Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

anullment

Gestart door tompoes0, zaterdag 4 december 2010, 12:38:10

Vorige topic - Volgende topic

tompoes0

zijn er hier members die ervaring hebben wat betreft annulment en meer bepaald het kostenplaatje ervan?

xav

wij hebben een annulment moeten aanvragen... het hangt een beetje af waar je het moet aanvragen om het kostenplaatje te weten... bij ons was het in manila en kwan het op zo'n 120.000P

hier kun je meer info vinden...  http://www.filipinawives.com/soannulment.htm

Rich

Wij hebben annulment achter de rug nu, en de prijs was 80.000 P, en het was in Masbate.

De eerste hearing was op 6 febr 2010 en mijn vriendin is 3 keer voor de court moeten verschijnen. Zij woont in Cebu, Lapulapu.
Afwachten op het resultaat nu, en dat verwachten wij begin januari.
Rich de Nederbelg.

bananacreek

Mijn annulment werd in September 1996 aangevraagd en duurde iets meer dan 6 jaar en kostte  (voor mij) ongeveer een totaal van 40 T pesos, en dan wel ook alles inbegrepen.Nu is die zaak in hoger beroep en ik zou er graag nog een andere 15-20 jaar willen "aanplakken". Huizen staan op mijn naam dus ik zit voorlopig droog.
Maar daarna heb ik een zaak aangespannen voor " dissolution of properties" want dat zou normaal in een annulment zaak beslist moeten worden maar dat werd "vergeten". Ja, in Manila kom je wel tegen een 100T neem ik aan.


Rich

Citaat van: Rich op zaterdag  4 december 2010, 13:52:18
Wij hebben annulment achter de rug nu, en de prijs was 80.000 P, en het was in Masbate.

De eerste hearing was op 6 febr 2010 en mijn vriendin is 3 keer voor de court moeten verschijnen. Zij woont in Cebu, Lapulapu.
Afwachten op het resultaat nu, en dat verwachten wij begin januari.


Ondertussen is het eind mei 2011 en we staan nog even ver. Zij belde 3 maanden geleden enkele keren met de court en de eerste week van juni hebben ze beloofd dat ze het resultaat zullen laten weten.

Ik ben langzamerhand radeloos, en het is om doodziek van te worden. De komende week is dus wel heel belangrijk, maar ik vertrouw ze daar van geen kanten, en denk eerder dat het wishfull thinking is, dat het binnen een week in orde zal zijn.

:kwaad: :blahblah: :mad1: :harenuittrekkenpg2:
Rich de Nederbelg.

xav

heeft je vrouw een lawyer in de hand Rich...? je zou toch denken dat die alles volgt...

Fonzie3300

Die van mijn toekomstige is ook net gedaan hier en die heeft ons 20.000 pesos smeergeld per zitting, dus 80.000 pesos gekost in een stadje te zuiden van Cebu.  Ben de naam vergeten maar kan het aan de asawa vragen indien nodig. 

Mijn asawa had eerst een annulment aangevraagd in Cebu City zelf maar na een volledig jaar was er nog altijd geen datum voor een eerste hearing.  Smeergeld geven was uit den boze bij die (eerlijke) rechter dus heeft ze, op aanraden van haar advokaat, de zaak laten vallen en is ze opnieuw van nul gestart in een klein stadje met een niet zo eerlijke judge.  Op minder dan 6 maanden tijd was de zaak wel in kannen en kruiken hier. :-)

Fons

xav

zo te zien hebben ik en mijn vrouwtje nog geluk gehad...  :denk:

bij ons was het ook rond in een 6 tal maanden (zonder smeergeld)...

Rich

Citaat van: xav op dinsdag 31 mei 2011, 02:54:08
heeft je vrouw een lawyer in de hand Rich...? je zou toch denken dat die alles volgt...


Ja Xav, haar broer is haar lawyer en die belt regelmatig naar de court. Hij voelt zich verveeld dat het zo lang duurt, maar staat verder machteloos zegt hij.

Wat mij het meest verontrust is het feit dat het bij de één in 6 maanden tijd kan, en bij een ander soms 2 jaar of langer.

Rich de Nederbelg.

boldy

#9
Citaat van: Rich op zaterdag  4 december 2010, 13:52:18
Wij hebben annulment achter de rug nu, en de prijs was 80.000 P, en het was in Masbate.

De eerste hearing was op 6 febr 2010 en mijn vriendin is 3 keer voor de court moeten verschijnen. Zij woont in Cebu, Lapulapu.
Afwachten op het resultaat nu, en dat verwachten wij begin januari.
. Sorry ff off topic. 80000 peso ff betalen en dan vinden sommige het gek dat ze daar allemaal denken dat we rijk zijn. Ik kan het niet meer volgen de pot verwijd de ketel dat ie zwart ziet.  :ikkeniebegrijp:  

Ps 80000 is 80000 voor wat je het gebruikt doet niet terzaken.

Verder hoop ik dat alles snel rond is en dat je ze snel in je armen kan sluiten voorgoed.
Dat geld voor iedereen die hier mee bezig is
het leven is net een lul keihard en veel te kort