ben net getrouwd in phil , wat moet ik nu eerst vooral doen?

Gestart door gammaracer, zondag 20 januari 2013, 05:26:55

Vorige topic - Volgende topic

gammaracer

hallo allemaal , ben nu getrouwd in de philipijnen (davao) :smiley-philippines: ,nu moeten we de visum D? aanvragen .......heb al ettelijke uren zitten lezen op dit forum , en misschien zijn er toch zaken die zeker moeten gebeuren na het huwelijk alvorens alles binnen te gooien op de ambasade .

heb toch enkele vragen :
komt er nog een interview buiten dat van de aanvraag LC  (visa d?)
is dit dan de visa D waarover ik net gelezen heb ?
en moet ik ook terug naar manilla voor interview (visa) ?of kan ik alles netjes opsturen?
naams verandering paspoort echtgenote ?

alvast bedankt voor de vele  hulp
:thankyoufw5: :hoedjeaf:

Kano

 :congratualtionsis0: :marrysmile: :marrysmile:  De Belgische leden zullen je wel op weg helpen,  maar belangrijk voor alle verdere stappen is m.i. dat je een marriage certificate krijgt uitgegeven door de NSO.  Dat kan enige tijd in beslag nemen en is ook afhankelijk van de snelheid waarmee de civil registrar zijn papier opstuurt naar de NSO.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Rich

Gammaracer, proficiat met jullie huwelijk en veel geluk samen  :congratualtionsis0:

- Bij de aanvraag van het visum is er een interview voor jouw echtgenote. Jij zelf hoeft daarbij niet aanwezig te zijn, en jij kunt alles opsturen.
- Visum D lang verblijf/gezinshereniging
- Naamverandering in haar paspoort is niet verplicht.

:hoedjeaf:

Rich de Nederbelg.

yepyep


bloem

t eeerste wat ik zou doen is haar de slaapkamer in dragen en dan ......,

Fail_over

Citaat van: bloem op zondag 20 januari 2013, 14:09:11
t eeerste wat ik zou doen is haar de slaapkamer in dragen en dan ......,

Tja, dat was mijn eerste gedachte ook. Wat doe je als eerste wanneer je haar de jouwe hebt gemaakt?

:dance: :copulatie: :cheerleader: :dankuwdankuw: :stomstomstom: :slapen: :whip: :friends: :stomstomstom: :sigs206fo3:

Zonder gekheid, laat eerst eens alles tot je doordringen, dan zullen andere  :belgiesmiley: je wel verder helpen.

Gefeliciteerd alvast  :congratualtionsis0: :thankyoufw5:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

gammaracer

 dat was al voorheen gebeurd eigenlijk , jullie bedoelen waarschijnlijk de  fysieke en lichamelijke plichts plegingen  :jajaja:

ook de nso copie van het huwelijkscontract is al aangevraagd , kostte 300 pesos , morgen gaat ze voor de clearances die ze nodig heeft in cebu (police clearance ?), dan seminarie voor één dag (verplicht) en als dit alles achter de rug is alles binnenbrengen op de ambasade

Maar moet ik ook al loonfiches opsturen en akte van woning ? :weetikniet: of moet dit pas in belgie ?de D visa is slechts voor 3 maand heb ik begrepen :ikkeniebegrijp:dus  geeft alleen toelating om het land in te komen waar de echte procedure van start gaat


dank voor alle felicitaties en hulp
maar misschien ben ik toch nog iets vergeten? :thankyoufw5: :hoedjeaf: