Kan een Filippijns rijbewijs omgewisseld worden naar een Nederlands rijbewijs?

Gestart door PHwaarde, zaterdag 14 juli 2012, 19:12:55

Vorige topic - Volgende topic

polowonder

In  :vl: zit het zo. Een Filipijns rijbewijs kan zonder meer omgewisseld wordennaar een  :belgiesmiley: rijbewijs. Geen internationaal rijbewijs nodig.

Gevraagd aan de gemeente/stad, dienst rijbewijzen.

Voorwaarde: het rijbewijs moet behaald zijn vóór de aankomst hier.

Ketelbinkie

Wordt er in  :belgiesmiley: redelijk soepel mee om gegaan. Of andere weggebruikers daar blij mee moeten zijn, is weer een andere vraag. Betekent nl. dat ook al degene die in de  :smiley-philippines: via een fixer het rijbewijs hebben verkregen en dus voor geen meter kunnen rijden zich in het verkeer kunnen begeven. Zie het hier dagelijks om me heen wat dat in de praktijk betekent. Hebben totaal geen weet van voorsorteren, voorrang verlenen, afslaan, invoegen, een bocht nemen en ga zo maar door.

callebaut

#32
Citaat van: Ketelbinkie op dinsdag 14 augustus 2012, 07:16:27
Wordt er in  :belgiesmiley: redelijk soepel mee om gegaan. Of andere weggebruikers daar blij mee moeten zijn, is weer een andere vraag. Betekent nl. dat ook al degene die in de  :smiley-philippines: via een fixer het rijbewijs hebben verkregen en dus voor geen meter kunnen rijden zich in het verkeer kunnen begeven. Zie het hier dagelijks om me heen wat dat in de praktijk betekent. Hebben totaal geen weet van voorsorteren, voorrang verlenen, afslaan, invoegen, een bocht nemen en ga zo maar door.


Misschien een gat in de markt een job beginnen als rij-instructeur.....  :lachen:

Fail_over

Citaat van: polowonder op dinsdag 14 augustus 2012, 01:47:56
In  :vl: zit het zo. Een Filipijns rijbewijs kan zonder meer omgewisseld wordennaar een  :belgiesmiley: rijbewijs. Geen internationaal rijbewijs nodig.

Gevraagd aan de gemeente/stad, dienst rijbewijzen.

Voorwaarde: het rijbewijs moet behaald zijn vóór de aankomst hier.

En men moet kunnen aantonen dat men 180 dagen vóórafgaand aan het behalen van het rijbewijs in de  :smiley-philippines: verbleef.  :jajaja:

En het moet vertaalt worden als de ambtenaar het niet begrijpt.  :jajaja:

https://www.mobilit.fgov.be/data/route/ozb/00ozbn.pdf
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

josv

Citaat
Voorwaarde: het rijbewijs moet behaald zijn vóór de aankomst hier.

Citaat
En men moet kunnen aantonen dat men 180 dagen vóórafgaand aan het behalen van het rijbewijs in de  :smiley-philippines: verbleef.  :jajaja:

En het moet vertaalt worden als de ambtenaar het niet begrijpt.  :jajaja:

https://www.mobilit.fgov.be/data/route/ozb/00ozbn.pdf

Ik mag dan zo'n domme Ollander zijn maar is het dan mogelijk om een PH rijbewijs te behalen NA aankomst in BE ?

:weetikniet: :weetikniet: :floet:

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

MadRed

Citaat van: josv op dinsdag 14 augustus 2012, 12:18:14
Citaat


Ik mag dan zo'n domme Ollander zijn maar is het dan mogelijk om een PH rijbewijs te behalen NA aankomst in BE ?

:weetikniet: :weetikniet: :floet:


Tijdens je vakantie?? :)

Fail_over

Lijkt me duidelijk he. Voorafgaand aan het behalen van het  :smiley-philippines: rijbewijs moety je 180 dagen aantoonbaar in de  :smiley-philippines: verbleven zijn. Ter voorkoming dat een  :smiley-philippines: wonend in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: ff op en neer vliegt en een  :smiley-philippines: rijbewijs gaat "krijgen"en vervolgens de  :eu: wegen onveilig te maken.

Net als vroegah je als  :nederlandsevlag: naar suriname kon gaan, paar keer slalommen om een paar lege flesjes rum en hoppa een rijbewijs wat ook in  :nederlandsevlag: geldig was.

Wij moeten nog de gang naar het gemeentehuis gaan maken om het rijbewijs om te ruilen, dus hou jullie op de hoogtte.  :hoedjeaf:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

josv

Uiteraard was mijn opmerking lollig bedoeld voor polowonder.

Maar ik snap nog steeds niet of dit "omruilen" wel slim is met het oog op de veiligheid van je vrouw, evt kinderen en jezelf. Filipino's kunnen gewoon niet autorijden !!!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Fail_over

Citaat van: josv op dinsdag 14 augustus 2012, 12:45:07
Uiteraard was mijn opmerking lollig bedoeld voor polowonder.

Maar ik snap nog steeds niet of dit "omruilen" wel slim is met het oog op de veiligheid van je vrouw, evt kinderen en jezelf. Filipino's kunnen gewoon niet autorijden !!!!

Ben ik helemaal met je eens Jov. Echter als je het rijbewijs omruilt, EN haar de nodige lessen laat doen, die natuurlijk hoog noodzakelijk zijn, dan zou het totale kostenplaatje wel eens goedkoper uit kunnen komen dan wanneer ze voor de normale gang gaat.

In overleg met de rij instructeur zien we dan wel of dat ze zelfstandig kan gaan rijden. Wie weet is ze a technisch kan heeft ze helemaal geen gevoel voor autorijden.  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Cosyns Guy

Citaat van: josv op dinsdag 14 augustus 2012, 12:45:07
Uiteraard was mijn opmerking lollig bedoeld voor polowonder.

Maar ik snap nog steeds niet of dit "omruilen" wel slim is met het oog op de veiligheid van je vrouw, evt kinderen en jezelf. Filipino's kunnen gewoon niet autorijden !!!!
Nou ,dat kan misschien wel zijn maar heb al genoeg europeanen zien rondrijden,wel een groot woord " rijden" eigenlijk,die hun rijbewijs blijkbaar ook gekregen hebben bij een pakje boter uit de Carrefour of  de Lidl.