Terug naar de philippines van 27 december tot 29 januari

Gestart door rambonsusay, dinsdag 21 december 2010, 15:39:12

Vorige topic - Volgende topic

rambonsusay

#40
hoi ben ermee terug vooreen verslagje  :haha:
na dat we nieuwjaar hadden gevierd hadden we op 2 januari een famiiefeest en wat voor een  :jajaja:
Zoals dat gebruikelijk hier is veel en veel en veel eten  :biggrinn: met de gebruikelijke bbq

en natuurlijk mocht ook de lechon niet ontbreken he

Ook hadden we van Carpies vrouwke michelle een pinya meegekregen vanhaar streek en schijnt dat die heel lekker moest zijn awel die was ANG SARAP !!! echt heel lekker een heel aparte verukkelijke ananas

Ook ik had iets meegenomen als nieuw  lid van de familie  een black forest cake  :haha: awel die was binnen tien minuten op  :biggrinn:


Ok deden we spelletjes gelijk die op tv zoals een woord raden en je mag alleen Hindi ,O o en Pwede antwoorden  man man gelachen hoor ik en anna hadden recordtijd 18 sec  woord ... belgium    :haha:

en natuurlijk werd er gezwommen en pool biljart al sp[elen die hier wel anders maar soit en natuurlijk ook kareoke waar ik me liever niet bezig mee hou  :benweg:


rambonsusay

#41
Dinsdag morgen   D-Day  op weg naar makati voor aanvraag legal capacity  
We waren al vroeg uit de veren om op weg naar makati te gaan samen vergezelt met het zusje van anna omdat die werkt in makati
Nu we waren we te vroeg daar we waren al om 8 u in makati veel te vroeg dus  nog effe rap een ontbijtje nemen en dan op weg naar de ambassade
Enmaal aangekomen in de ambassade de gebruikelijke procedure gsm afgeven geen camera enzovoort ...  
aan het loket gaven ze ons een infoblad dat in gevuld moest worden en een papier verklaring op eer  ...  :ikkeniebegrijp: dat staat toch op de website dat je dat moet meebrengen en ingevuld door een gemachtigd ambtenaar van je gemeente ? ah nee he niet met mij ik geef schoon mijn papierke af wat de burgemeester heeft afgestempeld en afgetekend  :biggrinn: ,na dat alles schoon en netjes ingevuld te hebben gaven we dat netjes af aan de balie  (en altijd in het engels he )
ge zit in de  :belgiesmiley: ambassade en daar spreekt men geen letter  :vl:  maar soit  na onze plaats genomen te hebben  ik ging express voor de camera zitten zoda ze ons goed in de gaten konden houden  :haha: we deden heel normaal zoals elk koppeltje zou doen kusjes geven knuffelen en zo gewoon gelijk een normaal koppeltje  ;) we waren met enkel koppels daar en voor ons zat een tof koppeltje zij was al in belgie geweest wat dan al pluspunt is en huij was voor de eerste keer daar in de phills , die andere koppels zaten erbij alsof ze in een militaire parade aan het meedoen waren  stokstijf zaten die  , nu mevrouw weisz was al een paar keer binnengestormt  om dat ene gast maar niet wou begrijpen dat zijn papieren waren verlopen (6 maanden ) en dat die maar niet wou snappen dat die het infoblad moest invullen alle paginas  waren 2 paginas  ( pikant detail die gast was van deense nationaliteit  :ikkeniebegrijp:) je kan dus begrijpen nadat mevrouw weisz was binnegestormt de schrik er nog meer in zat  na ongeveer 2 uur in dat zaaltje gezeten te hebben was het tijd voor dat koppel voor ons  na die zouden wij zijn  ... en ik moest zo hoog nodig he maar de toiletten waren beneden  ik dan maar inhouden he  :haha: dat koppel voor ons bleef maar weg en wij nog meer schrik hebben na ongeveer een uur binnen te zijn geweest waren wij na eindelijk 3 uren in dat zaaltje gehzeten te hebben aan de buurt ( zouden ze ons in de gaten gehouden hebben vraag ik me af  :denk:) nu wij met bibberende handen naar binnen   ,neem plaats zij mevrouw weisz e n ze vroeg ons enkele vraagjes waar we elkaar ontmoet hebben , hoe  ewanneer hoelang we elkaar elkaar voor het echt gezien hebben , de vragen wat op het infoblad staan dus kijken als je het zelfde antwoord geeft  toen vroeg mevrouw weisz als anna mij gebruikte voor haar anulment  wij allebij  paff ! jullie lijken geschokt zij ze wel ik niet hoor ik maak dat elke dag mee , wij antwoorde nee nee hoor mevrouw we hebben dat samen beslist om  aan onze toekomst te werken omdat wij alles stap voor stap doen en die anulment was een stap in ons leven en nu is deze stap de lc   ze keek on aan en eigelijk vond ze het best grappig , toen vroeg ze als ik geld stuurde tja dat word dus gevraagd he ik zei enkel om die anulment te helpen  , want anna heeft een vast inkomen die heeft vast werk  die kan voor haar zelf zorgen  en ik heb ook gemeld dat ik voor haar een bankkaartje heb waar een klein bedrag opstaat , toen zij ze  prepare 1120php ben zo terug  na ongeveer een minuutje weggeweest te zijn geweest kwam ze terug met een papiertje en copies  en zij donderdag terug komen om 10 u   wij dus   :happy: en na ongeveer nog geen 5 minuiten binnen te zijn geweest was het al afgelopen

Nu over mevrouw weisz ik geef toe ik was enorm nerveus en de schrik zat er goed in nadat vanalles hier was gepost en nadat er geen zekerheid meer was van Legal capacity Maar mevrouw weisz valt eigelijk goed mee ze is streng dat wel maar correct en eerlijk ze moet wel streng zijn in die functie  als ge ziet wat daar binnen komt ge moet wel streng zijn hoor

rambonsusay

#42
Nadat we uit de ambasade gingen waren we natuurlijk overgelukkig en we gingen door makati eigelijk wisten we niet waar we naar toe gingen  :haha:



Dan maar naar glorietta om een pot koffie bij bo's te drinken daar gaan we altijd

Ook gingen we binnen in die mall en gelukkig ben ik al door die hel van shoenen kopen gegaan maar hier is iets voor jou phille waar je je aan verwachten mag  :lachen:

A Girls Heaven A mans Nightmare  :happy2:
dan nog wat door makati lopen voor we terug naar huis gingen (savonds is het daar wel prachtig he )


Donderdag terug naar de ambassade  en wat bleek ieder koppel wat dinsdag daar was was er ook  proficiat aan allen maar  :denk:  zouden ze dan niks veranderd hebben en legal capacity toch nog gegarandeerd is ? ik weet het niet hoor soit na dat ze onze namen afriepen  gewoon in de gang weer ongeveer 10 euro geven en we konden vertrekken met de legal capacity  :happy:
weg uit makati op naar calamba


Eenmaal in calamba direct naar cityhall waar we onze marriage application hebben gedaan , het is fijn als ge familie hebt die werkt in het stadhuis he op een wip was alles geregeld en die license zeker 10 keer nagelezen kijken als er geen fouten in staan ook dat van familyplanning was op een wip geregeld komaan zeg wehoeven echt niet naar een seminar om te luistern hoe men kindjes maakt of hoe men een condoom gebruikt   we zijn allebei 38 jaar zeiden we tegen die verantwoordelijke van die seminars zodus zijn we daar ook al van af  :applaus: nu nog wachten tot de 17 januari kunnen we het ophalen
Groetjes Danny en Anna  :daag:

Luke

komaan zeg wehoeven echt niet naar een seminar om te luistern hoe men kindjes maakt of hoe men een condoom gebruikt   we zijn allebei 38 jaar zeiden we tegen die verantwoordelijke van die seminars zodus zijn we daar

Ja dat zeg jij wel.
Er lopen hier maagden rond van 30+ jaar oud.
Dus die moeten alles nog leren  :biggrinn:

Succes met de trouwerij!

rambonsusay

#44
hallo allemaal ben terug met een verslagje  :atyourservice:

zodus nadat we de hele paperassenmolen waren gepaseerd in citihall gingen we de dag nadien badmingtonnen en voor mij was dit eigelijk al 20 jaar geleden  :haha: maar toch nog goed geamuseerd met de tante van anna


Zaterdag waren we uitgenodigd om de trouw mee te maken van een collega van anna en voor mij was dit eigelijk al generale repetitie nu zou ik een filipijns huwelijk meemaken en zien hoe dat in zijn werk gaat awel ik was verbaasd en verrast dat het op een wip gedaan was het is ddus waar he  hit and run  eten en weg  :benweg: ik kan alleen maar hopen dat dat op onze trouw niet zo zal zijn heb me al daarbij neergelegd dat het anders is maar toch we gaan de  volle 5 uur benutten dat we daar zijn zunne met een feeestje achteraf  dansen en muziek allez toch proberen  :biggrinn:
op weg naar de kerk en enkele fotokes van calamba






Eens aangekomen bij dat mooi klein kerkje gingen we naar binnen waar de trouw al volop bezig was



daarna op weg naar de plaats van de receptie ayala greenfields is een prachtige plaats en toen we daaraankwamen was de receptie eigelijk verborgen in een bosje  25000 php hieft die daarvoor betaalt voor dat af te huren dat stukje bos :denk:



hit and run  :benweg:  :lachen:

Samen met mijn pare's
Ayala greenfields is echt prachtig maaro zo duur zelfs voor ons

rambonsusay

 maandag zouden we gaan badmingtonnen alweer  en ik ging anna oppikken op het werk en we waren al wat laat en we namen een trike en haasten ons naar de sporthalletje eenmaal daarbinnen kwam ik tot de conclusie dat mijn portefuille foetsie was  :harenuittrekkenpg2: wij dus vliegensvlug in een andere trike gesprongen kijken als we die trike nog konden vinden was op een minuutje dat we binnen en buiten waren en ondertussen naar het thuisfront gebeld om het nr cardstop te geven  ondertussen dat we die trike zochten wisten we dat dat vergeefse moeite was en  ik belde onmiddelijk naar cardstop en dat was op een minuutje gefixt  oef  :dankuwdankuw: ook had ik naar de ambassade gebeld en die vertelde me dat ik naar de plaatselijke politie moest gaan om aangifte te doen vermits mijn id card ook dada is zodus wij naar de politie en die vertelde ons dat we eerst naar de advocaat moesten gaan om een document op te stellen vermits iik een buitenlander was  affidavit of loss genaamd  pfff ok dan maardag erop terug en op weg naar huis maar denken hoe me dat is kunnen gebeuren  :stomstomstom: maar ja zo een dingen gebeuren nu eenmaal .zodus wij de dag erop naar de advokaat voor affidit of loss en dan naar de politie

nu eenmaal buiten nadat ik mijn certification police blotter had  zag ik iets moois hahahaha zelfs de velgen van de politieauto worden gepikt :lachen:


Gisteren nog eens naar anna haar werk om als model te spelen voor footspa en pedicure en manicure  :biggrinn:
awel heb terug babyvoetjes na die  kuur  hehehehe


Het resultaat na een dik uur schrobben   :lachen:


dat was het tot nu tot de vogende groetjes danny en anna  :daag:

xav

mooi verslag Danny...  :thumb:

spijtig voor het verlies van je papieren, zelf heb ik meestal niks van papieren opzak (enkel papieren geld  :happy2: ) en las ik mijn pasport opzak heb, dan zit die meestal bij mijn vrouwtje haar schoudertas...

dat stukje bos van de trouwpartij voor 25.000P... is dat met stoelen en tafels inbegrepen...? of enkel toegang tot die plaats...?

rambonsusay

Citaat van: xav op donderdag 13 januari 2011, 09:26:44

dat stukje bos van de trouwpartij voor 25.000P... is dat met stoelen en tafels inbegrepen...? of enkel toegang tot die plaats...?
shijnt dat dat alleen de plaats was  zonder iets


bananacreek



Kan ik daar ook even langs komen? :denk:

Uw voeten zijn toch van betere klasse dan die van mij een week of twee geleden:


Spijtig van uw papieren. maar u neemt het toch sportief op en ik weet niet of ik dat ook zou kunnen doen, maar ja wat kan je anders? Het blokkeren van de rekenig is natuurlijk zeer belangrijk en ik weet dat nummer niet eens maar ik heb dan alleen zo'n kaart in geval van uiterste noodzaak en ik gebruik NOOIT een portefuille of zoiets, gewoon het geld los in de zak. Moet ik waardevolle papieren  (zoals paspoort, betaalkaart) om noodzakelijke redenen meenemen dan ben ik altijd op RED ALERT, en dat "paranoid" zijn is me dan toch af en toe wel ten goede gekomen.

Wens u en uw echtgenote vervolgens nog veel plezier voor de rest van uw bezoek aan de PI. :atyourservice: