Agentschap Filippijnse "Mail Order Brides"

Gestart door Gerald, zaterdag 16 december 2023, 00:30:16

Vorige topic - Volgende topic

Gerald

Afgelopen week kwam er een vertegenwoordiger van een "Mail Order Bride" agentschap langs.
Zijn agentschap is zowel in Nederland als Vlaanderen actief.
Hij toonde een catalogus met aantrekkelijke Filipina's.
Toen hij mij een contract en ontzettend hoge rekening voorschotelde heb ik hem de deur uit gewerkt.
Hun werk bestaat uit het screenen van Filipina's in Manila, het samenstellen van een stapel documenten en het verkrijgen van hun reispas, visum en vliegtuigbiljet.
Ik wil niet meteen zeggen dat het oplichting is maar ik heb mijn bedenkingen.
Zijn hier soms clienten die ervaring hebben met dergelijke agentschappen?
Welke agentschappen zijn afzetters en moet men kost wat kost vermijden?

Pinocchio

Citaat van: Gerald op zaterdag 16 december 2023, 00:30:16Welke agentschappen zijn afzetters en moet men kost wat kost vermijden?
ILLEGAAL!!!!!!!!
Anti mail-order spouce act:(Republic Act 10906)
https://en.wikipedia.org/wiki/Anti_Mail-Order_Spouse_Act

folkertjong

Ten eerste is dat verboden.

https://caraga.dswd.gov.ph/2016/08/dswd-supports-newly-approved-anti-mail-order-bride-law/

Ten 2e een paar ''intake'' gesprekken met een zogenaamde bride zegt niet veel over hoe ze werkelijk zijn.

Als je echt wil weten hoe iemand is pak dan een vliegtuig naar de Filipijnen, ga lekker op vakantie hier en als je ergens iemand tegenkomt welke je ''aanspreekt'' ga er lekker mee kletsen etc en vorm je eigen mening.

Vergeet niet dat vele ''mail brides'' uit armoede in zo'n catalogus terecht komen, oftewel gold diggers.

Ps, je zou de leden wonende in de Filipijnen kunnen vragen of ze iemand weten welke ze lang kennen en weten of zij als partner/vrouw een goede kan zijn maar dat soort dingen zou je verder per pm af moeten handelen. Geen idee hoe oud je bent, wat je achtergrond zou zijn enz Dat zijn behoorlijk persoonlijke dingen.
Een vrouw koop je niet in de ''supermarkt''Als je echt ''de ware zou vinden'' is het zelf regelen van documenten etc geen moeite meer, dan doe je alles om maar samen te zijn en heb je geen ''geldvragendesnelrijkwordendeoverderugvanwitneuzenbemiddelaars nodig.

Mijn 5 peso




Kalbo

Hallo, ik ben het wel met folkertjong eens: Ga lekker met vakantie naar de Phils. Daar vind je wel wat je zoekt. En lukt dat niet de eerste keer, heb je in ieder geval en mooie vakantie gehad.
Het probleem zal niet zijn "hoe vind ik leuke vrouwen". Het probleem is veel vaker "Hoe ontwijk ik ze"  :happy:

tjenn

Citaat van: Kalbo op zondag 17 december 2023, 05:09:05Hallo, ik ben het wel met folkertjong eens: Ga lekker met vakantie naar de Phils. Daar vind je wel wat je zoekt. En lukt dat niet de eerste keer, heb je in ieder geval en mooie vakantie gehad.
Het probleem zal niet zijn "hoe vind ik leuke vrouwen". Het probleem is veel vaker "Hoe ontwijk ik ze"  :happy:
Heel, heel veel vaker. Ik zou zeggen profiteer er van voor het hier ook naar de kloten gaat zoals in het westen.

Gerald

Nou, een zonnige, warme vakantie lijkt me anders wel wat hoor.
Maar als je er woont en werkt of er je eigen zaak begint wordt je geconfronteerd met een heel andere realiteit.
Het gras is altijd groener aan de andere kant van de wei.
Daar spelen dergelijke agentschappen op in om filipina's naar Europa te lokken.

folkertjong


Filipina's worden niet gelokt, die gaan uit hunzelf als ze de kans zouden krijgen maar helaas krijgen ze als gewone Filipina geen toegand tot ''Mekka'' Nederland. Alleen de ''rijke, beroemde, politieke en grote business'' mensen krijgen toestemming/ visa om op  vakantie naar NL te gaan.
Er zijn op dit moment rond de 10 millioen Filipijnse en Filipijn in het buitenland voor werk en door huwen, familie.

Paar voorbeeldjes.
Saudi Arabia: As of 2020 , there were 865,121 Filipinos in Saudi Arabia
As of the 2020 Census, there were 4.4 million Filipino Americans,

Bjorna145

Probeer eens via een datingsite, kun je ze helemaal uitvragen familie etc werkt ze?
Wel een datingsite nemen die gratis is.

succes

Johan

MrJean

Probeer de site Pinalove die gratis is als je een basiclid wilt zijn.

Je kunt dan wel alleen per 10 minuten een bericht sturen.

De leden geven ook vaak een Skype en/of Whatsapp-adres. Of na enige tijd contact hun tel.nr.


Ronny55

'oftewel gold diggers.'
Daar wil ik wel iets op zeggen, als je denkt dat vrouwen in :belgiesmiley:  :nederlandsevlag:  :eu: Beter zijn en geen "Golddigger" zijn, dan maar opnieuw. Vrouwen in de hele wereld zijn op zoek naar een goede provider. Ben tweemaal getrouwd in :belgiesmiley:  En kan je vertellen die hebben een pak meer gekost dan mijn "golddigger" hier in de  :smiley-philippines: En hier ben ik veel beter verzorgt, en geen gezaag aan mijn hoofd. Van dat  :eu: Melkvee, daar heb ik mijn snuit van vol.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.