wie heeft er ervaring met trouwen voor de wet in PH (civil wedding)?

Gestart door PHwaarde, zaterdag 9 juni 2012, 07:28:49

Vorige topic - Volgende topic

josv

CitaatNederlandse documenten die je nodig hebt voor de nederlandse ambassade hoeven niet gelegaliseerd te worden.
Fillipijnse documenten die je nodig hebt voor de nederlandse ambassade moeten wel gelegaliseerd worden.

Fillipijnse documenten die je nodig hebt voor de filippijnse overheid hoeven niet gelegaliseerd te worden.
Nederlandse documenten die je nodig hebt voor de filippijnse overheid moeten in principe wel gelegaliseerd worden, maar in de praktijk neemt de filippijnse overheid ook ongelegaliseerde documenten aan, dit is echter dan wel een risico wat je dan neemt.

Daar komt het eigenlijk wel op neer ja !!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

PHwaarde

Een van de documenten die gevraagd wordt is een ongehuwdheidsverklaring (verklaring van huwelijksbevoegdheid), die ik bij de gemeente heb aangevraagd.
Echter, van de gemeentebeambte kreeg ik een uittreksel uit de Gemeentelijke BasisAdministratie (GBA). Hier staat weliswaar op vermeld dat ik ongehuwd ben, maar volgens mij is dit niet hetzelfde als de ongehuwdheidsverklaring die ik volgens de ambassade nodig heb. De gemeentebeambte zei dat ze mij alleen zo'n verklaring konden geven als ik van plan was te trouwen op de Filippijnen. Het werd nog even aan een collega ergens nagevraagd en volgens hun was het uittreksel GBA dat zij mij hebben gegeven voldoende. Gezien de hoeveelheid tijd en geregel er met een civil wedding aanvraag gepaard gaat, zou ik graag heel zeker van mijn zaak willen zijn, en hoop ik dat iemand mij hier kan vertellen of het uittreksel GBA dat ik nu in bezit heb voldoende is of dat ik toch echt een ongehuwdheidsverklaring (verklaring van huwelijksbevoegdheid moet hebben.

Tinulang_Manok

Je hebt een ongehuwdheidsverklaring (verklaring van huwelijksbevoegdheid) nodig.
Die kun je krijgen op de nederlandse ambassade in Manilla.
Die ambassade heeft een website, daarop staat precies wat je nodig hebt.
Amare et sapere vix deo conceditur

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

PHwaarde

Is een internationaal uittreksel GBA (gemeentelijke basisadministratie) dan voldoende om mijn burgerlijke staat aan te tonen? (ongehuwdverklaring). Op de GBA staat namelijk aangegeven dat ik ongehuwd ben.

Emigrant

Ja, het internationaal uittreksel van de GBA is voldoende zo heb ik dat in 2007 ook gedaan.

Soushkin

Ik ben afgelopen november hier in Manila met mijn vrouw getrouwd.


Uittreksel uit het geboorte register: akte nr.324. (internationaal geboorte akte)

(Internationaal) bewijs van goed gedrag (prijs ben ik vergeten).

Daar ga je mee naar het ministerie van buitenlandse zaken in Den Haag om het te laten legaliseren (handtekening plus stempel: kosten 11.50 euro).

Vervolgens naar de Filippijnse Ambassade in Den Haag voor "authentication" (kosten 25.00 euro).


Dat zijn de papieren die je nodig hebt om daar te kunnen trouwen als Nederlander zijnde.


Als je naar Den Haag gaat, ga dan een beetje vroeg in de ochtend, dan kan je alles in 1 dag doen. Ik ging een beetje laat in de middag, kon ik de volgende dag nog een keer.  :happy2:



Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

Tinulang_Manok

#27
Citaat van: Soushkin op vrijdag 22 juni 2012, 20:35:07
(Internationaal) bewijs van goed gedrag (prijs ben ik vergeten).

Bewijs van goed gedrag ??? die heb je niet nodig hoor, bedoel je het uittreksel uit het bevolkings- of persoonsregister?

<edit> oh nu zie ik het, het dient als proof of moral character voor de filippijnse overheid, dat was bij mij niet nodig :biggrinn: </edit>
Amare et sapere vix deo conceditur

Soushkin

Ik heb het ook niet nodig gehad maar ze hebben mij op het gemeente huis aangeraden er toch maar eentje mee te nemen voor het geval ze erom zouden vragen. Is niet gebeurd. ;)
Palimos po, gutom ako. Pisulang pang Mac Do, pang Jollibee.

Maraming salamat, po.

:happy2:

PHwaarde

Citaat van: Soushkin op vrijdag 22 juni 2012, 20:35:07
Ik ben afgelopen november hier in Manila met mijn vrouw getrouwd.


Uittreksel uit het geboorte register: akte nr.324. (internationaal geboorte akte)

(Internationaal) bewijs van goed gedrag (prijs ben ik vergeten).

Daar ga je mee naar het ministerie van buitenlandse zaken in Den Haag om het te laten legaliseren (handtekening plus stempel: kosten 11.50 euro).

Vervolgens naar de Filippijnse Ambassade in Den Haag voor "authentication" (kosten 25.00 euro).


Dat zijn de papieren die je nodig hebt om daar te kunnen trouwen als Nederlander zijnde.


Als je naar Den Haag gaat, ga dan een beetje vroeg in de ochtend, dan kan je alles in 1 dag doen. Ik ging een beetje laat in de middag, kon ik de volgende dag nog een keer.  :happy2:





Ik heb de internationale geboorte akte + internationale uittreksel GBA inmiddels van mijn gemeente ontvangen  :applaus:
Kan ik zonder afspraak naar zowel het ministerie van buitenlandse zaken, als de Filippijnse Ambassade in Den Haag om mijn documenten te legaliseren?