Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

alweer een mislukt avontuur!

Gestart door spo0n, zaterdag 7 maart 2015, 15:43:53

Vorige topic - Volgende topic

Lorre

Citaat van: Lenn op dinsdag 10 maart 2015, 11:27:09
Citaat van: Lorre op maandag  9 maart 2015, 13:25:55
Als ik het bij sommige lees, moet het allemaal zo goedkoop mogelijk, een kamertje van maximum 1000P, een dagelijks budget (eten, drank, uitstap, vervoer, load, etc) van nog eens 1000P. De clochard uithangen als men ginder is, maar achter hun pc in :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: waren ze de rijkste man uit de provincie.  Uhu!!  :¨l :¨l

Je hoeft er niet met geld te strooien, maar gelijkwaardige luxe zoals je hebt in je thuisland mag ook op vakantie of wonen jullie hier ook in een achterkamer van 18m²?  Je bezoekt immers je GELIEFDE, niet één of andere straathond waar je een ommetje mee maakt!  Als het daar al te veel is om een cent te spenderen, hoe gaat het dan zijn als ze eenmaal bij jou woont (als ze nog wil natuurlijk)?  Een kom rijst en een droog visje of een hotdog?  Want ach, ginder had ze ook niet meer dan dat...  Of schop je ze zo snel mogelijk aan het werk, want jouw investering moet nu wel gaan renderen!?  Zij mag blij zijn dat jij (oh nobele heer) hààr redde uit dat hellegat ginder.

Kan je het niet bolwerken om deftig naar de :smiley-philippines: te gaan, rij/vlieg/spoor/zwem dan naar het Oostblok, je bent er sneller, een ticket is goedkoper, levenskosten lager dan in :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: en ook leuke meiden.  Voor mij persoonlijk is het vakantie en geef ik op een dag meer uit dan gebudgetteerd, so be it, dan drink ik de dag nadien een paar SMB's minder.  Kan je je maar 3 weken in enige luxe permitteren, ga dan geen 5 weken.  

Mijn mening, maar of je er iets mee bent? :weetikniet: :weetikniet:
Ben het met je eens, maar heb wel enige opmerkingen,
1 Ik zie hier een hoop Fil. dames die in Nl. wonen en hier op vakantie zijn.Hebben een simpele baan of zijn huisvrouw maar moeten hier de rijke dame uithangen, alsof ze het helemaal gemaakt hebben in NL.Geven hier duizenden euro's uit in een paar weken waar ze 3 jaar voor hebben moeten sparen of zo.
2 Het sextoerisme is zeker aanwezig.Vandaar de 1000php hotelletjes, oude dikke foreigners die op hun slippers en shorts door de mall wandelen met een jong ding.Heb ik het nog niet eens over pedofielen en homo's.
3 Het kan zomaar zijn dat je een low budget vakantie hebt en dan is een 1000php hotelletje al snel een uitkomst, immers je wilt graag op vakantie maar hebt geen geld voor luxe.

Als ik op vakantie ga, dan is het ook vakantie, maar kan ook goed begrijpen dat als je wat minder bedeeld bent, het ook met minder moet doen, en toch een leuke vakantie hebben.

Punt 1: de met Wehkamp juwelen behangen :smiley-philippines: dames die in  :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: wonen en terugkeren naar de :smiley-philippines: en die hier een topbaan hebben, kennen we allemaal wel.  En dan schrikken ze ervan dat hun familie hen nog méér geld gaat vragen, want dochterlief is toch zó rijk! :¨l :¨l  Laat ons zwijgen van degene die een lening aangingen om hun 3 weekjes te bekostigen en nadien 3 jaar mogen afbetalen voor hun uitspatting.

Punt 2: sekstoerisme is alom bekend in Thailand, Filipijnen, Cambodja en nog meer oosterse landen, steeds een aanwezigheid van dat type toeristen.  Als je naar een mall trekt, kan dat voor mij in een deftige/geklede short en op niet-afgetrapte slippers van 99P/paar (buy 1, take 1), trek dan een deftig hemd of polo aan.  Zo'n mouwloos shirt, vieze kledij en ongewassen/onverzorgd voor de dag komen, niet echt appetijtelijk.  Opa en dochter, al genoeg over neergepend.  Pedo's mogen ze van mijn part aan hun ballen opknopen en te drogen hangen in de zon.  Je kiest niet om homo te zijn/worden, je wordt zo geboren, ik heb geen problemen met die lui, zolang ze me met rust laten.

Punt 3: als je graag op vakantie wil en geen geld hebt, ga dan naar de Beekse Bergen of Madurodam of blijf gewoon thuis en spaar verder tot je wél het nodige budget hebt om deftig op vakantie te kunnen.

Alweer, mijn mening. :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Lenn

Punt 1 en 2 kan ik me wel in vinden.
Bij punt 3 kan ik me nog indenken dat je bent jong en je wilt wat, alleen niet genoeg geld hebt voor een 4 of 5 sterren accomodatie.Boracay heeft toch ook genoeg goedkope hotels.
Heb ook niks tegen homo's, maar soms zie je van die opa's rondlopen met een jochie.Is toch hetzelfde als je opa ziet rondlopen met een meisje.

Lorre

Al wil men in een (nipa) hut logeren, samen met 100.000 bedwantsen, lekker je gang gaan.  Er zijn genoeg propere, betaalbare en goed geaccomodeerde 3 sterren hotels, misschien niet in het centrum van het feestgedruis, maar op 2 voetjes komt men al ver en een jeepney of habal habal kost ook geen drol.

jiggy

Wat accommodatie beteft : ikzelf zoek niet naar een luxe-resort.
Ik zou het zonde vinden van het grote geld dat je daarvoor moet neertellen, terwijl je in een land als de Filippijnen toch meestal buiten bent. Het land ontdekken is voor mij boeiender dan met een grote cocktail aan de pool liggen.
2 maand geleden waren we voor een maand op Bohol. Door flink onderhandelen hebben we een mooie prijs kunnen bedingen in RDJ's, een klein maar piekfijn resort :
500 PHP/dag +2x100 voor ontbijt ipv 1.300.
De prijs heeft niets met bedwantsen, clochard of "kameren" te maken. Gewoon uit je doppen kijken en.. prijs bedingen. En de ligging uiteraard. Maar voor mij om bovenvermelde redenen, geen Boracay of Alona beach.

Geef mij dan maar bijvoorbeeld Anda op Bohol : even wit zand, rustiger en... daardoor veel goedkoper. 


http://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g294259-d4089308-Reviews-RDJ_Mountain_View_Resort-Bohol_Island_Bohol_Province_Visayas.html

Amice

Tja, het is maar wat men wilt.

Er zijn gemeubillerde woningen en appartementen genoeg te huur voor ca. P15000 per maand(dat is dan wel P500 per dag), daar heb je geen hotel voor nodig als het erop aan komt.

Als je al geen woning of appartement wilt dan kun je met hotels ook goede afspraken maken als je langer verblijft.

Ik zie nogthans geen reden om zo een belangrijke afspraak ( het gaat toch om je vermeende levensgezel) op basis van budget af te blazen of het budget moet 0,0 zijn.

Feitelijk zijn er meer zaken hier die Europa wel eens zou mogen overnemen daar zoals ze dat hier doen.
Winkels bijna altijd open ook op zondag, openbaar vervoer, taxies(hier steek je maar een hand op en je hebt er een,en zelfs vaak dat nog niet eens).
Weet zeker dat de binnenlandse economie in europa nog sterk zou kunnen groeien als ze bepaalde zaken van hier ook daar invoerden.
Maar ja, het is daar al gauw te min.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lorre

Het hoeft geen 5 sterren hotel te zijn, want wat ben je ermee al hun laatste renovatie dateert van 1996?  Ik heb graag een hotel met een zwembad, weliswaar als ik ver van de zee zit.  Voor iemand anders maakt het waarschijnlijk niets uit, als het bier maar koud is en de mokkel jong.  

Je kan perfect afdingen en je zou gek zijn als je het niet, zeker als je er voor een langere periode verblijft.  Zoals ik al schreef, als je niet midden in het feestgedruis wenst te parkeren, kan je (soms) wel een superdeal maken, zoals Jiggy deed.

Van het ontbijt inclusief ben ik meestal niet weg, daar het toch vaak (niet altijd) heel basic is voor een :eu:. Geen vers fruit, geen fruitsap, geen muesli, etc en enkel een kom rijst met een eitje en een longanisa, daar zit ik niet op te wachten (elke dag).  Geef mij maar:




En verder haal ik bij de German Angel's Bakery and Coffee Shop:










Gompie007

Een ieder viert zijn vakantie zoals het hem goeddunkt.

Als ik met mijn gezin op vakantie ga naar de Filipijnen ben ik toch echt wel prijs bewust op zoek naar onderkomen.

Zelfs bij familie slapen is mij niet vreemd.

Wil graag wel dingen kunnen ondernemen en daarbij moeten de kinderen zich ook kunnen vermaken.

En mij aanpassen lukt me als de beste daar..........

Lorre

Citaat van: Gompie007 op dinsdag 10 maart 2015, 17:53:25
Een ieder viert zijn vakantie zoals het hem goeddunkt.

Als ik met mijn gezin op vakantie ga naar de Filipijnen ben ik toch echt wel prijs bewust op zoek naar onderkomen.

Zelfs bij familie slapen is mij niet vreemd.

Wil graag wel dingen kunnen ondernemen en daarbij moeten de kinderen zich ook kunnen vermaken.

En mij aanpassen lukt me als de beste daar..........

Gompie, lees dit nogmaals, dààr gaat het me om:


Als ik het bij sommige lees, moet het allemaal zo goedkoop mogelijk, een kamertje van maximum 1000P, een dagelijks budget (eten, drank, uitstap, vervoer, load, etc) van nog eens 1000P. De clochard uithangen als men ginder is, maar achter hun pc in :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: waren ze de rijkste man uit de provincie.  Uhu!!  

Je hoeft er niet met geld te strooien, maar gelijkwaardige luxe zoals je hebt in je thuisland mag ook op vakantie of wonen jullie hier ook in een achterkamer van 18m²?  Je bezoekt immers je GELIEFDE, niet één of andere straathond waar je een ommetje mee maakt!  Als het daar al te veel is om een cent te spenderen, hoe gaat het dan zijn als ze eenmaal bij jou woont (als ze nog wil natuurlijk)?  Een kom rijst en een droog visje of een hotdog?  Want ach, ginder had ze ook niet meer dan dat...  Of schop je ze zo snel mogelijk aan het werk, want jouw investering moet nu wel gaan renderen!?  Zij mag blij zijn dat jij (oh nobele heer) hààr redde uit dat hellegat ginder.


Digos

Toch effe een reactie....

Met de posting van Gompie007 is niks mee  :thumb:  doen wij ook zoals hij beschreef; en ook niet met de reactie's van andere hier.

Wat me stoort is dat er ééntje begint te roepen in grote letters rood.

Ieder zen mening ja....

Reageren in een topic, ja je kan........maar soms is het wel eens goed om eens terug te gaan naar de eerste posting zodat je weet waar het over gaat.

Wat ik denk.....denkt misschien een ander niet, en wat zij denken zo denk ik misschien ook niet...

Ja.....het kan verkeren.....
LIVE ONCE - LIVE IT

Lorre

Als we allemaal het zelfde denken en doen, 't zou leuk zijn he Digos.  Ik kaart vooral het feit aan dat ze achter hun pc de rijkste man zijn (dat maken ze zichzelf en hun pinay wijs) en eens ze ginder zijn is het armoe troef.

Wil jij in een hut jouw vakantie doorbrengen en elke dag een kommetje rijst met een droog visje eten, mij goed hoor, ieder het zijne.  Maar verloochen jezelf niet en lieg anderen niet voor, dààr gaat het mij om.  Dat was de clou van mijn postings, als je het begrijpt (staat nog eens onderstreept).  :hoedjeaf: :hoedjeaf: