Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

alweer een mislukt avontuur!

Gestart door spo0n, zaterdag 7 maart 2015, 15:43:53

Vorige topic - Volgende topic

Digos


Ha ha ha....als ik op vakantie daar ga voor weken (alleen), slaap ik gewoon bij de familie en tussen de lamock, kakkerlak iedere nacht, eten.........doen we samen met de hele familie....sta ik op en lukt ook.

Super gewoon...heb van men familie echt niet te klagen en heb geen resort nodig.

BTW....Hoe dikwijls/hoelang ga je al naar de Phis?

Dry fisch stinkt.

LIVE ONCE - LIVE IT

Lorre

Had het niet persoonlijk op jou, Digos. :biggrinn: :biggrinn:

Digos

LIVE ONCE - LIVE IT

Baron

 :hoedjeaf:

Ik vind een ieder mag vakantie vieren zoals hij wil. Wil ie als de armsten overnachten enz. ...   up to you.
Ik heb er zelf meer moeite mee als (zeker korte termijn-) toeristen kuripot (gierig) zijn naar de locals toe.
Ik vind dat de forums daar ook wel een deel schuld aanhebben.Het lijkt vaak er op dat men mekaar wil overtreffen in wie er het hrdst, het stoerst is, in het niet geven van tip.
Geloof me ik ben echt fel als er weer iemand me probeert te neppen, bv voor een rit van Malate church naar Intramuros voor mijn visum, 75-80 peso de meter niet aanzet en dan zegt 120 peso lang (only). Op een ochtend dat er nog helemaal niks loos is. Ik gooi onder het rijden meteen de deur open, begin in zijn nek te schreeuwen en te hijgen, zwaai met mes en laat de taser knetteren, terwijl ik met de ploertendoder op het dashboard sla en om de politie roep. Toen zei ie ook nog wat in het tagalog. Toen werd ik helemaal gek, heb ik hem uitgescholden voor dirty cowerd. dat ie het niet durft me in het engels te antwoorden. Nu, het was 79 peso, heeeft 80 gekregen. Normaal geef ik voor die rit altijd vast 100 peso.

Maar ik heb al meegemaakt, een duits "varken"  telde bij een rit van 133 peso echt de laatste 3 peso af.

In de Filipijnern verdienen veel mensen hun geld in de diensten sector. Op heel klein nivo.
Sigaretten en snoepjes los verkopen, gevlochten bloemen kransjes, koude flesjes water op de kruispunten. eten op en langs straat. Een gegrilde met honig bestreken banaan, een hard gekookt ei.Je brengen met hun 3 wieler fietsje Een taxi voor je halen (erg fijn als het druk en HEET is) NU, pas je dan ook aan en geef die paar peso tip dan ook. Hoe kun je als blanke nou met en jeepney meerijden voor 8 peso, zo een arme kerel die vele uren per dag in de rook en de hitte zit, en dan die laatste 2 peso accepteren. Zelf geef ik overigens 20 peso voor die enkele keer dat ik jeepney rijd.

Wie goed doet, zelden goed ontmoet.  :negatief: :negatief:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Baron op woensdag 11 maart 2015, 00:38:03
:hoedjeaf:


Geloof me ik ben echt fel als er weer iemand me probeert te neppen,

Maar ik heb al meegemaakt, een duits "varken"  telde bij een rit van 133 peso echt de laatste 3 peso af.



Wie goed doet, zelden goed ontmoet.  :negatief: :negatief:
je vergeet er bij te vermelden dat het Duitse varken misschien al 3 weken lang onder water getrokken is door dat volk.
ik heb het zelf wel eens gedaan , de hand op houden voor de laatste peso  :lachen: op het laatst word je er beroerd van dat je telkens weer word opgelicht door die klanten . en ja dan moeten de goeie het ook ontgelden.
.   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: spo0n op zaterdag  7 maart 2015, 15:43:53
Na mijn vorig mislukte relatie heb ik toch opnieuw geprobeerd en helaas... Altijd wel wat!

Iets minder dan twee jaar geleden beginnen chatten met een Filipina, vriendelijke vrouw en ze leek me iemand die om me gaf!
Na een poosje chatten wil je natuurlijk elkaar wel eens ontmoeten om te zien of het in't echt ook wel klikt.

Daar ze in Hong Kong werkte was het voor haar niet evident om elkaar te ontmoeten.
Zelf besefte ze ook dat we elkaar toch moeten ontmoeten om te weten of we matchen en dus beloofde ze om vakantie te nemen in haar thuisland en ik haar daar zou ontmoeten. Dit was haar eerste belofte die ze niet zou nakomen, ze was financieel niet gereed als puntje bij paaltje kwam en kon er ergens wel inkomen omdat ze het niet heel breed had. Een belofte die verbroken wordt is niet fijn, maar als het een keer voorvalt vergeef je het en toen je begrip.
Dan maar naar een oplossing zoeken om elkaar toch te kunnen ontmoeten, dus ik stelde haar voor dat ik naar Hong Kong eventueel kon komen en dat we daar elkaar konden ontmoeten en tijd met elkaar doorbrengen.
Vond ze goed en ze maakte haar tweede belofte om elkaar te ontmoeten in Hong Kong.
Weer als puntje bij paaltje kwam een nieuw excuus dat ze geen verlof kon krijgen etc, ... De tweede belofte die door haar verbroken werd! Nu werd het natuurlijk al minder fijn en begon het me toch te irriteren. Uiteindelijk zie je het door de vingers na lang overleggen en spreken we af (derde belofte) dat als haar contract afloopt in Hong Kong en ze terug gaat naar haar thuisland dat we elkaar daar zullen ontmoeten, ze zal op me wachten vooraleer ze terug voor een job in het buitenland solliciteert! Nu is het weer zo ver, derde belofte die ze niet houdt!
Sinds eergisteren is ze terug in de Filipijnen maar,... !!!
Vorige week kwam de kat uit de mouw. Omdat ik een ticket wilde boeken moest ik zeker zijn dat de ontmoeting deze keer zou doorgaan!
We hadden de afspraak gemaakt dat ik haar zou ontmoeten in april. Toen ik erover begon kwam ze af, ik heb een nieuw contract getekend hier in Hong Kong en kom einde maart terug... Ik stond meteen perplex en voelde het warm water opborrelen... Ik zei haar dat we een afspraak hadden! Had haar ondertussen laten weten dat ik een voordelig ticket op het oog had dat alleen te boeken was vanaf midden mei.  Ja zegt ze, ik dacht dat je in april zou komen. Ok, zeg ik da's waar. leg het haar weer uit van het ticket... Vraag ik aan haar: "als je wist dat we in april een afspraak hadden, waarom teken je dan een contract voor einde maart terug te gaan??? Je wist dat ik pas vanaf mij kon komen!", "Als je me als je bf aanziet, waarom overleg je niet eerst met me om te vragen wat te doen?". Nee ze heeft alweer een belofte gebroken en heb haar duidelijk gemaakt dat dit meer dan een brug te ver was voor me! Nog steeds is ze financieel niet gereed etc, ... heb haar ook al gezegd dat het niet kan als ze binnen het jaar al van smartphone verandert zomaar... We hebben een heftig gesprek gehad en twee dagen erna wou ze me dringend spreken.
Ze had met haar moeder overlegd en haar moeder gaf haar een preek dat het idd niet eerlijk is om beloftes te verbreken. Zelf zei ze dat ze toen ervoor koos te wachten op me en haar contract in Hong kong te verbreken.
Het beste moet nog komen helaas.
Gisteren op skype met haar en in het bijzijn van de moeder een gesprek gehad.
Wat de moeder me voorstelt tart alle verbeelding!!!
Zo zei ze me dat ik alle documenten moest voorbereiden voor het huwelijk. Haar dochter zou terug gaan naar Hong Kong einde deze maand maar het deed niets, ik zou kunnen trouwen met haar dochter zonder het bijzijn van haar dochter!
Dit is voor mij de druppel die er teveel aan was!
Ik heb haar vriendelijk uitgelegd dat het niet gebruikelijk is iemand te trouwen die je nog nooit ontmoet hebt en dat je niet kan trouwen als je partner niet aan je zijde staat!
Dit tart echt mijn verbeelding, nog nooit zoiets eerder gehoord!
Heb nu mijn ex-vriendinnetje (zo kan ik ze nu wel beschouwen na alles meegemaakt te hebben) verteld dat ze gewoon beter einde mei terug gaat naar Hong Kong en dat ik zulk oneerbiedig voorstel nog nooit gehoord had! Ook heb ik haar laten weten dat het niets zal kunnen worden.
Mijn goesting is echt over, In de Filipijnen kan echt alles! Die zijn voor niks verlegen, ofwel zijn sommige daar achterlijk!
denk dat de vrouw die jij zoekt niet bestaat op de Filippijnen . jij bent veel te goedgelovig en volgens mij heb je te weinig wereld mensenkennis .
ik heb je post gelezen en dacht direct , hoe bestaat het in godsnaam dat er nog zulke mensen zijn .
het meisje in spe gaat voor zekerheid en daar heeft het kind groot gelijk aan, daar zij in de Filippijnen is geboren .
een ieder mag hier anders over denken.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Lorre op maandag  9 maart 2015, 13:25:55
Als ik het bij sommige lees, moet het allemaal zo goedkoop mogelijk, een kamertje van maximum 1000P, een dagelijks budget (eten, drank, uitstap, vervoer, load, etc) van nog eens 1000P. De clochard uithangen als men ginder is, maar achter hun pc in :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: waren ze de rijkste man uit de provincie.  Uhu!!  :¨l :¨l

Je hoeft er niet met geld te strooien, maar gelijkwaardige luxe zoals je hebt in je thuisland mag ook op vakantie of wonen jullie hier ook in een achterkamer van 18m²?  Je bezoekt immers je GELIEFDE, niet één of andere straathond waar je een ommetje mee maakt!  Als het daar al te veel is om een cent te spenderen, hoe gaat het dan zijn als ze eenmaal bij jou woont (als ze nog wil natuurlijk)?  Een kom rijst en een droog visje of een hotdog?  Want ach, ginder had ze ook niet meer dan dat...  Of schop je ze zo snel mogelijk aan het werk, want jouw investering moet nu wel gaan renderen!?  Zij mag blij zijn dat jij (oh nobele heer) hààr redde uit dat hellegat ginder.

Kan je het niet bolwerken om deftig naar de :smiley-philippines: te gaan, rij/vlieg/spoor/zwem dan naar het Oostblok, je bent er sneller, een ticket is goedkoper, levenskosten lager dan in :belgiesmiley: of :nederlandsevlag: en ook leuke meiden.  Voor mij persoonlijk is het vakantie en geef ik op een dag meer uit dan gebudgetteerd, so be it, dan drink ik de dag nadien een paar SMB's minder.  Kan je je maar 3 weken in enige luxe permitteren, ga dan geen 5 weken.  

Mijn mening, maar of je er iets mee bent? :weetikniet: :weetikniet:
kan het hier in grote lijnen wel mee eens zijn .
als je zo'n vakantie niet of nauwelijks betalen kan , spaar dan nog lekker een jaar verder . en ga niet zonder kloten naar de hoeren toe.
hang niet de grote man uit op papier ,terwijl de handrem er op moet op plaats van bestemming . eerlijk  duurt het langst .
er is natuurlijk niets mis met mensen met een klein budget  en of   mensen die met het gehele gezin op vakantie gaan, die moeten op van alles en nog wat bezuinigen niets mis mee zo lang zij niet de grote jongen uit hangen en zodoende in de problemen komen .

verder kost een vakantie altijd iets meer dan ik gepland heb , daar houd ik rekening mee. het liefst zit ik tussen de inheemsen daar dat vind ik nu eenmaal mooi , slaap dan ook het liefst bij mijn schoonmoeder in haar huis en zo af en toe naar een hotel omdat mij het veel te warm is op het eiland .

oke voor elk wat wils. 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Herbie

Citaat van: jens op donderdag 12 maart 2015, 11:36:53
Citaat van: Baron op woensdag 11 maart 2015, 00:38:03
:hoedjeaf:


Geloof me ik ben echt fel als er weer iemand me probeert te neppen,

Maar ik heb al meegemaakt, een duits "varken"  telde bij een rit van 133 peso echt de laatste 3 peso af.



Wie goed doet, zelden goed ontmoet.  :negatief: :negatief:
je vergeet er bij te vermelden dat het Duitse varken misschien al 3 weken lang onder water getrokken is door dat volk.
ik heb het zelf wel eens gedaan , de hand op houden voor de laatste peso  :lachen: op het laatst word je er beroerd van dat je telkens weer word opgelicht door die klanten . en ja dan moeten de goeie het ook ontgelden.
.   

Daar heb je volledig gelijk in jens.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

evethe

Lorre, zeer juist veel willen wel van alles doen maar het mag niet kosten
ben momenteel op de Filipijnen okey de perso staan vrij laag
daarom drink ik geen sm bierje minder
it more fun in the philippins :lachen: :lachen: :lachen:




Ik ben niet hard ,Ik zeg gewoon alles wat een alleen maar denkt
Ik hou niet van schijnheilige mensen

Baron

Citaat van: spo0n op zaterdag  7 maart 2015, 15:43:53
Na mijn vorig mislukte relatie heb ik toch opnieuw geprobeerd en helaas... Altijd wel wat!

Iets minder dan twee jaar geleden beginnen chatten met een Filipina, vriendelijke vrouw en ze leek me iemand die om me gaf!
Na een poosje chatten wil je natuurlijk elkaar wel eens ontmoeten om te zien of het in't echt ook wel klikt.

Daar ze in Hong Kong werkte was het voor haar niet evident om elkaar te ontmoeten.
Zelf besefte ze ook dat we elkaar toch moeten ontmoeten om te weten of we matchen en dus beloofde ze om vakantie te nemen in haar thuisland en ik haar daar zou ontmoeten. Dit was haar eerste belofte die ze niet zou nakomen, ze was financieel niet gereed als puntje bij paaltje kwam en kon er ergens wel inkomen omdat ze het niet heel breed had. Een belofte die verbroken wordt is niet fijn, maar als het een keer voorvalt vergeef je het en toen je begrip.
Dan maar naar een oplossing zoeken om elkaar toch te kunnen ontmoeten, dus ik stelde haar voor dat ik naar Hong Kong eventueel kon komen en dat we daar elkaar konden ontmoeten en tijd met elkaar doorbrengen.
Vond ze goed en ze maakte haar tweede belofte om elkaar te ontmoeten in Hong Kong.
Weer als puntje bij paaltje kwam een nieuw excuus dat ze geen verlof kon krijgen etc, ... De tweede belofte die door haar verbroken werd! Nu werd het natuurlijk al minder fijn en begon het me toch te irriteren. Uiteindelijk zie je het door de vingers na lang overleggen en spreken we af (derde belofte) dat als haar contract afloopt in Hong Kong en ze terug gaat naar haar thuisland dat we elkaar daar zullen ontmoeten, ze zal op me wachten vooraleer ze terug voor een job in het buitenland solliciteert! Nu is het weer zo ver, derde belofte die ze niet houdt!
Sinds eergisteren is ze terug in de Filipijnen maar,... !!!
Vorige week kwam de kat uit de mouw. Omdat ik een ticket wilde boeken moest ik zeker zijn dat de ontmoeting deze keer zou doorgaan!
We hadden de afspraak gemaakt dat ik haar zou ontmoeten in april. Toen ik erover begon kwam ze af, ik heb een nieuw contract getekend hier in Hong Kong en kom einde maart terug... Ik stond meteen perplex en voelde het warm water opborrelen... Ik zei haar dat we een afspraak hadden! Had haar ondertussen laten weten dat ik een voordelig ticket op het oog had dat alleen te boeken was vanaf midden mei.  Ja zegt ze, ik dacht dat je in april zou komen. Ok, zeg ik da's waar. leg het haar weer uit van het ticket... Vraag ik aan haar: "als je wist dat we in april een afspraak hadden, waarom teken je dan een contract voor einde maart terug te gaan??? Je wist dat ik pas vanaf mij kon komen!", "Als je me als je bf aanziet, waarom overleg je niet eerst met me om te vragen wat te doen?". Nee ze heeft alweer een belofte gebroken en heb haar duidelijk gemaakt dat dit meer dan een brug te ver was voor me! Nog steeds is ze financieel niet gereed etc, ... heb haar ook al gezegd dat het niet kan als ze binnen het jaar al van smartphone verandert zomaar... We hebben een heftig gesprek gehad en twee dagen erna wou ze me dringend spreken.
Ze had met haar moeder overlegd en haar moeder gaf haar een preek dat het idd niet eerlijk is om beloftes te verbreken. Zelf zei ze dat ze toen ervoor koos te wachten op me en haar contract in Hong kong te verbreken.
Het beste moet nog komen helaas.
Gisteren op skype met haar en in het bijzijn van de moeder een gesprek gehad.
Wat de moeder me voorstelt tart alle verbeelding!!!
Zo zei ze me dat ik alle documenten moest voorbereiden voor het huwelijk. Haar dochter zou terug gaan naar Hong Kong einde deze maand maar het deed niets, ik zou kunnen trouwen met haar dochter zonder het bijzijn van haar dochter!
Dit is voor mij de druppel die er teveel aan was!
Ik heb haar vriendelijk uitgelegd dat het niet gebruikelijk is iemand te trouwen die je nog nooit ontmoet hebt en dat je niet kan trouwen als je partner niet aan je zijde staat!
Dit tart echt mijn verbeelding, nog nooit zoiets eerder gehoord!
Heb nu mijn ex-vriendinnetje (zo kan ik ze nu wel beschouwen na alles meegemaakt te hebben) verteld dat ze gewoon beter einde mei terug gaat naar Hong Kong en dat ik zulk oneerbiedig voorstel nog nooit gehoord had! Ook heb ik haar laten weten dat het niets zal kunnen worden.
Mijn goesting is echt over, In de Filipijnen kan echt alles! Die zijn voor niks verlegen, ofwel zijn sommige daar achterlijk!

:atyourservice:

Misschien ook beter om je als je internetkontakten legt, niet op eentje te concentreren, te beperken. iets anders is als je al vriendinnen hebt in de PH. Maar internet kontakten kunnen zo gigantisch tegenvallen in werkelijkheid en dan heb je wel zo 1-2 jaar weggegooid.

Let wel, ik heb het zelf allemaal meegemaakt. Een advertentie in een katholieke Indonesische krant leverde mij ruim 40 reakties, met allen geschreven maar al snel dunde dat uit tot (zo van in de eerste of tweede brief ... I have a problem. Dat problem varieerde dan van 250 gulden tot 40.000 USD hehe).
Uiteindelijk na 1,5 jaar heb ik er eeb naar Nederland uitgenodigd, die 3 maanden bij mij is geweest. En ... wij gingen trouwen. MVV was geen probleem. 6 m,nd later was het huwelijk geplannd. Met "mijn" visum is ze toen naar haar Engelse boyfriend gegaanm nu kon ze wel UK in, het nederlandse MVV vergemakkelijkte dat aanzienlijk. Haar laatste gesprek was: vijdag kom ik, en dinsdag trouwen we, en dan zijn we voor altijd samen. daarna nooit meer iets van haar gehoord. Aziatisch dus.
Daarom, in de fase van brief kontakten, e-mailen enz. .....   hoe meer hoe beter, en dan, selecteer uit. En je zult ook zien dat je steeds meer inzicht krijgt in het hoe en wat en de verschillende soorten Aziatische dames en hun scores. Hoe meer hoe beter. Laat haar ook eens een brief sturen. Dat is veel meer moeite En je kunt er veel uit afleiden. Kort, lang, diepgaand, tekeningetje, foto. gevoelens tonend, handschrift, taalfouten.

Wel een verzoek, als je een paar keer kontakt hebt gehad met iemand en zij maakt (dus) ook kosten, betaal, vergoed haar die. Een euro (50 peso) ben je ook zo kwijt om te internetten hier in de PH. Voor een maid is dat een half dagloon !! Zo sportief moet je zijn, en uit eigen bewging doen. Niet alleen aanbieden (vragen). Want net de goeien zullen verlegen zijn en zeggen dat het niet nodig is.


:benweg:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).