisie incheckt in de PH, is die CFO sticker niet vereist, enkel voor een enkele reis is die verplicht.

Dus enkel 1way ticket vanaf Singapore/Maleisie naar Europa verborgen houden op vliegveld en instappen.

Hier zou je hoge hotelkosten in Manilla mee kunnen vermijden.
Voor zo ver ik weet is het maar een paar duizend peso voor een retour Singapore of Maleisie.

Dit voor het geval de filipina van Cebu of Mindanao of zo komt,.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

Amice

Citaat van: PHwaarde op zondag 23 februari 2014, 12:11:18
De CFO seminar heeft ze reeds vorig jaar gevolgd. Het certificaat heeft ze ook in haar bezit. De CFO sticker krijgt ze komende week in haar paspoort.

Een uitnodigingsbrief is dus zeker weten niet nodig?

Natuurlijk zorg ik er voor dat ze voldoende cash bij zich heeft voor de terminal fee etc.

Daarna zal ik haar uiteraard persoonlijk :welcome: heten op Schiphol  :happy:  :feestmutstoetertje:  :cheerleader: :dance:

Die uitnodigingsbrief is meer voor touristenvisum bedoeld. Het is wel handig als zij de huwelijksakte/goedkeuringsbrief van de IND bij zich heeft maar een enkele reis MVV houdt eigenlijk al in dat er een verblijfsvergunning is voor lange termijn en dat zouden ze simpel moeten kunnen zien in het systeem bij de personen controle op Schiphol, ware het niet dat ze daar ook liever lui dan moe zijn nog afgezien dat ook daar veel marokkanen te werk zijn gesteld.

Als je op zeker wilt spelen en je hebt een uitnodigingsbrief van de gemeente gekregen(andere tellen dus niet) is het een kleine moeite om die in te scannen en per email naar haar te versturen.
Voorts dient ze uiteraard wel jou adres & tel nummer te kennen, zodat ze de douane kan zeggen wat haar einddoel adres is en de douane eventueel jou kan bellen om haar verhaal te checken.

Het zijn allemaal extra zekerheden voor het geval dat, waarbij het ook nog kan zijn dat ze dus gewoon naar buiten kan lopen op schiphol zonder verdere problemen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fail_over

Citaat van: PHwaarde op zondag 23 februari 2014, 11:25:35
straks voor verrassingen komt te staan.

Het hele beleid van zowel IND  :nederlandsevlag: Als  :belgiesmiley: DVZ is gebaseerd op verassingen. Het in het laatste stadium van uw aanvraag nog met een extra eis komen, of nog papieren wensen, dat is de strategie van die instanties.

Daarom is er geen handleiding om een MVV aanvraag, geen handleiding om je liefje naar  :eu: te halen.

Zowel  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: als de  :eu: falen in hun kunnen om de mensen die daadwerkelijk rechtschapen hun lief naar hier willen halen, te scheiden van diegenen die dat willen doen om criminele redenen. Prostitutie, uitbuiting of anders.
Het is het beleid van de mannen die de regels maken, dat zij niet capabel zijn om het kaft van het koren te scheiden, en zo het voor iedereen onmogelijk maken om de als gewoon rechtschapen burger je lief bij je te krijgen..

oef, ik heb gezegt.

Gezegd

Whatever...
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......