Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Advies: Relatie - Au pair

Gestart door lesjo, maandag 3 december 2012, 16:00:12

Vorige topic - Volgende topic

ganda

Citaat van: lesjo op maandag  3 december 2012, 19:05:39


Extra vraag:
Kun je legaal samenwonen met iemand die werkt als "Au Pair"?
De periode is nog langer dan 6 maanden.

Op deze vraag kan ik u geen sluitend antwoord geven, normaliter is één van de voorwaarden om als Au Pair te werken dat betrokkene inwoont bij het gezin.

U kunt dit terugvinden in het contract van de Au Pair organisatie.


lesjo

Citaat van: ganda op maandag  3 december 2012, 19:57:33
Citaat van: lesjo op maandag  3 december 2012, 19:05:39


Extra vraag:
Kun je legaal samenwonen met iemand die werkt als "Au Pair"?
De periode is nog langer dan 6 maanden.

Op deze vraag kan ik u geen sluitend antwoord geven, normaliter is één van de voorwaarden om als Au Pair te werken dat betrokkene inwoont bij het gezin.

U kunt dit terugvinden in het contract van de Au Pair organisatie.



Het lijkt mij inderdaad ook niet mogelijk om samen te wonen met iemand die werkt als "au pair" aangezien deze persoon bij het gezin inwoont.

Hartelijk dank voor alle info.
Ik zal alles nog eens rustig overlopen.

tompoes0

Lesjo, mijn vriendin was hier ook eerst au-pair vooraleer we een aanvraag tot wettelijke samenwoning hebben gedaan. Dolfijn had het niet helemaal juist wat betreft de voorwaarden. Ofwel 2 jaar relatie of 1 jaar samenwonen moet het zijn. Je gaat dus eerst langs de gemeente langs voor je aanvraag. Dan krijg je 3 maanden de tijd om alle soorten papieren en bewijzen te verzamelen. Alles wordt dan via de gemeente uit naar de DVZ opgestuurd. Die moeten dan binnen de 3 maanden de aanvraag al of niet goedkeuren. Bij ons duurde het letterlijk tot de laatste dag voor er een brief in de bus zat. Jammer genoeg niet goedgekeurd.:( 
Daarin stond dan ook vermeld dat mn vriendin binnnen de maand het land moest verlaten. Of we konden in beroep gaan bij de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen , dit ook binnen de maand. Daarvoor moesten we dan wel een advocaat inschakelen. Dat beroep hebben we begin spetember ingediend. Momenteel wachten we nog altijd bang af wat ze gaan beslissen.
Nog even bij vermelden dat we ondertussen al 2,5 jaar een relatie hebben.

De voorwaarden van 2 jaar relatie of 1 jaar samen wonen worden ook zeer strict genomen, althans in ons geval.
Indien je deze niet kunt bewijzen vergeet het dan maar. Sorry, wil jullie niet ontmoedigen maar tis toch het best dat je dit ook vorraf weet

dolfijn76

Tompoes ja ze nemen die regels voor relatie of samenwonen zeer strict. En het is niet eenvoudig om dit aan te tonen. Onze au pair voldoet ook niet aan die voorwaarden (relatie sinds nov 2011). Daarenboven is er een tamelijk groot leeftijdsverschil en is de man autistisch. Heb haar ook verwittigd dat de kans klein is dat het in orde komt omdat ze niet aan de basisvoorwaarden voldoet en dan weigert de dvz eigenlijk onmiddellijk. Nu ja niet onbegrijpelijk vind ik want waarom moeten ze anders nog regels opstellen.  Ze wil niet terug naar de Filippijnen dus heb haar gezegd neem dan een au pair job aan in een naburig land en zorg dat je aan de basis voorwaarden voldoet. Maar ze is een beetje naief vrees ik.  Haar vriend wil ook niet meer trouwen. Maar ja als die een interview voor schijnhuwelijk moeten doen mogen ze het al op hun buik schrijven want ze is nu sinds half maart bij ons en het is al 3 keer gedaan geweest. Die man kan zo'n interview niet aan.  Eerlijkheidshalve heb ik sterk de indruk dat zij hem houdt om hier te kunnen blijven en hij duld haar voor het gemak. Maar ja nu wonen ze max 2 dagen per week samen en dat geeft vaak al vonken. Zou niet willen weten wat het wordt als die permanent samenwonen. Nu ja is ook niet mijn probleem en moei mij er absoluut niet mee. Ze trekt haar plan maar. Geef haar wel mijn mening als ze er naar vraagt of geef haar advies maar daar blijft het bij.

ganda

#14
Kan deze topic verplaatst worden naar de ledensectie?

Starter van de topic was niet op de hoogte dat er een sectie "enkel voor leden" bestaat.

Er worden namelijk in deze topic persoonlijke dingen aangehaald.

Thanks


lesjo

Graag dit topic naar "enkel voor leden" moven.

Ik heb hier meer info gevonden:

http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=130

Citaat
het bewijs van de duurzame relatie.  Dat wil zeggen dat moet aangetoond worden dat de partners
gedurende minstens 1 jaar, voorafgaand aan de aanvraag, onafgebroken in België of een ander land hebben samengewoond. Indien het gaat om een partner van een derdelander met verblijfsrecht in België moeten de partners bovendien op wettige wijze in België of een ander land samengewoond hebben, of

elkaar minstens 2 jaar kennen en regelmatig, telefonisch, via briefwisseling of elektronische berichten met elkaar contact onderhielden, dat zij elkaar voorafgaand aan de aanvraag 3 x ontmoet hebben en dat deze ontmoetingen in totaal 45 dagen of meer bedragen, of
een gemeenschappelijk kind hebben

Dit kan bv. bewezen worden met briefwisseling, e-mail, telefoon, ontmoetingen, vliegtickets, bewijs dat men samenleeft, geboorteakte van een gemeenschappelijk kind..