Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

afstand ambasade van luchthaven

Gestart door gammaracer, zondag 28 oktober 2012, 13:05:11

Vorige topic - Volgende topic

gammaracer

hallo

Ik moet in december naar de belgische ambasade in manilla voor de LC  of EGHB
Maar waar ligt de ambasade precies ,manilla is natuurlijk geen antwerpen of brussel 
-hoever van de luchthaven ongeveer?
-en hoe is ze bereikbaar ?
:weetikniet:
ofwel waar kan ik terecht om dit een beetje in te schatten ?

dank bij voorbaat



Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.


gosternokke

  Makati is niet zo ver van de airport. Zou gewoon per taxi gaan.   Je ben denk ik toch al gauw een half uur onderweg  afhankelijk van de drukte op de weg.

bertalert

Idd, zoals gosternokke aangeeft is het niet zo gekver van de luchthaven.

Helaas is het niet gemakkelijk om op de luchthaven een eerlijke taxi te vinden die je gewoon de meter aanrekent.

Dit is een goede manier vanuit NAIA III:
- vanop de luchthaven de shuttlebus naar edsa nemen voor 20 pesos (of was het 25 ben het vergeten)
- dan vanop edsa kan je heel gemakkelijk een eerlijke taxi oppikken, vanaf dan tot de ambassade is +-145 - 165 pesos

a007esprit

Ik zou zeggen neem u tijd ,om naar de ambassade te gaan , je kan natuurlijk een hotel vrij dicht bij nemen. In ieder geval zijn de taxi's de laatste 5 jaar veel verbeterd , instappen en vragen om de meter op te zetten anders uitstappen. Als je naar de ambasade gaat in Makati met een taxi , opgepast je mag vooraan aan de boulevard niet uitstappen  , dus ofwel langs de achterzijde , of laat je gewoon afzetten wat verder op en wandel gewoon ,de ambassade is in een flatgebouw .
veel geluk
Chris

gosternokke

Wellicht dat het meldpunt voor taxis hier ook bij helpt   http://www.taxikick.com/      Dus zorg dat je altijd nummerplaat en naam van de taxibedrijf even op papier krabbeld. Sommige chauffeurs hebben ook wel een badge met naam.
Weet niet of het echt effectief is dat meldpunt   :weetikniet:    Maar als je wat op papier heb staan heb je meer kans op verhaal wanneer er rare dingen gebeuren.

Alleen de ergste uitwassen halen de krant, zoals wanner een passagier tijdens rijden eruit geduwd word. Of wanner de taxi met koffers ervandoor gaat . Is natuurlijk allen een topje van de ijsberg.

gammaracer

allemaal goeie tips heren ,......dankewel :thumb: