Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

alweer een mislukt avontuur!

Gestart door spo0n, zaterdag 7 maart 2015, 15:43:53

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

De vraag is natuurlijk
Hoeveel buitenlanders gaan er op hun bek? Mijn vriendin zegt dat ik veel te negatief ingesteld ben maar ik heb dan ook mijn verleden ervaring al met filipinas. Maar als je een filipina moet zoeken op basis van haar status, werk, familie dan kan je daar ook vraagtekens bij zetten. Waar is de spontaniteit en liefde dan?

innka3

Citaat van: spo0n op zondag  8 maart 2015, 22:36:10
Citaat van: Adik op zaterdag  7 maart 2015, 19:52:48
Met je openingspost staat deze meid nu in een slecht daglicht. Eerlijk gezegd denk ik dat ze slim genoeg is om je aan een persoonlijk faillissement te helpen en het feit dat ze dat niet doet maar blijkbaar kiest voor haar werk zegt mij dat het met deze meid wel goed zit. 

De Pinay die ik ken en buiten Phils werken zijn caregiver, en hebben flink moeten lenen om de bemiddelingskosten van de agency te betalen. En vrij krijgen ze inderdaad weinig. Zeker als het gaat om meerdere dagen achter elkaar. Dan laat is de omstandigheden waarin ze soms vertoeven, en hun rol als kostwinner nog maar even achterwege.

Ik kan niet beoordelen of dit hier ook het geval is, maar als het toch als 2 jaar duurt voordat je elkaar ontmoet, waar was jou flexibiliteit? Is dit goedkope ticket wat je op het oog had het echt waard geweest om die paar honderd euro of minder uit te sparen? Je zult er vast je redenen voor hebben. Maar het lijkt mij dat je op zijn minst net zo schuldig bent aan het breken van de belofte om te ontmoeten.

Lex


De belofte was gemaakt om elkaar te ontmoeten voor april, zoals ik eerder vermelde had ze zonder mijn weten al opnieuw een contract getekend om terug te gaan werken einde maart.
Ze wist dat ik om privé redenen niet in maart kon gaan omdat ik andere verplichtingen had.
Duidelijk was ze niet van plan me te ontmoeten aangezien ze zonder overleggen een contract tekent voor einde maart en we overeengekomen hadden in april elkaar te ontmoeten!
Het goedkopere ticket had ik later gevonden maar was alleen op voorwaarde tegen einde mei vertrekken, was met turkish arways.
Van mijn kant heb ik mijn belofte nagekomen.

Als je iemand belooft elkaar te ontmoeten in april, dan ga je niet einde maart terug naar Hong Kong maar dan wacht je tot je elkaar ontmoet hebt.

Slecht is ze zeker niet want ze heeft me nooit 1 euro gevraagd want idd al iets wil zeggen over haar mentaliteit!
niet vergeten spoon ,dat ze werk heeft in HK vaak 2 j contrakt en als ze voor chinezen werkt
vaak ook nog geen vrije dag(alleen op zondag)daar kunnen ze zo geen vrij krijgen.
ook als ze een nieuw kontrakt kan krijgen is er weinig keus zo van ik ga later wel.het is gewoon
tekenen en beginnen ,anders geen werk geen geld.

Blauwvinger

Er is toch ook iets van mobiel telefoon en skype  :confused2:

Ok,wat mij opvalt,  vele relaties sneuvelen door gebrek aan geld.
Als de rozengeur en maneschijn voor bij zijn.

Na veloop van tijd komen er velen achter dat het bakken met geld gaat kosten.
Inburgerings cursus, viegtickers, vakanties, touristen visum, onderhouds kosten van vriendin inclusief family. etc.
Als je dit allemaal moet doen van een gewoon salaris  :confused2:






Blauwvinger

Wat ik wilde zeggen, als het na een tijdje niet klikt is het dubbel frustrerend.

Er zijn genoeg leuke vrouwtjes op internet tevinden.
Er zit vast wel 1 tussen met de dezelfde golflengte.
hobby`s, kinderwens, wonen, werken, geloof etc.

Wees gerust verliefd, maar hou je realistisch verstand erbij! :atyourservice:

panshit

Mijn ervaring.
Wat is verliefdheid?
Voor een Nederlander Belg is verliefdheid iets romantisch vlinders in je buik.
Voor een Filipino is verliefdheid zekerheid betere leefomstandigheden zo nodig financiele hulp voor Vader en Moeder of broers en zussen.
Getrouwd zijn met een witte man betekend ook aan zien .De romantische liefde is iets wat later komt of niet.Na verloop van tijd komen de problemen waar je in het begin van je huwelijk geen last van had.Zo als hij geeft niet genoeg geld aan mijn familie OF HIJ VIND MIJ EEN SLECHTE HUISVROUW vergeet niet veel filipino zijn niet gewend een huis schoon te houden zo als wij in Nederland gewend zijn.Ze hebben zo,s prachtige veger een hand op de rug en de andere hand veegt dan de vloer en schoon is het huis.Liefst hebben ze ook nog een huismaid nog meer problemen want vergeet niet een Filipino is van huis uit jaloers.
Wat ik ook een heel belangrijk punt vind is de ziektekosten geen verzekering of schreeuwen duur moet je vrouw naar een ziekenhuis voor een operatie kun je dat betalen?Ik zal nog een heel goed advies willen mee geven trouw onder huwelijkse voorwaarden en laat je huwelijk in Nederland registreren dan kun je gelijk weten of het om geld gaat maakt ze problemen met de huwelijkse voorwaarden gebruik dan je verstand en niet je geslachtsdeel.

Succes 

Lorre

Als ik het bij sommige lees, moet het allemaal zo goedkoop mogelijk, een kamertje van maximum 1000P, een dagelijks budget (eten, drank, uitstap, vervoer, load, etc) van nog eens 1000P. De clochard uithangen als men ginder is, maar achter hun pc in :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: waren ze de rijkste man uit de provincie.  Uhu!!  :¨l :¨l

Je hoeft er niet met geld te strooien, maar gelijkwaardige luxe zoals je hebt in je thuisland mag ook op vakantie of wonen jullie hier ook in een achterkamer van 18m²?  Je bezoekt immers je GELIEFDE, niet één of andere straathond waar je een ommetje mee maakt!  Als het daar al te veel is om een cent te spenderen, hoe gaat het dan zijn als ze eenmaal bij jou woont (als ze nog wil natuurlijk)?  Een kom rijst en een droog visje of een hotdog?  Want ach, ginder had ze ook niet meer dan dat...  Of schop je ze zo snel mogelijk aan het werk, want jouw investering moet nu wel gaan renderen!?  Zij mag blij zijn dat jij (oh nobele heer) hààr redde uit dat hellegat ginder.

Kan je het niet bolwerken om deftig naar de :smiley-philippines: te gaan, rij/vlieg/spoor/zwem dan naar het Oostblok, je bent er sneller, een ticket is goedkoper, levenskosten lager dan in :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: en ook leuke meiden.  Voor mij persoonlijk is het vakantie en geef ik op een dag meer uit dan gebudgetteerd, so be it, dan drink ik de dag nadien een paar SMB's minder.  Kan je je maar 3 weken in enige luxe permitteren, ga dan geen 5 weken.  

Mijn mening, maar of je er iets mee bent? :weetikniet: :weetikniet:

antzan

Foodmaster

Lorre

Citaat van: antzan op maandag  9 maart 2015, 15:56:42
Lorre , je hebt gelijk .

Met gelijk doe je niets in het leven, maar bedankt antzan voor het compliment. :hoedjeaf: :hoedjeaf:

yepyep


Lenn

Citaat van: Lorre op maandag  9 maart 2015, 13:25:55
Als ik het bij sommige lees, moet het allemaal zo goedkoop mogelijk, een kamertje van maximum 1000P, een dagelijks budget (eten, drank, uitstap, vervoer, load, etc) van nog eens 1000P. De clochard uithangen als men ginder is, maar achter hun pc in :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: waren ze de rijkste man uit de provincie.  Uhu!!  :¨l :¨l

Je hoeft er niet met geld te strooien, maar gelijkwaardige luxe zoals je hebt in je thuisland mag ook op vakantie of wonen jullie hier ook in een achterkamer van 18m²?  Je bezoekt immers je GELIEFDE, niet één of andere straathond waar je een ommetje mee maakt!  Als het daar al te veel is om een cent te spenderen, hoe gaat het dan zijn als ze eenmaal bij jou woont (als ze nog wil natuurlijk)?  Een kom rijst en een droog visje of een hotdog?  Want ach, ginder had ze ook niet meer dan dat...  Of schop je ze zo snel mogelijk aan het werk, want jouw investering moet nu wel gaan renderen!?  Zij mag blij zijn dat jij (oh nobele heer) hààr redde uit dat hellegat ginder.

Kan je het niet bolwerken om deftig naar de :smiley-philippines: te gaan, rij/vlieg/spoor/zwem dan naar het Oostblok, je bent er sneller, een ticket is goedkoper, levenskosten lager dan in :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: en ook leuke meiden.  Voor mij persoonlijk is het vakantie en geef ik op een dag meer uit dan gebudgetteerd, so be it, dan drink ik de dag nadien een paar SMB's minder.  Kan je je maar 3 weken in enige luxe permitteren, ga dan geen 5 weken.  

Mijn mening, maar of je er iets mee bent? :weetikniet: :weetikniet:
Ben het met je eens, maar heb wel enige opmerkingen,
1 Ik zie hier een hoop Fil. dames die in Nl. wonen en hier op vakantie zijn.Hebben een simpele baan of zijn huisvrouw maar moeten hier de rijke dame uithangen, alsof ze het helemaal gemaakt hebben in NL.Geven hier duizenden euro's uit in een paar weken waar ze 3 jaar voor hebben moeten sparen of zo.
2 Het sextoerisme is zeker aanwezig.Vandaar de 1000php hotelletjes, oude dikke foreigners die op hun slippers en shorts door de mall wandelen met een jong ding.Heb ik het nog niet eens over pedofielen en homo's.
3 Het kan zomaar zijn dat je een low budget vakantie hebt en dan is een 1000php hotelletje al snel een uitkomst, immers je wilt graag op vakantie maar hebt geen geld voor luxe.

Als ik op vakantie ga, dan is het ook vakantie, maar kan ook goed begrijpen dat als je wat minder bedeeld bent, het ook met minder moet doen, en toch een leuke vakantie hebben.